موضوعات وبسایت : سلامت

درمان دیابت بارداری دکتر ضیایی

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 07 فروردین 1401 ساعت 16:36

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن ضیایی در سلسله جلسات پرسش و پاسخ «طب‌المعصومین(ع)» که با حضور عموم زائران در رواق درالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد به بیان روش‌های درمان «دیابت بارداری»، «زخم‌های دیابتی و قان قاریا» و «درمان و کاهش قند خون در بیماران انسولینیژ» پرداخت.
وی درباره رژیم غذایی این گروه از دیابتی‌ها اظهار داشت: در صورتی که خانم باردار دیابتی، وزن طبیعی داشته باشد می‌تواند در طول روز از انواع میوه‌ها و سبزیجات استفاده کند اما از قندهای ساده‌ای که در مواد غذایی مختلف است پرهیز کنند.
به گفته ضیایی یک رژیم مناسب برای دیابت بارداری شامل مصرف غذاهای سالم و پرهیز از مصرف غذاهای چرب، پر نمک و یا حاوی شکر است.

پرهیز از قندشیمایی، اسانس‌ها و ترانس‌های چربی
این کارشناس طب اسلامی با بیان اینکه به این گروه از زنان باردار توصیه می‌شود که استفاده از قندشیمایی، اسانس‌ها، ترانس چربی و سرخ کردنی‌ را به حداقل برسانند، اضافه کرد: خوردن خورشت بامیه برای زنان باردار دیابتی تا 15 واحد قند خون را کاهش می‌دهد.
این استاد حوزه‌ علمیه عنوان کرد: خوردن زغال لخته بی نمک موجب کاهش قند خون، تنظیم چربی خون و رقیق شدن خون در افراد باردار می‌شود.
این پژوهشگر و مؤلف طب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خوردن روزانه مغز خیار بوته‌ای از قسمت تلخ و بدون نمک برای یبوست افراد دیابتی مفید است و قسمت تلخ آن حاوی انسولین طبیعی است.

درمان زخم‌های دیابتی
ضیایی با اشاره به اینکه بهبود زخم‌های دیابتی از طریق طب نوین و طب اسلامی قابل درمان است، گفت: در تجویز درمان این زخم‌ها از نظر طب نوین باید ابتدا محل زخم را با سرم نمکی شست‌و‌شو دهید، سپس با بتادین محل را ضدعفونی کرده و ژل مخصوص زخم پای دیابتی به محل عارضه مالیده و با پانسمان محل زخم را ببندید.
وی درباره روش طب سنتی بهبود زخم‌های دیابتی اظهار داشت: ابتدا محل زخم را با مخلوط سرکه سیب طبیعی و آب شست‌و شو دهید، سپس پورد زردچوبه خالص که ضدباکتری و عفونت است را به محل زخم آغشته کرده و با گاز استریل محل زخم را ببندید.
این کارشناس طب اسلامی در ادامه استفاده از زالوطبی و عسل درمانی را برای بهبود زخم پاهای افراد دیابتی مفید عنوان کرد.
ضیایی درباره درمان زخم‌های قان قاریا افزود: خوردن روزانه چند برگ کاهو بدون سس، گذاشتن پودر زردچوبه خالص و پانسمان مخلوط عسل و روزغ زیتون را مؤثر دانست.
یادآور می‌شود؛ سلسله جلسلت «طب‌المعصومین (ع)» هر هفته شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن ضیایی از کار‌شناسان برجسته در زمینه طب اسلامی در رواق دارالهدایه  - صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: news.razavi.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر