موضوعات وبسایت : سلامت

رفلکسولوژی در بارداری

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 03 اسفند 1399 ساعت 18:21

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان رفلکسولوژی در بارداری را مطالعه خواهید کرد.

.آیا بیش فعالی جنسی ( که گاهی اعتیاد جنسی نامیده میشود) یک اختلال است؟

در مورد اختلال بودن این مشکل هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد اما پیامدهای آن نیازمند پیگیری و مداخله است. بطور کلی افراد با بیش فعالی جنسی با مشکلاتی در کنترل فوریت جنسیشان مواجهند تا حدی که این فوریت و تکانه ها بر زندگیشان اثر منفی گذاشته و و موجب رنج و دردسر میشود. بعضی از این تکانه ها ممکن است با شغل، روابط خانوادگی و روابط آنها با دوستان و نیز توانایی مدیریت مسوولیتهای روزانه شان تداخل داشته باشد.

🔘 مفهوم بیش فعالی جنسی به نظر پیچیده میرسد . اغلب مردم تا حدی به رابطه جنسی علاقمند هستند و طبیعی ست که بخواهند از صمیمت بیشتر لذت ببرند اما برخی دیگر میل بیشتری دارند و یا می خواهند به تعداد دفعات بیشتری رابطه داشته باشند و داشتن میل بیشتر به معنی بیش فعالی نیست . در حال حاضر موسسه روانپزشکی آمریکا آن را به عنوان اختلال در نظر نمی گیرد اما سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان یک اختلال تکانه شناسایی کرده است

-تکانه به معنی میل شدید وناگهانی به انجام یک کار است که با احساس رهایی، لذت و رضایت آنی همراه است .اما اغلب پیامد خوبی ندارد و فرد ممکن است پس از آن حساس ندامت گناه و خودسرزنشی کند که احساس لذت آنرا از بین می برد.مثلا کوبیدن ماشین به دیوار و یا کش رفتن وسایل دیگران و یا آتش افروزی و..)

آنچه بیش فعالی جنسی را از میل زیاد جنسی متمایز می کند ، داشتن احساس اجبار ، آشفتگی و تداخل با زندگی روزانه است. افراد مبتلا به بیش فعال جنسی ممکن است احساس اجباری به انجام رابطه جنسی داشته باشند تا بتوانند به رضایت و کامروایی جنسی برسند ، نتوانند در برابر وسوسه ها مقاومت کنند و برای این کار از قبل برنامه ریزی کنند و یا بصورت اتفاقی وارد اعمال جنسی شوند.آنها معمولا این فعالیتها را به مسوولیتهای روزانه مانند پرداختن به درآمد زایی و مراقبت از خانواده ترجیح میدهند. این افراد همچنینی ممکن است میزان زیاد و غیر قابل توجیهی از وقتشان را صرف مشاهده فیلم های پورن کنند. ممکن است خیانت کنند و به دنبال شرکای جنسی متعدد بگردند،در اینترنت و شبکه های اجتماعی قرار بگذارند و پیامهای جنسی برای افراد ناشناس و یا آشنا بفرستند و رابطه جنسی پرخطر و غیر ایمن داشته باشند

بسیاری از افراد مبتلا به بیش فعالی جنسی تلاش می کنند تا این احساس فوریت و تکانه ها را کنترل کنند. آنها اغلب پس از وقوع رفتار احساس شرم و گناه دارند و ممکن است درجاتی از اضطراب و افسردگی را تجربه کنند. در بسیاری از موارد روابط جنسیشان خوشایند و راضی کننده نیست و با وجود اینکه ممکن است تلاشهای متعددی برای ترک این فعالیتهای آسیب زا داشته باشند،موفقیت چندانی به دست نمی آورند.

بیش فعالی جنسی می تواند منجر به مشکلات مالی هم بشود و مشکلات و پیامدهای مربط به سلامت و مشکلات اجتماعی را در پی دارد. مانند بیماریهای منتقل شونده از راه جنسی و بارداری برنامه ریزی نشده و ناخواسته. افراد مبتلا به بیش فعالی جنسی اغلب احساس می کنند این وسوسه ها و تکانه هایشان خارج از کنترل است و تداخل آنها با زندگی روزانه شان ناچارشان می کند تا به یک درمانگرمراجعه کنند که معمولا آنها را به یک سکس تراپیست ارجاع می دهد.

. برای بسیاری از آنها داروهای روانپزشکی انتخابهای خوبیست زیرا می توانند در کنترل تکانه ها نقش مهمی داشته باشند اما برخی روشهای روان درمانی نیز کمک کننده است. بویژه وقتی وسواس ، اضطراب یا افسردگی به عنوان اختلال همراه تشخیص داده میشوتد.

گاهی نیز در مواردی که تکانه های جنسی منجر به پیامدهای اجتماعی شدید میشود درمانهای هورمونی نیز بصورت محدود می تواند کارساز باشد.

  • About writer
    تاریخ انتشار : 1390-03-15تاریخ بروز رسانی : 1396-08-14
  • about website
    تاریخ انتشار : 1390-03-15

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.drmolaei.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر