موضوعات وبسایت : سلامت

تفاوت خونریزی سقط با پریود

تفاوت خونریزی سقط با پریود

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 25 آبان 1399 ساعت 11:40

647822465%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%20%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%20%D9%88%20%D8%B3%D9%82%D8%B7%20%D8%AC%D9%86%DB%8C%D9%86.jpg

از علائم سقط جنین چه می دانید ؟ آیا علائم پریود و سقط جنین یکسان می باشد ؟ چطور می توان پریود و سقط جنین را تشخیص داد ؟ آیا درد سقط جنین از پریود بیشتر می باشد ؟ 

تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که اغلب مادران ممکن است تا یک ماه اول بارداری از حاملگی خود خبر نداشته و دچار سقط جنین نیز شوند . در روزهای اول بارداری سقط جنین همانند خونریزی پریود بوده و به همین دلیل تشخیص آن سخت می باشد .

طبق تحقیقات انجام شده بسیاری از سقط ها در سه ماه اول بارداری بوده که پزشکان به این نوع سقط ، بارداری شیمیایی می گویند . در ادامه تفاوت و نحوه تشخیص سقط جنین از پریودی را بیان خواهیم کرد .


تشخیص سقط جنین و پریود

در هفته های اول بارداری ، مادر دچار تغییرات جسمی و یا ظاهری نشده ، بنابراین تشخیص بارداری ساده نیست . همان طور که می دانید تا هفته هشتم بارداری جنین همچنان مانند رویان بوده و حتی شبیه به انسان نیز نشده است .

لازم است بدانید که در ماه های اول بارداری جنین همچنان قدرت لازم را پیدا نکرده تا بتواند 9 ماه دوام بیاورد ؛ به همین منظور ممکن است در هفته های اول بارداری از بین برود . آیا می دانید سقط جنین در هفته های اول بارداری به چه شکل است ؟

سقط جنین در هفته های اول بارداری به شکل خروج بافت های مرتبط با حاملگی بوده که شبیه به خونریزی دوران پریود می باشد . نکته مهم این است که زن چطور باید دلیل این خونریزی را متوجه شود ؟ تشخیص خونریزی پریود و سقط جنین چگونه است ؟

در صورتی که زن از طریق آزمایش خون و یا سونوگرافی از بارداری خود مطلع باشد ؛ متوجه خواهد شد که دچار سقط جنین شده است . در مقابل اگر از بارداری خود اطلاعی نداشته ، بی شک دلیل خونریزی خود را تنها قاعدگی می داند .


تفاوت پریود و سقط جنین

همان طور که گفتیم سقط جنین در ماه های اول بارداری همانند پریودی بوده و تنها اطلاع از بارداری می تواند راهی برای تشخیص سقط جنین باشد . از جمله علائم سقط جنین در ماه های اول بارداری می توان به درد شکم ، خونریزی و عبور لخته ها و یا بافت های خونی اشاره کرد .

علائم سقط جنین در هفته های اول بارداری و پریود شدن همانند یکدیگر بوده ؛ در صورت عدم اطلاع از حاملگی تنها به چند روش می توان پریودی را از سقط جنین تشخیص داد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد :

  • خارج شدن مایعات از واژن

هنگام سقط جنین در هفته های اول بارداری ممکن است مایعات نیز همراه با خون از واژن خارج شده ؛ در صورتی که خروج مایعات در پریودی وجود ندارد .

  • گرفتگی و درد زیر شکم

شدت و میزان درد زیر شکمی متفاوت بوده و در صورت خفیف بودن می تواند همانند درد پریودی باشد ؛ گاهی نیز ممکن است شبیه به انقباض های دوران بارداری باشد . هنگام سقط جنین ممکن است فرد علاوه بر درد شکم ، درد کمر و لگن را نیز تجربه کند .

  • خونریزی

از جمله تفاوت های خونریزی پریودو سقط جنین ؛ شدت آن می باشد . خونریزی سقط جنین نه تنها شدید تر بوده بلکه کاملا ناگهانی نیز آغاز خواهد شد . به همین منظور ممکن است چند روز و حتی در برخی از مواقع تا 2 هفته نیز طول بکشد .

  • خارج شدن بافت های حاملگی

در زمان سقط جنین بی شک علاوه بر خارج شدن خون از واژن ، لخته های خون که بافت های حاملگی بوده و به رنگ سفید و یا خاکستری نیز می باشند ؛ ممکن است خارج شوند .

  • تب و یا افزایش درجه حرارت بدن

همان طور که می دانید در زمان پریودی تب غیرمعمول بوده ؛ اما در زمان سقط جنین حتی در هفته های اول بارداری ، زن ممکن است افزایش درجه حرارت بدن داشته باشد که نشانه ای از عفونت داخلی می باشد .

با وجود نشانه های گفته شده ممکن است حتی در صورت بروز آن ها ، باز هم پریودی تشخیص داده شود . پریودی هر فرد و درد های ناشی از آن در هر کسی متفاوت بوده ؛ به همین منظور خونریزی های شدید و یا دردهای زیرشکمی به طور قطع نشانه سقط جنین نمی باشد .

در صورت شک به سقط جنین می توانید آزمایش های بارداری انجام داده که تشخیص دهید سقط جنین اتفاق افتاده است یا خیر ؟ گاهی ممکن است در آزمایش بارداری به دلیل کم شدن هورمون های بارداری و یا دقیق نبودن تست ، بارداری تشخیص داده نشود .

حتی ممکن است پیش از شروع خونریزی و یا سقط جنین ، بارداری نیز تشخیص داده نشود ؛ دلیل آن چیست ؟ گاهی برای آزمایش بارداری دیر شده و یا ممکن است هورمون های بارداری خیلی کم باشند ؛ به همین منظور نه تنها پس از سقط بلکه پیش از آن نیز برخی از بارداری ها تشخیص داده نمی شوند .

1595736574_%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%20%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%20%D9%88%20%D8%B3%D9%82%D8%B7%20%D8%AC%D9%86%DB%8C%D9%86.jpg

1595735916_%D8%AF%D8%B1%20%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA.jpgکلام آخر

برخی از زوجین برای بارداری خود برنامه ریزی کرده ؛ به همین منظور حین مشاهده خونریزی نگران شده و برای تشخیص دلیل خونریزی به پزشک مراجعه خواهند کرد . توصیه می شود حتی در صورتی که اطلاعی از بارداری خود ندارید ، اگر فکر می کنید دچار سقط جنین شده و یا علائم آن را دارید فورا به پزشک مراجعه کنید .

گاهی زنان از رفتن به پزشک امتناع کرده و در زمان سقط جنین دچار سرگیجه ، درد و یا خونریزی شدید خواهند شد . نکته مهم این است تا پیش از مراجعه به پزشک از انجام رابطه جنسی و یا فعالیت های شدید خودداری کنید .

سوالات متداول


1- ✔️ سقط جنین و پریود چه تفاوتی دارند ؟

در واقع افراد نه تنها در هنگام پریود بلکه زمانی که در هفته های اول بارداری نیز دچار سقط جنین می شوند ؛ علائمی همانند خونریزی دارند . به همین منظور در متن مقاله روش های دقیق تشخیص پریود از سقط جنین توضیح داده شده است .



2- ✔️ از نشانه های سقط جنین در روزهای اول بارداری چه می دانید ؟

✔️ در واقع می توان گفت سقط جنین در صورتی که زن از حاملگی خود خبر نداشته باشد دارای علائمی همچون درد زیر شکم ، گرفتگی عضلات و غیره می باشد که در متن مقاله به طور دقیق تری توضیح داده شده است .



3- ✔️ چطور می توان سقط جنین در هفته های اول بارداری را از پریودی تشخیص داد ؟

✔️ در واقع می توان گفت در صورت عدم اطلاع از بارداری با بررسی نشانه ها و همچنین آزمایش خون می توانید سقط جنین را از پریودی تشخیص دهید که در متن مقاله به طور دقیق تری توضیح داده شده است .



آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر