موضوعات وبسایت : سلامت

مضرات طلاق توافقی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 23 دی 1399 ساعت 14:52

قانون جدید طلاق توافقی

از مورخ 1/09/1397 شرایط طلاق توافقی در تهران تغییر کرده است برای اطلاع از آخرین تغییرات به مطالب سامانه نوبت دهی طلاق و شرایط جدید طلاق تفاهمی در تهران از اول آذر ۱۳۹۷ مراجعه نمایید.

در صورتی که زوجین متقاضی طلاق توافقی به هر دلیل علاقه و تمایل به طی مراحل مشاوره اجباری را ندارند به اطلاع می رساند در گروه وکلای مدافع کلیه مراحل طلاق تفاهمی از مشاوره تا اخذ سند طلاق توسط وکلای مجرب ما انجام می شود.

آشنایی با ماهیت طلاق توافقی

به طور خلاصه طلاق توافقی طلاق گفته می شود که زوجین به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم و بدون اختلاف از یکدیگر جدا شوند هر توافقی که آنها در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر قانون محترم و دادگاه ملزم به رعایت توافق زوجین می باشد به عنوان مثال زوجین توافق می‌کنند که زوجه مهریه را در قبال طلاق ببخشد و یا با شرایط توافق شده مهریه پرداخت شود یا حتی قسمتی از مهریه بذل و قسمت دیگر پرداخت شود بنابراین تمام موارد توافق در رای دادگاه منعکس و قاضی ملزم به اجرای توافق بین زوجین می باشد.

هزینه طلاق توافقی

در طلاق توافقی می بایست ابتدا جهت ثبت دادخواست طلاق توافقی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمود که هزینه دادرسی طلاق توافقی و تعرفه خدمات در دفاتر خدمات قضایی تقریبا 100هزار تومان می گردد.هزینه بعدی طلاق توافقی در مرحله  مشاوره می باشد که هزینه مشاوره دادگاه بسته به مجتمع های قضایی از 30 هزار تومان تا 40 هزار تومان می باشد.

برای اطلاع از تمامی هزینه های طلاق توافقی اینجا کلیک کنید

مدارک لازم جهت طلاق توافقی

1- اصل سند ازدواج
2-اصل شناسنامه زوجین
3-کپی کارت ملی زوجین
توجه: در صورت مفقودی اصل سند ازدواج باید نوشت آن از دفترخانه محل انعقاد عقد نکاح دریافت گردد.

مشاوره اجباری طلاق توافقی

یکی از شرایط طلاق توافقی مشاوره است که طبق قانون جدید مشاور اجباری گذشته است توضیح جامع و خلاصه این است که هر کدام از زوج و زوجه به هر دلیل در شهر تهران تمایل به حضور در جلسه مشاوره نداشته باشند بدون حضور او و توسط گروه وکلای مدافع جلسه برگزار خواهد شد.

طبق ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱ : در صورتی که زوجین متقاضی طلاق تفاهمی باشند دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دارد در این مورد طرفین می توانند تقاضای طلاق تفاهمی را از ابتدا در مراکز مذکور مطرح کنند. در صورت عدم انصراف متقاضی از طلاق مرکز مشاوره خانواده موضوع را با مشخص کردن موارد توافق جهت اتخاذ تصمیم نهایی به دادگاه منعکس می کند.
با مراجعه به گروه وکلای مدافع دیگر نیاز به حضور در مراکز مشاوره نخواهید داشت.

طلاق توافقی و امکان پاک کردن نام همسر از شناسنامه

پس از ثبت طلاق در صورت عدم نزدیکی زوجین با ارائه حکم دادگاه و طلاق نامه به اداره ثبت احوال زوجین می توانند در صورت تمایل شناسنامه را تعویض کرده و شناسنامه سفید اخذ نمایند و در صورت نزدیکی زوجین فقط در صورت ثبت ازدواج بعدی شناسنامه بدون نام تعویض خواهد شد این روند توسط گروه وکلای مدافع انجام می پذیرد.

برای اطلاع بیشتر از قانون جدید طلاق توافقی اینجا کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر