موضوعات وبسایت : سلامت

تمرینات درمان انزال زودرس

تمرینات درمان انزال زودرس

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 07 اردیبهشت 1398 ساعت 00:03

از قدیم ورزش نمودن یکی از مهمترین و شاید ویژه ترین موارد در زندگی بشری بوده است که می تواند در درمان تمامی بیماری ها چه از نظر جسمی و چه نظر روحی کمک کند. انزال زودرس یک بیماری جسمی است که می توان به راحتی با حرکات ورزشی مداوم در کنار طول دوره درمانی منساب رفع گردد. در مقاله زیر برای شما دوستان و مخاطبین گرامی بهترین تمرینات درمان انزال زودرس و درمان انزال زودرس با ورزش را فراهم نموده ایم. با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

زودانزالی تعریف مشخص و خاصی ندارند، و حتی می توان گفت که علائم و نشانه هایی هم ندارد، که بر اساس آن شخصی زود انزال بودن خود را متوجه شود، ولی معمولاً مردان در ارتباط جنسی با همسر خود متوجه مبتلا بودن به زودانزال می شوند، چرا که در اختلال جنسی زودانزالی، معمولاً مردان خیلی زود به ارگاسم و ارضای جنسی می رسند و خود و همسرشان لذت از رابطه جنسی نمی برند.

در این زمینه بخوانید : بهداشت جنسی آقایان در قبل و بعد رابطه زناشویی


از این رو، درمان انزال زودرس یکی از دغدغه های اصلی افراد مبتلا به آن می باشد، و برای درمان آن از روش های مختلف استفاده می شود. که یکی از مهمترین این روش ها، استفاده از تمرینات ورزشی و برخی حرکات ورزشی می باشد.


تمرینات درمانی زود انزالی

انزال زودرس می تواند روی رابطه جنسی زوجین تاثیرات منفی بگذارد و سبب کاهش اعتماد به نفس، رضایت از خود و از همه مهمترین طرف مقابل گردد. حتی برخی از زوجین کارشان به جدایی می کشد و در برخی موارد آنچنان بر روی روحیه افراد تاثیر می گذارد که سبب ایجاد مشکلات نعوظ نیز می گردد. بنابراین افرادی که مبتلا به این اختلال جنسی می باشند، در صدد حل مشکل و درمان آن می باشند، که یکی از راهای درمانی و بدون عوارض آن استفاده از ورزش و حرکات ورزشی برای درمان زودانزالی می باشد.

زودانزالی یکی از متداول‌ترین مشکلات دستگاه تناسلی مردان حین برقراری رابطه جنسی است. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان زود انزالی انجام ورزش که در قالب تمرینات درمانی مختلف انجام می شود. عضلات تحتانی شکم که در قفسه لگن قرار گرفته‌اند، نقش مهمی در عمل رابطه جنسی ایفا می‌کنند. بنابراین طبیعی است که یک فرد با تقویت عملکرد این عضلات کوچک بتواند از انزال زودرس پیشگیری کرده و از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرد.


همچنین می توانید مقالات ما در زمینه رابطه زناشویی و زودانزالی را بخوانید


در آزمایش های انجام شده بر روی مردان مشخص گردید با تقویت ماهیچ های لگن می توان این مشکل را برطرف نمود. در این مطالعه این آقایان حدودا 12 هفته تحت درمان بودند و پس از آن مشکل زود انزالی در آن ها به صورت کامل برطرف شده بود.


درمان انزال زودرس با ورزش

البته علاوه براین 93 درصد از این آقایان، اظهار داشتند پس از پایان دوره درمانی می توانند زمان انزال خود را کنترل نمایند. تقویت عضلات لگن می تواند تأثیر بزرگی بر درمان زود انزالی داشته باشد. برای تقویت عضلات می توانید عضلات را در زمانی که ادرار می کنید سفت کنید تا مانع از دفع مایعات از طریق آلت تناسلی شود و یا اینکه در حالت دراز کشیده، عضلات لگن را به مدت ۳ ثانیه منقبض کنید و سپس ۳ ثانیه آرام کنید.

ده بار این حالت انقباض و انبساط را انجام دهید و در هر روز هم ۳ بار این حرکت را انجام دهید. در حرکت فوق به تدریج شمارش ثانیه ها را افزایش دهید تا عضلات قوی تر شوند. انجام این حرکت را در موقعیت های جدیدی مانند ایستاده، راه رفتن یا نشستن هم امتحان کنید.

بیشتر بخوانید : پروسه درمانی انزال زودرس

فراموش نکنید که نفس عمیق بکشید، و به یاد داشته باشید فقط بر روی ماهیچه های عضلات لگن تمرکز کنید. دقت کنید که عضلات شکم، ران، باسن را سفت نکنید.


درمان زودانزالی با ورزش | درمان انزال زودرس با ورزش

یکی از روش های درمانی برای زودانزالی استفاده از حرکات ورزشی می باشد، حرکات ورزشی در صورت بر روی انزال زودرس تاثیر می گذارد، که انزال زود رس ناشی از ضعیف بودن ماهیچه های لگن باشد، لذا اگر شما توانایی کنترل ادرار خود را ندارید و یا در این کار مشکل دارید، پس عضلات ماهیچه لگن شما ضعیف هستند و این خود عاملی برای انزال زودرس می باشد. از این رو، باید به تقویت این عضلات بپردازید. زیرا با فزایش فعالیت بدنی جریان خون افزایش می یابد و نیز باعث افزایش مقدار سروتونین در خون شده که در به تاخیرانداختن انزال موثر است. از جمله ورزش هایی که برای درمان زودانزالی موثر می باشند می توان به موارد زیر اشاره نمود:


1- ورزش یوگا

ورزش یوگا یکی از ورزشی های موثر و تاثیر گذار برای درمان زودانزالی می باشد که یک راه موثر برای تقویت و متعادل سازی بافت های مختلف بدن می باشد. که مسائل جنسی هم از این قانون مستثنی نمی باشند. بنابراین انجام ورزش یوگا روشی موثر و مطمئن برای درمان زودانزالی می باشد. برخی از حرکات یوگا علاوه بر تقویت عضلات تحتانی شکم، ضعف موجود در رگ های مرتبط با دستگاه تناسلی را هم از بین می برند و جریان خون را افزایش می دهند. حرکاتی مانند حرکت کمان، حرکت پروانه، حرکت کشش و حرکت خم رو به جلو از جمله حرکت های ورزشی یوگا هستند که در درمان زودانزالی در مردان بسیار موثر است و با انجام دادن این تمرینات می تواند به تقویت عضلات لگن و آلت تناسلی کمک نمود.


2- ورزش کگل

علاوه بر ورزش یوگا، از جمله دیگر ورزش هایی که برای درمان زودانزالی حرکت درمانی کیگل می باشد. در سال های گذشته، ورزش ها و حرکات کیگل یکی از روش‌های بسیار موثر در تضمین سلامت آلت تناسلی بوده است. درمان انزال زودرس و اختلالات نعوظ با استفاده از تمرینات کیگل حتمی و اثبات شده است. برای انجام این حرکات باید یک محیط آرام و آرامش بخش را ایجاد کنید، بهتر است کار را با یک تمرین آغاز کرده و به مرور زمان تعداد تمرینات را نیز افزایش دهید. تمرینات کیگل برای درمان انزال زودرس مردان شامل منقبض کردن عضلات تحتانی لگن است.


پرده بکارت و انواع آن


3- حرکت شنای سوئدی

همچنین حرکت ورزشی شنای سوئدی هم برای درمان زودانزالی بسیار مفید است، اگر شما شکل معمولی آن را نمی توانید انجام دهید، بصورت نیمه ایستاده و به کمک دیوار یا یک صندلی انجام دهید.هر بار در سه نوبت 15 تایی انجام دهید.وقتی آمادگی کافی را بدست آوردید ، زانوها را بر زمین گذاشته و این حرکت را انجام دهید در این حالت باید کمرتان صاف بوده و با آرامی تا جایی که نوک دماغتان با زمین تماس پیدا کند، پایین بیایید. حرکت دیگر با تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی انجام می شود. در این حرکت لگن را از زمین بلند کرده و با یکی از پاهای باز به مدت 10 ثانیه خود را در همین حالت نگاه دارید. این حرکت را روزی 30 مرتبه انجام دهید.

در این زمینه بخوانید : درمان گیاهی انزال زودرس | داروی گیاهی برای درمان زود انزالی

ما معتقدیم که نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما می تواند به ما کمک نماید تا بتوانیم برای شما دوستان و مخاطبین گرامی هر چه بهتر و با کیفیت تر به تولید محتوایی فاخر و جامع پرداخته و در راستای پیشبرد دانش گام برداریم. از این رو اگر در مورد موضوعات مندرج در مقاله بالا نقد و یا ابهامی وجود دارد که می تواند به بهتر شدن مقاله کمک نماید در قسمت پیشنهادات قرار دهید.
همچنین اگر در ارتباط با موضوع مقاله یعنی درمان انزال زودرس با ورزش دانش جدیدی دارید و می توانید به تکمیل نمودن محتوای تولید شده کمک کنید ما و دیگر مخاطبین محترم را از ان آگاه گردانید.

به این مقاله چنده ستاره می دیدید ؟

[Total: 2 Average: 1.5]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر