موضوعات وبسایت : سلامت

نمونه فرم دادخواست استرداد چک

نمونه فرم دادخواست استرداد چک

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 07 بهمن 1400 ساعت 02:39

در این مقاله وکیل چک گروه وکلای حکمت برای شما همراهان عزیز نمونه دادخواست استرداد لاشه چک و سفته را به رشته نگارش درآورده است هر چند که این نمونه دادخواست استرداد لاشه چک و سفته به لحاظ قضائی و حقوقی کامل می باشد ولی با توجه به اینکه هر پرونده نکات و ظرایف خاص خودش را دارد بهتر است که قبل از نمونه دادخواست استرداد لاشه چک و سفته از یک وکیل مشاوره حقوقی و راهنمایی دریافت نمایید.

شماره تماس وکیل چک:

در صورت تمایل به تنظیم دادخواست استردادلاشه چک و سفته شما توسط وکیل چک گروه وکلای حکمت کافی است با شماره های 09120170676 و یا 02177719337 تماس حاصل نمایید.

آدرس وکیل چک:

شما همراهان عزیز می توانید در وصرت لزوم مراجعه به وکیل چک به آدرس تهران -فلکه اول تهرانپارس خیابان قانع یا 142 شرقی پلاک 39 طبقه دوم واحد 5 حضور بهم برسانید.

استرداد لاشه چک:

چک به عنوان یک سند عادی امروزه کاربردی زیاد دارد و بسیاری از افراد آن را در امور مالی و انجام اعمال حقوقی استفاده می کنند بنابراین ممکن است بعد از صدور آن بین صادر کننده و دارنده آن اختلاف ایجاد شود و منجر به طرح دعوی حقوقی شود از جمله این دعوی طرح استرداد لاشه چک است.

گروه وکلای حکمت در گذشته اقدام به نگارش مقاله در حوزه چگونگی استرداد لاشه چک و سفته کرده است که پیشنهاد می شود آن را مطالعه نمایید:استرداد لاشه چک و سفته

نمونه دادخواست استرداد لاشه چک و سفته:

مشخصات طرفیننامنام خانوادگىنام پدرشغلمحل اقامتشهر – خیابان -کوچه –  شماره –پلاک

خواهان

خانم/آقای..
خواندهخانم/آقای..
وکیل
تعیین خواسته وبهای آناسترداد لاشه چک موقوم به …………….. ریال
دلایل ومنضمات دادخواست۱. کارت ملی   ۲. اسناد مثبت امانی بودن چک یا شهادت شهود یا قرارداد حاوی تصریح به تضمینی بودن چک بابت انجام تعهد و مدرک انجام تعهد یا انفساخ و بطلان قرارداد یا رسید پرداخت وجه چک. ۳. تصویر اظهارنامه درخواست استرداد چک
 ریاست محترم مجتمع قضایی “شهرستان محل اقامت خوانده”

با سلام احتراماً به استحضار می رساند:

خوانده محترم طی یک صورت جلسه مکلف گردید چک های متعلق به موکل را به وی مسترد نماید لکن به دلیل کلاهبرداری و اعزام به زندان از انجام این مهم استنکاف نمود و طی اقاریر خود در مرحله بازپرسی اذعان نموده است که چک ها را مسترد ننموده است و چک های ناشی از کلاهبرداری در ید وی قرارگرفته و پیرو این اقرار بازپرس محترم نیز دستور جلوگیری از پرداخت را به بانک محال علیه و اداره ثبت (اجراییات) صادر نمود و پس از مضی مدت و طی روال مشارعلیه محکوم و رای آن نیز در دادگاه تجدیدنظر قطعی گردید لکن مع الاسف از استرداد چک ها استنکاف می نماید حالیه با عنایت به مراتب مارالذکر در راستای ابطال و استرداد لاشه چک ها مستدعی است دستور فرمایید رسیدگی شایسته را مبذول فرمایند.

محل امضاء

نکاتی که باید قبل از طرح دادخواست استرداد لاشه چک و سفته بدانید:

1-در ابتدا باید بدانید بین چک و سفته از لحاظ استرداد لاشه آن ها فرقی وجود ندارد.

2-دومین نکته که بسیار حائز اهمیت است این است که حتی اگر قصد طرح استرداد لاشه چک و سفته را ندارید بهتر است یک اظهارنامه مبنی بر استرداد برای مخاطب خود ارسال کنید تا در صورت عدم استرداد بتوانید شکایت کیفری هم نمایید.

3-در صورت مطالبه لاشه چک از طریق اظهار نامه و عدم استرداد آن توسط دارنده، می توان از وی خیانت در امانت شکایت کرد.

4-تمبر هزینه دادرسی مطابق با دعاوی مالی می‌بایست باطل شود.

5-دعوی استرداد لاشه چک و سفته ازجمله دعاوی مالی به حساب می آید و هزینه دادرسی باید در ابتدا پرداخت شود و مطابق با مبلغ چک می‌بایست پرداخت شود. در صورت عدم توانایی مالی در پرداخت یک جای هزینه آن می توان اعسار از پرداخت هزینه دادرسی انجام داد.

6-در دادخواست استرداد لاشه چک، الزام خوانده به استرداد چک، درخواست می‌شود.

7-اگر مدرکی دال بر امانی بودن چک یا ایفای تعهد، یا پرداخت وجه چک، دارید  به عنوان ضمیمه بایستی به دادخواست پیوست شود.

8-این دعوا می‌تواند به‌طور مستقل طرح شود یا اینکه در دعوای تقابل

9-مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به دعوای استرداد لاشه چک، شورای حل اختلاف محل یا دادگاه عمومی محل اقامت خوانده یا همان فردی که ار استرداد سند تجاری امتناع می نماید. اگر وجه مندرج در چک تا بیست میلیون تومان و کمتر باشد، خواهان بایستی به شورای حل اختلاف رجوع نماید و اگر بالاتر از بیست میلیون تومان باشد، دعوی استرداد لاشه چک را در صلاحیت دادگاه حقوقی عمومی قرار می‌دهد. البته در نقاطی که دفاتر خدمات قضایی تاسیس شده انجام این دادخواست باید از طریق این دفاتر انجام شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: hekmat.co



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر