موضوعات وبسایت : سلامت

تخت زایمان طبیعی

تخت زایمان طبیعی

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 03 اسفند 1399 ساعت 18:10

تخت زایمان

آیا از مزایای زایمان طبیعی آگاهید؟

آیا با مراحل زایمان طبیعی آشنا دارید؟

با ما در این مقاله به منظور آگاهی از جزئیات زایمان طبیعی همراه باشید.

تخت زایمان طبیعی وسیله ای است که در اکثر کلینیک های زایمان طبیعی یافت می شود. این وسیله به منظور کمک به زایمان راحت تر در اختیار مادران گذاشته می شود. همچنین تخت زایمان به مادر کمک می کند تا راحت تر در حالت اسکات ( چمباتمه زدن) قرار بگیرد. حالت اسکات سبب باز شدن دهانه رحم بانوان شده و پایین آمدن نوزاد را ممکن می سازد. این تخت می تواند با حرکات مادر تنظیم گردد. به گونه ای که شما می توانید بعضی اوقات به سمت عقب تخت رفته و تکیه دهید و در زمانی دیگر به جلو خم شده و در حالت اسکات قرار گیرید.

%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86.jpg

تخت-زایمان

راه جایگزین دیگری برای استفاده از تخت زایمان وجود دارد. ساپورت های افقی که در قسمت پایینی تخت تعبیه شده است، به منظور راحتی پاهای شما قابل استفاده می باشند. همچنین در قسمت بالایی تخت، امکان قرار گیری دستمال و حوله وجود دارد.

در طول پروسه زایمان معمولاً شما به سمت عقب تخت رفته و به بالشت تکیه می دهید. شما می توانید پاهای خود را به دسته جلویی تخت فشار داده و در پوزیشن مناسبی قرار گیرید. در صورتیکه شما با حالت اسکات راحت نباشید، این پوزیشن بسیار کمک کننده خواهد بود. اما زمانی که از اپیدورال استفاده می کنید بهترین حالت زایمان، وضعیت اسکات است.

صندلی زایمان

صندلی زایمان حس راحتی زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد. این صندلی حرکات روده را راحت تر می کند. به علاوه این پوزیشن سبب باز شدن هر چه بیش تر دهانه رحم شده و نوزاد سریع تر راه خود را به سمت بیرون پیدا می کند.

%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86.jpg

صندلی-زایمان

شما می توانید در حین پروسه زایمان طبیعی به جلو خم شوید و فشار بیاورید و یا اینکه به عقب تکیه داده و از ماساژ ماما یا پارتنر خود بهره مند شوید.

 حالت های زایمان

بسته به انتخاب مادر، پزشک متخصص زنان راهکارهای متفاوتی جهت وضع حمل در اختیار وی قرار می دهد. در ذیل به برخی از پوزشن های زایمان اشاره می کنیم:

تخت زایمان طبیعی وسیله ای است که در اکثر کلینیک های زایمان یافت می شود. این وسیله به منظور کمک به زایمان راحت تر در اختیار مادران گذاشته می شود. جهت دریافت مشاوره از دکتر مظفری کرمانی متخصص زنان در غرب تهران می توانید با شماره ۴۴۴۸۴۶۶۳ – ۴۴۶۰۸۱۰۱ تماس حاصل نمایید.

زانوزدن

در صورتیکه در طول زایمان دچار کمر درد شدید، معمولاً بهترین راهکار زانو زدن و خم شدن به جلو بر روی تخت زایمان می باشد. این حالت همچنین نوزاد را ترغیب به بیرون آمدن می کند.

شما می بایست در طول پروسه زایمان، لگن و ران های خود را سفت کرده و علاوه بر تنفس های منظم فشار آورید. همچنین برای استراحت کردن می توانید به سمت بالای تخت رفته و دراز بکشید.

شما می توانید زمانی که بر روی زانوی خود قرار دارید، خم شده و آرنج و دستانتان را روی زمین بگذارید و با قرار دادن بالشت مناسب از خسته شدن زودهنگام جلوگیری کنید. این حرکت فشار بیش تری در زمان زایمان ایجاد می کند.

مکان جایگزین برای پیاده کردن این روش توپ زایمان می باشد. به این صورتکه توپ را به دیواری تکیه داده و آرنج و دستانتان را بر روی آن قرار دهید و با سفت کردن نشیمنگاه خود زور بزنید.

حالت نیمه نشسته

با وجودیکه حالت نیمه نشسته یکی از رایج ترین پوزیشن های زایمان طبیعی می باشد، اما به اندازه حالت های ایستاده در باز کردن دهانه رحم موثر نیست. در این روش ماما و پزشک متخصص زنان همکاری بیش تر می توانند با شما داشته باشند. شما می توانید مطابق نیازتان زاویه پشتی تخت را تنظیم کرده و با بهره گیری از بالشتک پشتی به عقب تکیه دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر