موضوعات وبسایت : سلامت

سقط بدون علامت

نویسنده : مهسا | زمان انتشار : 24 شهریور 1398 ساعت 00:05

من 31 ساله هستم. قدم 165 سانتیمتر و وزنم 54 کیلوگرم است، اولین روز آخرین قاعدگی من در تاریخ 26 شهریور می باشد. طول دوره های قاعدگی من یا به عبارتی فاصله اولین روز شروع قاعدگی تا اولین روز شروع قاعدگی بعدی 28 تا 30 روزه است. معمولا برای جلوگیری از بارداری از، روش طبیعی استفاده می کردیم. سوال من این است آخرین روز پریودم 26 شهریور بود 5 مهر نزدیکی داشتم و 20 مهر بی بی چک مثبت شد. آزمایش دادم 19.57 بود گفتن زوده دو روز دیگه تکرار کن که شد 40.9 گفتن هفته بعد مجدد تکرار کن که شنبه آینده خواهد بود. دیروز گفتم بذار باز بی بی چک بزنم دیدم منفی شد. صبح آزمایش دادم منفی شد خیلی داغونم. نه درد نه خونریزی نه لکه بینی آخه کجا رفت پس؟ من از همون 20 ام شیاف پروژسترون هم استفاده کردم نمیدونم چیکار کنم. الان شیاف رو قطع کنم؟ من سال پیش در اولین اقدام هم باردار شدم و همین اتفاق افتاد که پزشکم گفت دلیلی برای این اتفاق در سه ماه اول وجود نداره. من چیکار کنم توروخدا راهنماییم کنید. اگه سقط بوده پس چرا درد و خونریزی ندارم؟

مددجوی عزیز بی بی چک خیلی دقیق نمی باشد و کمک چندانی به شما نمی کند. با توجه به این که آخرین تاریخ قاعدگی شما 26 شهریور بوده و در دو بار انجام آزمایش تیتر بتا بارداری تایید شده است اما عدد خیلی پایینی را نشان می دهد بهتر است مجدداً بتا تکرار شود در همان آزمایشگاه، تا ببینیم سیر صعودی خوبی داشته است یا نه. اگر سیر صعودی خوبی مانند روال قبل نداشته باشد توصیه من به شما این است که یک سونوگرافی ترانس واژینال از بارداری و بررسی ساک حاملگی درون رحم انجام شود. ممکن است حاملگی زودرس باشد که آزمایش بتا خیلی پایین گزارش شده چون تازه شما 32 روزتان است. یا حاملگی مولار باشد یعنی جنین درون رحم رشد نخواهد کرد یا حاملگی خارج از رحم. اگر سقط شده باشد قطعاً همراه با خونریزی خواهد بود پس فعلاً برای نتیجه گیری زود می باشد و با توجه به آزمایش و سونوگرافی که ذکر شد مشخص خواهد شد.

جهت مشاوره با کارشناسان مامایی

شما می‌توانید از طریق خطوط تلفن ثابت با شماره

۰۲۱ - ۷۰۷۰۱۰۵۰

تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با فشردن کلید زیر،

از سایر راه‌های ارتباطی مطلع شوید.

کارشناسان سامانه هم‌اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

هشدار جدی: پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

ارزیابی و توصیه

اولین ارزیابی را شما انجام دهید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر