موضوعات وبسایت : سلامت

مالیدن کپسول ویتامین ای روی پوست صورت

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 18:40

حتما شنیدید که ویتامین ای چقدر برای بدن لازم است و یکی از آنتی اکسیدهای قوی محسوب میشود. پزشکان به خانم ها مصرف کپسول ویتامین e را توصیه میکنند. میتوان ویتامین ای را بصورت ماسک روی پوست گذاشت. ویتامین ای برای سیاهی دور چشم و خشکی لب و درمان جای جوش و... کاربرد دارد.  حالا میخواهیم راز زیبایی با کپسول ویتامین e را برای شما بازگو کنیم. تا بدون صرف هزینه های زیاد برای جوانی و زیبایی خود اقدام کنید.

طرز استفاده از ویتامین ای روی صورت :

ویتامین E، به عنوان "ویتامین پوست" شناخته شده است و به واسطه خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی که دارد، مشکلات پوست را بهبود می بخشد، که آن را به عنوان یک درمان عالی برای بیماری پوست و مو معرفی می کند. این ویتامین به طور طبیعی در روغن های گیاهی مانند آفتابگردان، زیتون، ذرت و روغن سویا یافت می شود. دانه های کامل مانند آجیل، جوانه گندم و دانه های آفتابگردان همچنین منابع غنی از ویتامین E هستند.

امروزه ویتامین E به دلیل خواص مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست آن به صورت کرم های مختلف، لوسیون ها، مرطوب کننده ها و محصولات آرایشی به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

ویتامین e را از کجا تهیه کنیم :

کپسول های ویتامینe در داروخانه ها بعنوان مکمل ویتامین فروخته می شوند . مصرف کپسول ویتامین ای به خانم ها خیلی توصیه میشود . فواید ویتامین e  برای زنان را بخوانید.

استفاده از ویتامین e روی پوست:

قبل از استفاده از ویتامین ای حتما آنرا روی قسمتی از پوست خود تست کنید. درصد کمی از افراد ممکن است حساسیت داشته باشند. میتوانید مقداری ازویتامین e را روی پوست داخل بازو یا پشت گوش  یا گردن تست نمایید.

طرز استفاده از کپسول ویتامین e :

پس از خارج کردن یک کپسول از داخل قوطی با استفاده از یک سوزن تمیز و ضد عفونی شده سوراخی روی آن ایجاد کنید با کمی فشار محتویات کپسول که همان روغن ویتامین e است بیرون می آید. قبل از استفاده از هر ماسکی پوست خود را تمیز کنید.

فوائد استفاده از ویتامین e روی پوست:

  • ویتامین  ای یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و مانع از تخریب سلول های پوستمیشود.
  • برای بهبود و بهتر شدن ظاهر بافت آسیب دیده به کار می رود.
  • از آن برای حذف آکنه و لکه های صورت استفاده می شود.
  • پوست را مرطوب کرده و هیدراته می کند.
  • باعث تولید کلاژن و الاستین در سلول های پوست می شود و در نتیجه به طور قابل توجهی طراوت پوست را افزایش می دهد.
  • به جلوگیری از علائم پیری کمک می کند و پوست را روشن تر و جوان تر نشان می دهد.

پس منتظر چه چیزی هستید؟ برای مطالعه راه های مختلفی که می توانید از روغن ویتامین E برای صورت و پوست خود استفاده کنید، به خواندن متن ادامه دهید.

ویتامین e برای از بین بردن چروک دور چشم 

thingsneed-to-use-vitamin-e-oil-for-wrinkles-and-crows-feet.jpg

همه ما رویای همیشه جوان بودن را در سر می پرورانیم. اما هر چقدر هم که برای حفظ شادابی و جوانی پوست تلاش کنیم، نمی توانیم از گذر زمان و ظاهر شدن خط و چین ها در صورت مان فرار کنیم. چروک های پنجه کلاغی به خطوط دور چشم گفته می شود که در سالیان دراز و بر اثر ابراز احساساتی مثل تعجب، خنده، غم و گریه ایجاد می شود.

در حالی که بسیاری از افراد برای پنهان کردن چروک ها ازبوتاکس و یا تزریق ژل استفاده می کنند ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه از روغن ویتامین E برای از بین بردن این علائم پیری استفاده کنید، زیرا این گزینه بسیار امن و همینطور ارزان تر است. به راحتی روغن ویتامین E را با مقداری عسل طبیعی، آب لیمو تازه و ماست ساده مخلوط کنید تا ماسک ضد چروک کاملا طبیعی و فوق العاده موثر را آماده کنید.

مواد مورد نیاز ماسک دور چشم :

vitamin-e-oil-for-wrinkles-and-crows-feet-.jpg

  • روغن ویتامین E (بهبود انعطاف پوست) - 3 کپسول
  • عسل خام (به عنوان یک ماده خشک کننده عمل می کند) - 1 قاشق چای خوری
  • آب لیمو، تازه فشرده (به عنوان عامل سفید کننده عمل می کند) - 1 قاشق چای خوری
  • ماست ساده (تغذیه و مرطوب کننده) - 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک ضد چروک ویتامین ای:

روغن ویتامین E، عسل، ماست و آب لیمو را در یک ظرف مخلوط کنید. مواد گفته شده را خوب مخلوط کنید و با احتیاط دور چشم بمالید.

apply-to-use-vitamin-e-oil-for-wrinkles-and-crows-feet-768x512.jpg

برای حداقل 30 دقیقه آن را روی صورت تان قرار دهید و سپس چهره خود را بشوئید و چشمانتان را ببندید تا مانع رسیدن ماسک به چشمان شما شود. این ماسک را هر روز به مدت دو هفته دور چشم قرار دهید تا نتایج قابل توجهی به دست بیاورید. پس از آن، در هر 3 روز یک بار به منظور جلوگیری از چین و چروک ماسک را استفاده کنید.

ویتامین e برای درمان اسکار آکنه

در حالی که از بین بردن آکنه یک کار کاملا به خودی خود است و نیازمند گذر زمان است، شما نیز باید برای مقابله با اثرات ماندگار آن تلاش کنید. روغن ویتامین E برای درمان زخم های آکنه، به کمک پوست آسیب دیده شما می رسد و پوست را صاف و بی نقص می کند.برای پاک کردن اثرات آکنه از روغن ویتامین E روی پوست استفاده کنید.

use-vitamin-e-oil-to-get-rid-of-acne-scars.jpg

چهره خود را با پاک کننده ملایم شستشو دهید تا از هرگونه گرد و خاک یا ناخالصی پاک شود. کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و روغن را به هر کجا که زخم های آکنه دارید بمالید. با انگشتان دست خود را به آرامی آن را به تمام سطح پوست مالیده و برای ی نتایج بهتر اجازه بدهید که یک شب کامل روی صورتتان باقی بماند. صبح صورت خود را با آب گرم و یا ولرم شستشو دهید.

برای حداقل 3 تا 4 هفته هر روز این کار را تکرار کنید تا زخم های آکنه خود را کاملا از بین ببرید. شما متوجه بهبود قابل توجهی پس 8از  تا 10 روز خواهید شد.

ویتامین e برای از بین بردن کبودی و سیاهی دور چشم

بیدار ماندن تا نیمه های شب ممکن است خوش بگذرد اما شما را با حلقه های کبودی دور چشم مواجه خواهد کرد. در حالی که ما نمی توانیم کاری را در مورد کار یا بیدار ماندن برای مطالعه انجام دهیم، اما می توانیم به شما نشان دهیم که چگونه از روغن ویتامین E برای خلاص شدن از کبودی دور چشم استفاده کنید.

use-vitamin-e-oil-to-get-rid-of-dark-circles.jpg

روغن ویتامین E را مستقیما به کبودی های دور چشم بمالید.

  • قرص روغن ویتامین E را تهیه کرده و روغن آن را به طور مستقیم در کبودی های چشم های خود بمالید. بهتر است که این کار را در شب انجام دهید.
  • با استفاده از انگشتان دست خود را به آرامی روغن را جذب پوستتان کنید و اجازه بدهید تا یک شب کامل روی صورتتان بماند.
  • چهره خود را در صبح با آب گرم بشویید.

این کار را روزی یکبار برای 2 تا 3 هفته تکرار کنید تا کاملا سیاهی و کبودی از بین برود و یکبار در روز تکرار کنید. پس از یک هفته، تغییر قابل توجهی مشاهده خواهید کرد.

ماسک ویتامین e برای آفتاب سوختگی

قرار گرفتن طولانی مدت در برابر خورشید و اشعه ماوراء بنفش مضر می تواند سبب تولید ملانین بیش از حد شود، که به صورت لکه های پراکندهای تیره، یعنی لکه های آفتاب سوختگی ظاهر می شود. میتوان از ماسک ویتامین E برای تسریع در بهبود و از بین بردن لکه ها استفاده نمود.

vitamin-e-oil-and-olive-oil-to-get-rid-of-hyperpigmentation.jpg

موادی که نیاز دارید موارد زیر هستند:

1 عدد کپسول ویتامین e

2 قاشق چای خوری روغن زیتون  

use-vitamin-e-and-olive-oil-to-get-rid-of-hyperpigmentation-4.jpg

 یک ترکیب از ویتامین E و روغن زیتون را برای خلاص شدن از آفتاب سوختگی درست کنید.

  • 2 قاشق چای خوری روغن زیتون فوق العاده خالص را در یک کاسه کوچک بریزید.
  • کپسول را سوراخ کرده و محتویات 1 کپسول ویتامین E را به داخل کاسه اضافه کنید.
  • آن را خوب مخلوط کنید و به مناطق آسیب دیده برای خلاص شدن از آفتاب بمالید.
  • اجازه بدهید یک شب کامل روی پوستتان بماند و سپس در صبح روز بعد آنرا با آب گرم شستشو دهید.
  • انجام این کار را روزانه تا زمانی که آثار آفتاب سوختگی کاملا از بین رفته برود ادامه دهید.

چگونه از ویتامین e برای درمان ترک های پوست و خشکی لب استفاده نماییم؟

منبع : سایت چی نیاز داری

کپی برداری با ذکر لینک سایت مجاز است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر