موضوعات وبسایت : سلامت

کتاب ریحانه بهشتی ماه سوم

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 25 شهریور 1398 ساعت 22:57

سلام.من طاهری هستم،دکترای روانشناسی و مشاوره

مدتی هست که حدود 50 درصد مراجعات زوج های جوان به دلیل اختلافات شدیدیست که بطور مستقیم به اینترنت و نرم افزارهای ارتباط جمعی مجازی(واتساپ،وایبر و..)مربوط میشود.اختلافاتی که در 65درصد مواقع شکهای بی مورد بوده و پس از چند جلسه مشاوره کوتاه وقبل از قرار دادگاه حل شده است.

اما چه کار کنیم که این اختلافات دامنگیر زندگی ما نشود؟

بعضی از راهکارهای مهم را در اینجا یادواوری میکنم.امیدوارم که همه مردم کشورم این پیام رو با دقت بخونن و دقایقی بهش فکر کنن.

?یادمون باشه هیچ چیزی مهم تر از خانواده مون نیست و این خانواده است که سرنوشت لحظات ما رو رقم میزنه.لحظاتی برای شادبودن و خندیدن? یا غمگین بودن و دلتنگ شدن?

?یادمون باشه هر سرمایه گذاری که ما برای خانواده مون انجام بدیم،سرنوشت لحظات خود ما را رقم خواهد زد

❗️پس برای خانواده مون ارزش قایل بشیم

⭕️اما نکات مهم:

⭕️1-مدت زمان حضور در فضای مجازی و کار با گوشی همراه را برنامه ریزی کنیم.

مشخص کنیم مثلآ روزی دوبار و هر دفعه نیم ساعت وارد اینترنت شویم.

⭕️2-زمان استفاده از اینترنت زمان مفید ما نباشد.یعنی وقتی همه اعضای خانواده دور هم هستند را به اینترنت اختصاص ندهیم.این زمان بهتر است صرف صحبت کردن،یاداوری خاطرات شیرین ،بازی و... شود.

⭕️3-گاهی با همسرمان وارد این فضا شویم.از او بخواهیم کنار ما بنشیند و افرادی که ما با انها در ارتباط هستیم و نوع رابطه را بشناسد.

⭕️4-رمز گوشی خود را به همسرمان بگوییم تا بداند ما چیزی در گوشیمان برای پنهان کردن نداریم.

⭕️5-گاهی گوشی خود را عمدآ در منزل جا بگذاریم تا همسرمان بداند چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد

⭕️6-یادمان باشد هر ارتباطی که همسرمان را ناراحت میکند را قطع کنیم،نه پنهان.

ارتباط های پنهانی هر چند بدون منظور و عاری از روابط نامناسب باشد،اما به دلیل پنهانی بودنشان اثرات مخرب و گاه جبران ناپذیری دارد

⭕️7- پیامهای محاوره ای را حذف نکنید.اگر همسرتان متوجه این موضوع شود،بی گمان حتی به ارتباط شما با همجنسانتان هم شک خواهد کرد

⭕️8-گاهی در حالی که در کنار همسرتان با گوشیتان کار میکنید برای دقایقی همسرتان را با گوشی تنها بگذارید تا بداند چیزی برای پنهان کردن ندارید.

⭕️9-هرگز پیامها و گزارشات گوشیتان را پاک نکنید.این پیامها و تماسها چندجا در گوشی شما ذخیره میشود.اگر همسرتان متوجه پاک کردن برخی مطالب شود ،بر شک او اضافه میشود.

⭕️10-یادمان باشد هیچ چیز موثرتر و کارامدتر از صداقت نیست

برخی زوجها با خود میگویند همسرمان ادم حساسی است،اگر این پیام را ببیند و یا اگر بفهمد فلانی برای من پیام داده،بی دلیل مشکوک شده و مارا سوال پیچ میکند ،بدخلق میشود و.... و به این دلیل برخی پیامها را پاک میکنند.اما این کار به تنهایی همه چیز را خراب میکند.اگرهمسرتان متوجه پنهانکاری شما شود با خود می اندیشد که اگر قصد وغرضی در کار نبود ،این پیامها هرگز پاک نمیشد.اثبات بی گناهی در این مرحله بسیار سخت است و حتی اگر همسرتان را قانع کنید،او هرگز از ته دل قانع نشده و حساس تر از قبل خواهد شد

?تمام تلاش خود را بکنیم که به اعتماد دو طرفه بین ما و همسرمان خدشه ای وارد نشود،که اگر این اتفاق بیافتد زیربنای زندگی ترکهای عمیقی خواهد برداشت.

تا وقتی همسرتان به راستگویی شما اعتقاد داشته باشد،هر چه بگویید را باور میکند اما اگر یک اتفاق ساده این اعتماد را از بین ببرد دیگر هیچ کار شما را باور نخواهد کرد .حتی قسم خوردن و اثبات اصل قضیه هم اثری در قلب همسرتان نخواهد داشت.

تا وقتی اعتماد بین شما و همسرتان باشد،شما پادشاه قلب او هستید اما اگر این اعتماد خدشه دار شود ،شما هیچ جایگاهی در قلب او نخواهید داشت،

در آخر.....

❗️در خونه کسی رو نزن ، تا کسی در خونه ات رو نزنه

❗️اگر میخواهی همسرت پاک باشد،پاک بمان

❗️هیچ چیز به اندازه آرامش خانه تان شما را آرام نخواهد کرد.پس برای این آرامش تلاش کنید

✔️ و اما خواهش میکنم این پیام رو به همه کسانی که دوستشان دارید ارسال کنید تا آنها زیربنای زندگیشان را محکم کنند

?Sh.hm?, [21.07.15 13:32]

[Forwarded from أسماء]

با این روشها خوشبخت ترین همسر دنیا شوید

تصمیم دارم همسرم را در همه حال همراهی کنم و به نوعی تنها همراه همیشگی همسرم باشم. چه نکاتی را باید در زندگی رعایت کنم تا به این هدفم برسم؟

اگر به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اید، با رعایت نکات ساده و در عین حال، بسیار حساس زیر، می توانید از زندگی تان لذت برده و برای همسرتان، همراهی همیشگی باشید:

_ هدفی مشترک را در نظر بگیرید

با هم فکری برای خود و همسرتان، هدف مشترکی داشته باشید و برای رسیدن به آن، یکدیگر را کمک کنید.

_ خودخواه و خود رای نباشید

 به نظر همسرتان هم توجه داشته باشید، تا بتوانید لذت های معنوی را درک کنید.

_ عیب های خود را ببینید

فقط به دنبال عیب جویی از همسرتان نباشید، عیوب خود را نیز رفع کنید.


_ قدرشناس باشید

قدر محبت های پدر، مادر، همسر و دوستان تان را بدانید و سپاس گزار الطاف خداوند باشید تا به تقدیرهای او راضی شوید. آن چه مورد رضایت خداوند نیست را انجام ندهید تا اطمینان و عزت نفس بیشتری بیابید.

_ اهل عمل و مسئولیت پذیری باشید

 به جای توقع داشتن از دیگران، به فکر انجام مسئولیت ها و وظایف خود باشید.

_ احترام متقابل

به ارزش های اعتقادی و فرهنگی یکدیگر احترام بگذارید.

_ مثبت بیندیشید و اضطراب را از خود دور سازید

 اگر بپذیرید هر کاری از جانب خداوند خیر است، در زندگی اضطراب نخواهید داشت.


_ هرگز دشنام ندهید و جدال نکنید

بحث و جدل، آتش کینه را در دل شعله ور ساخته و حرمت میان زن و شوهر را خدشه دار می کند.

_ حساسیت های رفتاری همسرتان را بشناسید

و به آنها اهمیت دهید تا موجب بروز اختلال در روابط تان نشود.

_ پیش از صحبت، تفکر کنید

هر گاه حرفی می زنید، از قبل، به عواقب آن فکر کنید تا بعد، شرمنده و پشیمان نشوید. یا توجه به شرایط روحی و جسمی همسرتان حرف بزنید و از پرحرفی بپرهیزید.


_ تا جایی که می توانید، با یکدیگر غذا بخورید

جمع شدن افراد خانواده دور میز یا سفره ی غذا، موجب افزایش روابط عاطفی و احساس نزدیکی بیشتر آنان خواهد شد.

_ شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید

یکی از علت های ایجاد افسردگی در خانواده ها، قطع ارتباط با محیط بیرون از خانه است. اگر شما و همسرتان، نظرات متفاوتی در مورد نوع تفریح و ارتباطات دارید، چیزی را انتخاب کنید که تا حد ممکن، هر دو، آن را ترجیح می دهید.

_ به رشد یکدیگر کمک کنید

زن و شوهر باید به منظور رسیدن به درجات معنوی والاتر، ادامه ی تحصیل، اشتغال و... شرایط رشد و پیشرفت یکدیگر را فراهم کنند.

_ بی ریا و صادق باشید

 اگر با اطرافیان خود صادقانه برخورد کنید، علاوه بر راحتی خودتان، آنان هم شما را آسان تر می پذیرند.

_ به عهده خود وفا کنید

اگر قولی به همسرتان می دهید، تمام تلاش خود را برای عمل کردن به آن، به کار گیرید.

_ همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید

اگر چه افراد نقایصی دارند اما خوبی هایی هم دارند. سعی کنید به نکات مثبت همسر خود فکر کنید.

_ عیب پوشی کنید

همیشه اول، خوبی های همسرتان را به او بگویید و بعد با ظرافت، انتقاد کنید و سعی نمایید معیار نقدهای تان، منطقی و قابل قبول باشد هم چنین هرگز نزد دیگران، عیب همسر خود را بازگو نکنید.

_ راز دار باشید

هم اسرار همسرتان را نزد دیگران و هم اسرار دیگران را نزد همسرتان فاش نکنید.

_ صبور و باگذشت باشید

صبر و گذشت موجب می شود دوستی صمیمی برای همسرتان باشید.

_ همسرتان را از وضعیت اقتصادی موجود، آگاه کنید

از درآمد هم، مطلع باشید تا با هم فکری، برنامه ریزی بهتر انجام دهید.


_ به فکر ایجاد تغییرهای مثبت در خود و همسرتان باشید

سعی کنید تغییر در حرکت به سمت تعالی و بالندگی باشد و پیش از تغییر، راه های درست ایجاد آن را بدانید.

?Sh.hm?, [21.07.15 13:32]

[Forwarded from أسماء]

اینگونه محبوب قلب همسرتان می شوید

محبوبیت یک امر مادرزادی و ارثی نیست. در این مطلب می خواهیم از برخی رازهای محبوب شدن برای همسر پرده برداریم و به شما یاد دهیم چطور پایه های زندگی تان را از همین حالا محکم بچینید که دیوارتان تا ثریا کج نرود.

امن باشید

همه همسران نیاز دارند در زندگی احساس امنیت کنند و در صورتی جذب طرف مقابل می شوند که چنین احساسی را به آنها بدهند. خود شما هم دوست دارید در لحظه ای که سکوت کرده اید و در لاک خودتان فرو رفته اید، همسرتان کنارتان بنشیند و در مورد حسی که در این لحظه دارید، با شما حرف بزند. بیشتر افراد دوست دارند، شرایطی امن داشته باشند تا بتوانند نگرانی ها و استرس های خود را بیرون بریزند. راه پیدا کردن محبوبیت در دل همسر این است که به طرف مقابل نشان دهید می توانید این فضای امن را برایش مهیا کنید.


به آزادی اش احترام بگذارید

در دوران نامزدی و آشنایی به او نشان دهید که شما هیچ نمی خواهید شخصیتش را تغییر دهید، با این کار ثابت می شود که شما او را همان طور که هست، قبول دارید. با این کار به او حس آزادی می دهید. اصلا برای طرف مقابل محدودیت ایجاد نکنید. افراد از محدود شدن متنفر هستند بنابراین محدودیت ایجاد نکنید. با این کار او احساس بهتری نسبت به شما پیدا می کند.


به او احساس حمایت بدهید

بیشتر افراد در مواقع سختی به یک پشتیبان نیاز دارند. در صورتی که شما برای طرف مقابل نقش یک حامی را داشته باشید برایش رضایت بخش است و حس خوبی به او منتقل می کنید. نباید در برابر او بی تفاوت باشید پس از هرگونه کمکی دریغ نکنید. همچنین به او برای کسب انرژی دوباره و متعهد بودن در کارهایش فرصت دهید.


به او نگاه کنید

دو فردی که عمیقا عاشق یکدیگر هستند، 75 درصد از زمانی را که گفتگو می کنند، به یکدیگر نگاه می کنند و هنگامی که فرد ناخوانده ای میان صحبت شان وارد می شود، آهسته تر روی از یکدیگر برمی گردانند. در گفتگوهای معمولی، افراد 30 تا 60 درصد از وقت را به نگاه کردن به یکدیگر اختصاص می دهند.

دادن حس خوب را فراموش نکنید

تا آنجا که برایتان مقدور است از تشویق طرف مقابل خودداری نکنید چون وقتی او را نسبت به خودش خوش بین می کنید او به شما نیز خوش بین می شود. روشن تر بگوییم وقتی که مرتب از دیگران انتقاد کنید بالاخره به جایی می رسید که آنها را نسبت به خودشان بدبین می کنید و این بدبینی سرانجام به خود شما باز می گردد و به محبوبیت تان لطمه می زند. این طبیعت بشر است که از آدمی که به شدت از او انتقاد کند، خوشش نمی آید.


برایش بهترین باشید

به او نشان دهید که می خواهید برایش بهترین باشید. به خودتان برسید و برای ارتقای جسمی و روحی و اجتماعی خود وقت صرف کنید و او را تشویق کنید که در همین مسیر قدم بردارد. رسیدگى و توجه دقیق به پوشش، انضباط و آراستگى می تواند شما را خواستنی تر کند. اگر چه ما معتقدیم لباس شرافت نمى آورد ولی انضباط شرافت مى آورد. حضرت نبى اكرم (ص) هنگام خروج از منزل عطر مخصوص استفاده مى كردند، موهاى خود را شانه و لباس ها و عمامه خود را منظم كرده و سپس خارج مى شدند. چرا که ظاهر زیبا و آراسته جاذبه آفرین و محبوبیت آور است. زیبایی درون و آرامش و نظم درونی شما هم می تواند به همین میزان باعث محبوبیت شما شود.


رازدار باشید

درباره اسرار طرف مقابل، عیب پوش و رازدار باشید. عیوب او را براى هیچ كس حتى والدین خود بیان نكنید.

آیه قرآن مى فرماید: «هن لباس لكم» یعنى زن ها باید پوشش مناسب براى عیوب مردان باشند. آنقدر باید در پوشش عیوب دقیق و حساس باشید كه حتى اگر كسى قسم خورد كه همسر شما فلان عیب را دارد شما هم قسم بخورید كه خیر، از این عیب دور است و اینطور نیست.

?Sh.hm?, [21.07.15 16:17]

[Forwarded from دل شکسته]

عشق خیلی خوبه...❤️?

.

وقتی یکی نگات میکنه که عاشقشی خیلی عالیه...?

.

وقتی دستاتو میگره و نفست حبس میشه محشره?

.

وقتی عشقی که بهت داره رو نشون میده آرامشه...☺️

.

خیلی خوبه یکی هر روز وقتی بیدار میشه اولین چیزی که تو ذهنش میاد تو باشی?

.

بهت سلام کنه صب بخیر بگه سر به سرت بزاره و کلی بخندین....?

.

انقد قشنگه وقتی دستات تو دستاشه اروم یه فشار کوچیک بده و زیر گوشت بگه عاشقتم..... ?

.

از همه قشنگ تر اینه که بدونه عاشقشی بدونه چقد دوسش داری چقد با بودنش ارومی ?

.

چقد خوشحالی که هست...❤️?

↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯

❤️پست سفارشی برای عشقم❤️

?Sh.hm?, [21.07.15 20:45]

[Forwarded from Saya]

تقدیم به همه خانوما:

اگر دیگران را عادت بدهی که همیشه آب میوه ی مانده ی ته دستگاه آب میوه گیری سهم تو باشد یا کتلت زیادی برشته شده، یا بدمزه ترین آب نبات مانده در ظرف شکلات یا هر چیزی که دیگران دوستش ندارند؛ به مرور این می شود سلیقه ات، میشود سهمت!

هیچ کس هم نمی گوید:"آه چه موجود فداکار و دیگر دوستی".

بد نیست گاهی برای خودت بهترین و خنک ترین نوشابه ها را باز کنی!

چرا سهم تو نرم ترین بالش نباشد یا بهترین یادگاری از سفر، یا سرگل غذا یا حتی ساعتی از برنامه ی دلخواه تلویزیونی؟

گاهی باید مثل ملکه ها رفتار کرد! باید به دیگران فهماند در وجود هر زنی غیر از یک موجود فداکار همیشه قانع، ملکه ای زندگی می کند که گاه باید عصای سلطنتش را بالا بیاورد محکم بر زمین بکوبد تا دیگران یادشان بیاید قرار نیست همیشه سهم تو از پست ترین چیزهاباشد.

یادت باشد تو ملکه ی زندگی ات هستی .‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️????

?Sh.hm?, [21.07.15 22:32]

[Forwarded from M   I 6]

ایات زیر، نکاتی ژرف پیرامون «آیین همسرداری» در خود دارد که خواندن و عمل به آنها می‌تواند در زندگی هر زوجی تحول زیادی ایجاد کند.

1- امام صادق (ع) می‌فرمایند: «هر کس بیشتر دوستدار ما (خاندان عصمت و طهارت) باشد، به همسرش نیز بیشتر دوستی می‌کند.»

2- حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند: «همیشه با همسرت مدارا کن و با او به نیکی همنشینی کن تا زندگیت باصفا شود.»

3- پیامبر خدا (ص) می‌فرمایند: «بهترین مردان امت من، آن کسانی هستند که نسبت به خانواده خود خشن و متکبر نباشند و بر آنان ترحم و نوازش کنند و به آنان آزار نرسانند.»

4- پیامبر خدا (ص) می‌فرمایند: «هر کس به صورت زنش سیلی بزند، خداوند به آتشبان جهنم دستور می‌دهد تا در آتش جهنم هفتاد سیلی بر صورت او بزند.»

5- پیامبر خدا (ص) می‌فرمایند: «این گفتار مرد به همسرش که "من تو را دوست دارم" هرگز از قلب زن بیرون نمی‌رود.»

امام رضا علیه السلام می فرمایند: «کسی که از راه حلال برای تامین رفاه خانواده‌اش تلاش می‌کند، همچون مجاهدی است که در راه خدا جهاد می‌کند.»

6- امام صادق (ع) می‌فرمایند: «هرگاه یکی از شما به مسافرت رود و سپس از سفر برگردد، پس باید برای خانواده خود به اندازه ای که توانایی دارد سوغاتی بیاورد .»

7- امام صادق (ع) می‌فرمایند: «به زنان خود تهمت نزنید زیرا در این کار، پشیمانی طولانی و کیفر سختی خواهد بود.»

8- پیامبر خدا (ص) می‌فرمایند: «نشستن مرد در کنار خانواده‌اش، نزد خدای بزرگ دوست داشتنی‌تر از اعتکاف در مسجد من است.»

9- پیامبر خدا (ص) می‌فرمایند: «مرد در برابر لقمه‌ای که در دهان زنش می‌گذارد پاداش می‌برد.»

10- پیامبر خدا (ص) به یکی از زنان درباره حق زن بر شوهرش می‌فرمایند: «حق تو بر شوهرت این است که به روی تو سیلی نزند و فریاد نکشد.»

?Sh.hm?, [22.07.15 00:10]

[Forwarded from فَاِنَّ حِزْبَ اَللَّهِ هُمُ اَلغاْلِبونْ]

آقایان می‌دانیم که خانمتان برایتان مرموز است، نه می‌دانید کی حالش خوب است، نه می‌دانید کی حالش بد است. درست است، زن‌ها آدم‌های احساسی هستند. احساسات آنها مثل اقیانوس در حرکت است؛ یک زمان آرام و روز بعد خروشان.

امروز خبر خوبی برایتان دارم: لازم نیست دیگر در خدمت موج‌های خانم‌ها باشید. خیلی کارها هست که می‌توانید انجام دهید تا همسرتان همان لحظه احساس دوست داشته شدن کند.

بگذارید با چیزی شروع کنیم که خیلی مهم است بدانید: اگر همسرتان از دستتان ناراحت است، می‌توانید ۹۰٪ مطمئن باشید که دلیلش این است که به طریقی تصور می‌کند دوستش ندارید.

همسرتان وقتی بداند که دوستش دارید، سرحال می‌شود. سرشار از این حس می‌شود که برایتان خاص و مهم است. توجه، مراقبت و عشق شما برای او بهترین دارو است.

تصور کنید که همسرتان یک تانکر عشق در خودش دارد که به او دیکته می‌کند در هر موقعیت چطور رفتار کند. وقتی تانکر درونی‌اش پر شده باشد، عشق زیادی دارد که به شما بدهد. او این عشق را به شکل خنده، مهربانی و حرکات محبت‌آمیز به شما نشان می‌دهد. اما وقتی این تانکر درونی خالی باشد، بدون سوخت خواهد ماند و عشقی که به شما و دنیا دارد کم‌کم تمام می‌شود.

اگر به تانکر عشق زنتان به طور مرتب سوخت‌رسانی نشده و پر نشود، کج خلق و عصبی خواهد شد. اجازه بدهید چند مثال برایتان بزنیم:

یادتان رفته کیسه زباله را بیرون ببرید؟ البته خوب این اشتباه متداولی بین آقایان است اما این در ذهن خانمتان به این معنا خواهد بود: شما توجهی به نیازهای او ندارید و این یعنی دوستش ندارید.

یادتان رفت وقتی که به او گفته بودید زنگ می‌زنید، به او زنگ بزنید؟ باشه، اشکالی ندارد اتفاق می‌افتد اما ترجمه او از این کار شما این خواهد بود: او را فراموش کرده‌اید.

تولدش یادتان رفته بود؟ این کارتان دیگر فاجعه است. این باعث می‌شود تصور کند هیچ اهمیتی برای شما ندارد.

می‌دانیم همه اینها اشتباهات خیلی کوچکی است که ممکن است مرتکب شوید. خیالتان راحت باشد خانم‌ها از شما توقع ندارند کامل و ایدآل باشید، اما چیزی که باید بدانید این است که همین چیزهای کوچک است که باعث خوش‌رفتاری یا بدرفتاری خانم‌ها می‌شود.

وقتی کیسه زباله، تلفن زدن و تولدش را یادتان می‌رود، خوب معلوم است که تانکر درونی او از عشق شما خالی شده است، باید آن را پر کنید. می‌دانیم که احتمالاً از همه این کارها نیت بدی ندارید و مرد خوبی هستید و خیلی کارهای خوبی هم در حق خانمتان انجام می‌دهید اما با همه این حرف‌ها ممکن است گاهی اوقات این ذخیره درونی خانمتان خالی شود. بااینکه شاید وظیفه‌تان نباشد که در ۱۰۰٪ مواقع او را خوشحال و راضی نگه دارید اما نباید از اینکه نمی‌توانید او را دوباره خوشحال کنید دلسرد و ناامید شوید. کارهای زیادی هست که برای برگرداندن لبخند روی صورتش می‌توانید انجام دهید.

اما چه کاری؟

می‌توانید دوستش بدارید!

بله او را از عشقتان سرشار کنید و ببینید که چطور رفتارش تغییر می‌کند.

کمی شوخ‌طبعی کنید، بازیگوش شوید، حتی قلقلکش بدهید.

به او بگویید که از کاری که کرده‌اید متاسفید و دیگر هیچوقت و هیچوقت اینکار را تکرار نمی‌کنید. بعد او را محکم در آغوش بگیرید و تا وقتی که از خنده روده‌بر نشده است ولش نکنید.

به او بگویید، «عزیزم از اتفاقی که افتاده واقعاً شرمنده‌ام و لطفاً بگذار آن را جبران کنم.» احتمالاً چند دقیقه‌ای مقاومت می‌کند اما مطمئن باشید اگر اصرار کنید اخلاقش عوض می‌شود.

آیا می‌دانید که اگر هر روز چند کار خیلی کوچک برای پر کردن تانکر عشق همسرتان انجام دهید چقدر زندگیتان عوض می‌شود؟

اخلاق همسرتان برای شما باید یک چالش و سرگرمی باشد. مطمئناً اخلاق او دچار نوساناتی خواهد شد اما شما می‌توانید با عشقی که به او می‌دهید به اعماق فکر او نفوذ کنید. ممکن است با خودتان فکر کنید که اصلاً چرا باید نیاز به چنین کارهایی باشد. دلیلش این است که او یک زن است، موجودی کاملاً متفاوت با شما! زنی که احساسی باشد، همان چیزی که احتمالاً همه شما می‌خواهید، در ناراحتی‌هایش هم احساسی است. تنها راهی که می‌توانید از شر این تغییر خلق و خوهای خانم‌ها راحت شوید این است که با زنی باشید که هیچ حس و احساساتی ندارد. اما مطمئناً این چیزی نیست که بخواهید. شما یک زن واقعی می‌خواهید نه یک تکه سنگ.

دفعه بعدی که در چنین شرایطی گیر کردید یادتان باشد که چقدر محبت‌های کوچک شما می‌تواند بر زندگیتان تاثیر بگذارد. تانکر درونی‌اش را با عشق و محبتتان پر کنید و مطمئن باشید که خیلی زود صلح و آرامش به خانه باز خواهد گشت.

آقایان نظراتتان را با ما در میان بگذارید. به ما بگویید که چه راه‌هایی برای پر کردن این ذخیره درونی خانم‌ها سراغ دارید. و خانم‌ها شما هم به آقایان کمک کنید، بگویید شوهرتان چطور می‌تواند کج‌خلقی شما را از بین برده و دوباره لبخند را روی لبانتان

?Sh.hm?, [22.07.15 11:48]

[Forwarded from پانیذ]

??? دوستت دارم فقط همین

روزی زنی به شوهرش گفت امروز مقاله ای خواندم در یک مجله برای بهبود رابطه زناشویی حاضری امتحانش کنیم؟! مرد گفت: بله حتما.

زن گفت در مقاله نوشته بود: هر کدام ما یک لیست جداگانه از چیزهایی که دوست نداریم طرف مقابل انجام دهد یا تغیراتی که دوست داریم در همسرمان رخ دهد تهیه کنیم و بعد از یک روز فکر کردن و اصلاح آن روز بعد آن را به همسرمان بدهیم.

شوهرش با لبخند پاسخ مثبت داد و کاغذی برداشت و به اتاق نشیمن رفت و زن هم به اتاق خواب رفت و شروع به نوشتن کرد

صبح روز بعد هنگام خوردن صبحانه زن به همسرش گفت حاضری شروع کنیم؟ و سپس گفت من اول شروع کنم؟ شوهرش گفت باشه شما شروع کن.

 زن چند ورق کاغذ درآورد که لیست بلندبالایی در آنها نوشته بود و شروع به خواندن کرد:

 عزیزم من دوست ندارم شما...و همینطور ادامه داد از کارهای کوچک و بزرگی که همسرش انجام می دهد و او را اذیت می کند.

مرد سکوت کرده بود و همسرش همچنان لیستی از تغییراتی که باید شوهرش در خود ایجاد می کرد را میخواند تا اینکه زن احساس کرد همسرش ناراحت شده است و پرسید: عزیزم دوست داری ادامه بدم؟ مرد گفت: اشکالی نداره عزیزم شما ادامه بده!

بالاخره لیست زن تمام شد و به شوهرش گفت: حالا تو شروع کن.

 مرد کاغذی از جیبش درآورد و گفت: دیروز خیلی فکر کردم و از خودم پرسیدم که دوست دارم چه تغییراتی در تو ایجاد کنم. هر چقدر فکر کردم حتی یک چیز هم به ذهنم نرسید چون تو رو همینجور که هستی قبول کرده ام! سپس کاغذ را که سفید سفید بود به زنش نشان داد و ادامه داد از نظر من تو در نقص هایت کاملا بی نقصی!

زن بغض کرده بود و شوهرش ادامه داد من تو را با تمام نقاط مثبت و منفی که داری قبول کرده ام.

من کل این مجموعه رو دوست دارم و من واقعا عاشقتم. همین

زن کاغذهایی که نوشته بود مچاله کرد و خود را محکم به آغوش همسرش انداخت.

 به یاد بیاورید چگونه عاشق همسرتان شدید؟

اگر او را بخاطر اینکه شوخی می کرد و آدم پرحرف و شادی بود دوست داشتید پس چرا حالا دوست دارید او زیپ دهانش را بکشد؟

 اگر آدم ساکت و قوی و جدی بود و بخاطر این موضوع عاشقش شدید چرا حالا می خواهید او پرحرف و شوخ طبع باشد؟

اگر بخاطر گذشت و مهربانیش عاشق او شدید پس چگونه اکنون اورا بخاطر دل رحمیش سرزنش می کنید؟

دست از مقایسه بردارید:

قابل توجه متاهلین عزیز...

«««آویزه گوشمان باشد....

هيچ کس را قضاوت نکنيد فقط بدى هايش را نبينىد و بزرگ نکنيد

 هنوز با تو زندگي نکرده اند تا نقاط

 مثبتشان را هم ببيني ....!!!!

 قهرمان کسي است که با

خوشي و نا خوشي ، عاشقانه در کنارت

زندگي مي کند ......

 قهرمان زندگيت را عاشقانه باور کن!!!??

?Sh.hm?, [23.07.15 00:03]

[Forwarded from Zahra]

آموزش عشوه گری: ?

عشوه گری برای هر خانم متاهلی از واجباته!?

اگر خانم ها بدانند چقدر عشوه و ناز برای مردان دوست داشتنی و لذت بخش است به جای وقت صرف کردن برای آشپزی و بشور و بساب، عشوه ریختن را یاد می گیرند و انجام میدهند ?و اگر به خوبی و به جا و به اندازه باشد جای همه چیز را می گیرد. و محبت و وابستگی عجیبی برای شوهر به وجود می آورد.☺️

به شما بگویم عشوه گری حتی از زیبایی صورت و اندام و خوش تیپی هم مهمتر است چون محرکتر است. فرق زن با مرد در چیست؟!؟!؟!؟!؟!؟? زنی که حرکات و عشوه های خاص زنانه نداشته باشد و رفتار و حرف زدنش مردانه باشد به چه درد شوهر می خورد.? خب آن مرد اگر می خواست با

وقتی نیاز مرد کامل در خانه رفع شود. خانواده ای با محبت و روابط عاطفی عمیق و خانواده سالمی به وجود خوهد آمد.?

چگونه؟؟؟?

 سینه ها: سینه ها را به بالا بدهید و هیچ وقت افتاده و خموده نایستید. سوتین محکم که سینه را مستقیم و کمی به بالا نگه دارد ببندید. فکر نکنید خب لباس زیر است و دیده نمی شودنه. لباس زیر برای مردان جذاب است هم رنگ آن و هم مدل آن. خیلی تنگ نباشد که جای آن روی بدنتان بیفتد و نیز باید دست راحت داخل آن برود. برای خوشنودی خدا که در خوشنودی همسر است برای آن پول خرج کنید.?


پشت چشم نازک کردن: زمانی که تنها هستیداین کار را جلوی آینه تمرین کنید. یک ته لبخند هم چاشنی آن کنید. اگر اصلا این کار را بلد نیستید می توانید از بقیه یاد بگیرید.تو خیابان، مترو، اتوبوس، و فیلم به چشمان خانم هایی با عشوه حرف می زنند خوب نگاه کنید.?


 دوش: یکی از دوشها را کمی به جلو بدهید مثل حالتی که در رقص انجام می دهند. البته نه همیشه مثلا موقع حرف زدن کمی دوش خود را تکان دهید.?


 گردن: در بعضی مواقع کمی آنرا کج کنید تا به ناز شدن ترکیب شما بیفزاید. این کار را با متمایل کردن یک طرف دوش خود به جلو انجام دهید

.☺️


 کلام: صوت دلنشین هم محرک هست. هنگامی که با همسر خود صحبت می کنید. صدای خود را نازک کنید.آخر کلمه ها را کمی بکشید. مثلا رضاااااااا.? از واژه های خاصی استفاده کنید مثل ،اِواااااا، ای جان، آخی ی ی، نازی، فدات، عزیزم و...?


راه رفتن: پاها نزدیک به هم گذاشته شود حتی جلوی هم گذاشته شود نه کنار هم?


نشستن: حتما یک پا روی پای دیگر باشد. و ترجیحا از صندل یا کفش استفاده شود. می توانید کمی هم به کمر قوس دهید و خود را کج کنید. کلا قوس و انعطاف و صاف نبودن زیباست.?


خوابیدن: در خوابیدن نیز صاف نخوابید. به پهلو، پای بالا جلوی پای پایین روی زمین باشد و اگر باسن کوچکی دارید کمی باسن خود را به بالا بدهید. سر خود را با کمی قوس روی بالش بگذاریدو یک لبخند هم داشته باشید.☺️

 ??

 : ?ترفندهای جذاب زنانه:

? سعی کنین صبحها زودتر از شوهرتون بیدار بشین و با بوسه های متوالی بیدارش کنین بدون هیچ حرفی.?

چشماشو که باز کرد تو گوشش یه جمله قشنگ بگین و صبح بخیر بگین بهش.بگین خوشحالین ک یه روز تازه رو کنارش شروع کردین و....

? همیشه به شوهرتون با شرم و خجالت نگاه کنین.بهش خیره نشین.مردا این خجالتو خیلی خیلی دوس دارن ☺️☺️??

? زیاد از شوهرتون نپرسین کجایی؟؟؟

گاهی بهش زنگ بزنین و بگین خیلی دوست دارم.دلم برات تنگ شده.امروز زودتر بیا خونه ?

? خانوما همیشه حد و مرزها رو با خانواده همسرتون حفظ کنین.زیاد شوخی و لودگی نکنین.هرچی سرسنگینتر باشین احترامتون بیشتر سر جاش میمونه.باهاشون مهربون باشین ولی صمیمی نشین.هیچوقت از گذشته تون برا خواهر شوهر و جاری نگین

هیچوقت از اتفاقات خانواده پدریتون برا اونا نگید ??

? هیچوقت شب خونه مادرشوهرتون نخوابین.حتی اگه تا دیروقت اونجا بودین بعدش برین خونه خودتون.

? همیشه با شیکترین و مرتب ترین حالتتون برین اونجا.

? زیاد کار نکنید و خودتونو خسته نکنین.

با بچه و شوهرتون به بهترین وجه صحبت کنین.

حتی اگه میخواین بچه تون رو دعوا کنین ببرینش تو حیاط یا تو اتاق.جلو کسی دعواش نکنین چون بقیه هم این جراتو میکنن که دعواش کنن. ?

? گاهی برای مادرشوهرتون کادو بخرین

هفته ای دو سه بار بیشتر نرید خونه ش اونم فقط با دعوت.

? توی مهمونی ها وقتی نمیتونین نزدیک شوهرتون بشینین یا باهاش حرف بزنین بهش حتما اس بدین.مثلا بگیم قربون شوهرم برم خوشتیپ!

یا بگین واقعا باشخصیتی .عاشق این وقارتم

یا هرچی که میدونین خوشحال میشه

? همیشه رو غذاتون رو با سس و یا سبزیجات جملات عاشقانه برا شوهرتون بنویسین. ???

وقتی مشغول کاره براش چای ببرین و میوه پوست بکنین.??☕️

ماساژ مردا رو سرحال میکنه.تو خستگیشون با ماساژ سرحالشون کنین ?

? این پیام رو واسه همه ی خانمهایی که شادی و نشاط زندگیشون براتون مهمه ارسال کنید ?

?????????

مجردا هم این مطالب را یادشون بمونه?

?Sh.hm?, [23.07.15 19:06]

[Forwarded from نسترن جون]

?نکات ناب زنانه?

مهمترین اصل شوهر داری زن بودنه. این شاید به نظر بدیهی بیاد، اما اگه به عمقش بریم میبینیم اینطور نیست. یعنی باید آدم چیزی باشه که همسرش نیست. باید اول به همسرش نگاه کنه و ببینه این آدم برای چی زن گرفته. میخواسته کامل بشه و چیزهایی را بدست بیاره که خودش نداشته. برای همین زنی که میخواد محبوب شوهرش باشه باید زنانگی کنه. یعنی یه جورایی هر کاری مردها میکنن برعکسش رو انجام بده. مثلاً :

درباره سر و وضع :

* موهاش تا حد ممکن بلند باشه. ( از شانه بلندتر) و همیشه مرتب باشه. حتی اول صبح. خیلی مهمه که همسر، آدم رو در حال شونه کردن موهاش ببینه و ببینه که آدم به زیباییش اهمیت میده.

* ناخنهاش همیشه یک کم بلند و مرتب باشه.

* حتماً از زیور آلات ( گردنبند و گوشواره و ... ) استفاده کنه.

* بجای لباسهای اسپرت، دامن و لباسهای مدل دار بپوشه. ( بجز یک وقتهایی برای تنوع، یا وقتی که مطمئنه شوهرش اصلاً فقط لباسهای اسپرت دوست داره، که کمتر مردی اینطوری هست) ...

* توی خونه حتماً حتماً صندل پاشنه دار (بیشتر از3 سانت) بپوشه که هم باعث میشه ساق پا فرم بهتری بگیره و هم خود به خود باعث میشه آدم مجبور بشه برای حفظ تعادلش هم که شده حرکاتش رو با آرامش و طرافت بیشتری انجام بده.

* به دستهاش بیش از اندازه برسه و این رسیدگی رو به شوهرش نشون بده. مثلاً اصلاً و تحت هیچ شرایطی بدون دستکش کار نکنه. استفاده از کرم صد آفتاب و عینک آفتابی و این شیکی جات هم باعث میشه ناخودآگاه همسرتون احساس کنه که شما موجود ظریفی هستید و باید مراعاتتون رو بکنه.

* باید کلی کش و سنجاق و گل سر و تل و ... داشته باشه و هر روز موهاش رو یه مدل درست کنه. اما لازم نیست خیلی شلوغ و حرفه ای باشه، چون بدتر مرد گیج میشه.

* نکته مهم : کارهای پیرایشی مثل بند انداختن و ابرو برداشتن و رنگ کردن و ... به هیچ عنوان نباید در حضور همسر انجام بشن.

از نظر رفتار و برخورد :

* حتی اگه ذاتا ترسو نیست، چندوقت یک بار وانمود کنه از یه چیزی میترسه و اجازه بده همسرش مثل هوختشره به دادش برسه و کمکش کنه و بعد هم در اولین فرصت کلی با آب و تاب درباره اون شجاعت همسرش برای دیگران تعریف و تمجید کنه. البته جلوی خود سوژه!

* حتی اگه زورش به قدر کافی هست، وانمود کنه که زورش به یک سری از چیزها نمیرسه و اجازه بده همسرش با انجام اون کارها احساس قدرت کنه. کارهای مثل باز کردن در شیشه ها، یا جابجا کردن چیزهای س

نگین و از همه مهمتر حمل وسایل مثل ساکهای خرید، یا موقع مسافرت چمدان ... این خیلی مهمه که زن هیچوقت نشون نده که زورش زیاده.

* هیچوقت صداش رو بالا نبره. نه روی شوهر و نه روی بچه ها و هر کس دیگه ... طوری که همسرش خیال کنه اصلاً ولوم صداش بالاتر از این نمیره! ( این خییییییییلی مهمه. یعنی یه جورایی اساسیه )

* موقع صحبت کردن با شوهر یه جوری کشدار و با ناز حرف بزنه و تا میتونه عزیزم و جانم قاطی حرفهاش کنه.

 * همیشه غذا کم توی ظرفش بکشه. طوری که همسرش مجبور بشه همیشه خودش به زور براش باز هم بریزه. این هم خیلی مهمه. باید همیشه شوهر آدم فکر کنه باید به زور یه چیزی رو توی حلق آدم بکنه وگرنه خودش اهل خوردن نیست.

 * با این حال هیچوقت غذاش رو تا ته نخوره و اگه شده یه قاشق ته غذاش بذاره و بگه وای دیگه جا ندارم!

* همیشه شاد و سرزنده باشه، ولی گاهی هم تو خودش بره و سر سنگین بشه تا قدر شادیهاش دونسته بشه. با همه مهربون باشه، ولی کلاً هیچ وقت اینقدر لطف نکنه که بشه وظیفه ش.

* همیشه همیشه همیشه یه آرایش ملایم داشته باشه و معطر باشه. حداقل یک روز در میان حموم کنه و موهاش رو سشوار بکشه. سر و وضع مرتب و آرایش مثل یک سپره. به مردها آلارم میده که من به خودم توجه دارم و کسی اجازه نداره با من بی احترامی کنه. برای همین همسر آدم به مقدار متنابهی با احترام با آدم برخورد میکنه و به خودش اجازه نمیده هر برخوردی داشته باشه.)

نکته: مهمه که آرایش ملایم و دلپذیر باشه. مردها از آرایش سنگین بیزارن و بدتر اعصابشون به هم میریزه.

* حتماً در هنگام مشکل ماهانه یکی دو روز خودش رو تحویل بگیره و دست به سیاه و سفید نزنه و در این مدت کارها با همسر باشه. هم برای حفظ سلامتی زن و هم اینکه آقا یک کم قدر سلامتی خانم رو بفهمه. ( البته شگردش اینه که چون آقایون بیرون کار میکنن و طبعاً شب که میان خسته ن، باید خانوم از قبل به طور نامحسوس مقدمات کارها رو فراهم کنه و آقا فقط بخشهای آخر کار رو انجام بده. در واقع آقا به مصداق کار رو کی کرد اون که تموم کرد، هم کار کرده و احساس خوبی داره و هم خسته نشده و خاطره خوبی از کار خونه توی ذهنش ثبت میشه و سری بعد که قراره کار کنه فراری نیست. البته هرچی بگذره آقایون کارکشته تر میشن و دیگه خودشون با ذوق کار میکنن.)

کدبانو گری :

* زن ملکه خونه ست و برای مرد وضعیت خونه نمودیه از شخصیت زن.

?Sh.hm?, [24.07.15 10:35]

اگر زنی آسیب پذیر نباشد وهمچنان احترام خود را حفظ کند مرد به او وابسته میشود?

?از اشتباه بعضی خانم ها این است که جلوی مردان خودشان را کوچک کرده و از خود عیب جویی میکنن?

?ببین چقدر شکم آوردم


?حیف دماغم بزرگه

?کاش کمی قدم بلند تر بود

?غذام امروز خوب نشده بود

?کاش پوستم برنزه بود

?کاش این لکه ها روی پوستم نبود

?خانم گل اگه پهلو آوردی طوری لباس بپوش معلوم نشه

از خودت بد نگو?

?لکه صورتت رو با کرم پودر بپوشون?

?عیوبت را یه طوری قایم کن

باور کن اون خیلی هاشو اصلا نمی بینه ?

?میدونی چرا؟

?چون مردا کلی نگر ند?

?ما زنها جزییات رو میبینیم

خود تو هستی که اونو متوجه اون قسمت می کنی?

وجزیی نگرش میکنی?

?اتفاقا فقط از خوبیات بگو تا ملکه ذهنش بشه

 ?پندهاى همسرانه?

?تو جاده وقتی شوهرتون داره رانندگی میکنه حداقل شده نیم ساعت بخوابین٬اینجوری میفهمه ک به رانندگیش اطمینان داری ?

?موقع رانندگی هی به شوهرتون امر و نهی نکنین نگین از اینجا نرو از اونجا برو.نگین حواست کجاست نزنی ب کسی و....بد میرین رو مخش خانومای گل?

?سعی کنیم خیلی معذرت خواهی نکنیم.معذرت خواهی رو بذاریم برا مواقعی که واقعا گند زدیم.اونجوری اجر و ارزش عذرخواهی هم ازبین میره و عادی میشه و زیاد تاثیرگذار نیس ?

?خانما تا تقی به توقی خورد گریه نکنین.بذارین اشکتون طرفتونو متاثر کنه.وقتی کم گریه کنین وقتی اشکتونو ببینه میفهمه ک واقعا دلتون شکسته.ولی وقتی به قول معروف اشکتون دم مشکتون باشه دیگه جذبه ای نداره?

پس از اشکتون فقط تو مواقع خاص استفاده کنین ?

?خانوما زیاد لباس تکراری نپوشین.حتی اگه شوهرتون عاشق یه لباستونه.چون دیگه تأثیر خودش رو از دست میده

لباساتونو دسته بندی کنین و مثلا ۶دست بذارین.باقی رو بذارین تو ساک یا چمدون و بذارین تو انبار.بعد سه ماه دوباره ۶دست جدید بردارین.اینجوری هم خودتون از لباساتون خسته نمیشین و براتون جدیده.هم لباساتون دیرتر کهنه و بی رنگ و رو میشه

?حمام کردن باعث آرامش روح و روان میشه.پس وقتی خسته و کسلین یا ناراحتین حمام کنین تا سرحال بشین?

??با همسرتون مث یه پادشاه رفتار کنین تا اونم با شما مث یه ملکه رفتار کنه!!!

هرچی مرد رو تحویل بگیری و ببریش بالا اونم شمارو باخودش میبره بالا ?

?همیشه قربون صدقه عکسا و خاطرات بچگیش برین و بگین وای یعنی میشه بچمونم شبیه باباش بشه؟؟؟!!!! ??

?مردا عاشق زنای با اعتماد بنفسن.پس هی جلوش نگین واییی چقد چاق شدم.وای چقد پستم خراب شده.وای چقد بی حوصلم و‌....

?وقتی وارد خونه میشه برین سمتشو خریداشو ازدستش بگیرین و بگین خسته نباشی عشقم.خدا برام نگهت داره هروقت اومدی خونه دستت پر بود.بعدم با ذوق یکی یکی خریداشو نگاه کنین و ازش تشکر کنین.

?یا لباس راحتی جلو مادرشوهرتون اینا ظاهر نشین.بذارین یکم رودربایستی بینتون بمونه

?هیچوقت ارزش کارتونو با جملاتی مثل نه بابا کاری نداشت٬یا وظیفه بود پایین نیارین.یه لبخند مهربون کافیه?

??آدم هرچی پرتذکرتر⬅️بی تأثیرتر

پس به موقع چیزی رو گوشزد کنین.هرچی بیشتر بگین تاثیرش کمتره

?وقتی شوهرتون تو جمع داره صحبت میکنه بهش توجه کنین و طوری ک متوجه بشه حرفاشو تایید کنین

?اگر شوهرتون قدر کار کردنتو نمیدونه بیشتر کاراتونو بذارین وقتی خونس انجام بدین تا به چشم خستگیتونو ببینه

?همیشه چندتا لباس راحت و یا لباس خواب برا موقع خوابتون داشته باشین و حتما جلو شوهرتون عوض کنین.موهاتونو شونه بزنین و کرم مرطوب کننده به دست و پاتون بزنین.بذارین باور کنه که کنار یه ملکه میخوابه?

?هیچوقت از کلمه «میتونی» برا درخواست چیزی از شوهرتون استفاده نکنین.مثلا نگین میتونی این تابلو رو نصب کنی؟؟؟؟

بگین میشه لطفا این تابلو رو نصب کنی؟؟یا هرچیز دیگه.فقط از کلماتی ک حس قدرتشو زیرسوال ببره استفاده نکنین

?وقتی سرسفره مهمون ازتون تشکر میکنه شماهم از شوهرتون تشکر کنین❤️

?وقتی شوهرتون ناز میکنه نازش رو بخرید.این نشونه خوبیه.نشون میده به محبت نیاز داره و اینم ازشما میخواد

?همیشه به شوهرتون حس توانمندی و قدرت بدین و ازش تعریف کنین.وقتی مردتون احساس ناتوانی کنه باید منتظر سقوط زندگیتون باشینت

?وقتی شوهرتون باهاتون شوخی میکنه تو ذوقش نزنین.به جاش بگین واااای چقد تو بانمکی منو شاد میکنی خیلی باحالی و بخندین☺️

 اون برا شادی شما اینکارو میکنه

?Sh.hm?, [24.07.15 18:08]

[Forwarded from M@ry@m]

تفاوت ذهن زنان و ذهن مردان ‼️

دیوار حائل ذهنی ?

?? ذهن زنان و مردان تفاوت های زیادی دارد.آدم های موفق سعی می کننداین تفاوتها رابه رسمیت بشناسند ودر زندگی حواس شان به این تفاوت ها باشد.

✅ یکی از تفاوت های مهم "دیوار حائل" است.?

همسران بهتر است با این تفاوت مهم آشنا شوند چرا که بسیاری از دعواها و اختلافات ریشه در این تفاوت دارد.

? در ذهن مردها،بین فضای زندگی خانوادگی و فضای کاری،یک دیوار حائل وجود دارد.

?معنایش این است که وقتی مردی در محیط کارش هست ، فقط در محیط کارش هست!

?یعنی نمی تواند در همان زمان نسبت به خانواده واکنش عاطفی داشته باشد ومثلاً وقتی همسرش به او زنگ میزند،نمی تواند مانند یک شوهر مهربان با اومکالمه کند.

?حتی وقتی یک مرد در خانه مشغول کارهای اداریش هست ، باز سر و کله این دیوار پیدا می شود و بین کار و خانواده اش حائل می شود.

?? بدین ترتیب وقتی سر او در پوشه های اداری است یا در رایانه اش پیگیر امور کاری اش است، نمی تواند نقش پدریا همسر را بخوبی ایفا کند? و همه اش هم تقصیر آن دیوار حائل است.?

? در ذهن زنان اما، خبری از دیوار حائل نیست.

? یک زن برخلاف مرد، این توانایی را دارد که همزمان کار اداری اش را انجام دهد و همزمان همسر و مادری باشد که گویا کار اداری ندارد.

?در واقع ذهن زنان به آنها اجازه می دهد که در آنِ واحد، دو نقش کاری و خانوادگی رامدیریت کنند.

به طور خلاصه ???

? مردها در ذهن خود، یک اتاق کار دارند و یک اتاق خانواده.

اما

? زنان یک اتاق بزرگ دارند: اتاق کار و خانواده.

? زنانی که این واقعیت را میدانند، همواره حواس شان به این هست که شوهرشان در کدام اتاق است?

✅ مثلاً اگر مرد مشغول کار است و او را صدا بزنند و مرد چندان توجهی نکند، حمل بر بی مهری او نمی کنند زیرا می دانند که مرد در اتاق کار است، نه در اتاق خانواده.

✨ بنابراین رفتارش را حمل بر توجهی به خود نمی کنند.?

? به همین خاطر است که مردان در تعطیلات و سفرها که به کلی از محیط کار دور میشوند رفتارهای مطلوب تری دارند.??

? اگر زنان دیوار حائل را که در ذهن مردان وجود دارد به رسمیت بشناسند، قادر خواهند بود رفتارهای آنان را بهتر تحلیل کنند و از دست شان کمتر ناراحت شوند.

 ???????

جهت عضویت در گروه ? کلبه متأهلان ? میتوانید باارسال پیام ازطریق واتس آپ به شماره ? عضو گروه ما شوید.

 ? ? کلبه متأهلان ? ?

?Sh.hm?, [24.07.15 18:08]

[Forwarded from S.yosefi]

اولین قدم برای درمان لاغری چیست؟

برای تشخیص کمبود وزن در افراد ابتدا باید به BMI یا همان وزن ایده آل که با تقسیم کردن وزن فرد بر قد به دست می آید پی ببریم به طوری که اگر BMI بین ۲۰ تا ۲۵ باشد، وزن فرد نرمال، بین ۲۵ تا ۳۰ باشد چاق خفیف، بین ۳۰ تا ۴۰ چاق متوسط و وزن بالاتر از ۴۰ از چاقی مفرط برخوردار است.

از جمله دلایل کمبود وزن می توان به کاهش مقدار انرژی دریافتی نسبت به نیازهای فرد، داشتن فعالیت های زیاد، اختلال در جذب مواد غذایی، ابتلا به بیماری های غیرارادی مانند بیماریهای مزمن ریوی، ازدیاد ترشح غده تیروئید و استرس های روحی و روانی اشاره کرد.

در موارد کمبود وزن افراد باید به صورت تدریجی و بر اساس توانایی در هفته نیم کیلو وزن اضافه کنند تا دچار بیماری های معده و اختلال در فعالیت های قلبی نشوند.

همچنین در افراد لاغر، فقر غذایی فرد دچار کمبود وزن باید از طریق مصرف مواد غذایی پروتئینی و چربی های غیراشباع جبران شود، بنابراین این افراد باید غذاهایی را که موجب تحریک اشتها می شود مصرف کنند به این صورت با افزایش تدریجی میزان انرژی دریافتی، رژیم غذایی قادر به تامین نیازهای فرد خواهد بود که البته بسته به ارزیابی تغذیه ای گروه های مختلف افراد متفاوت است.

اولین گام در درمان لاغری تشخیص علت کمبود وزن است، بررسی تاریخچه پزشکی، میزان مصرف غذایی فرد، کمبودهای تغذیه ای و همچنین عادت غذایی اولین کاری است که باید در خصوص تعیین رژیم غذایی برای این افراد انجام شود.

در افرادی که لاغر هستند و می خواهند چاق شوند، بعد از محاسبه میزان مصرف انرژی روزانه در این افراد، وزن نسبت به شرایط فرد از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو کالری به مصرف روزانه وی اضافه می کنیم تا باعث افزایش وزن آنها شود. البته ۱۰ تا ۱۵ درصد از این کالری باید از طریق مصرف مواد غذایی پروتئینی و چربی های غیراشباع تامین شود.

فردی که می خواهد در روز ۵۰۰ کیلو کالری به بدن خود اضافه کند در طول روز باید یک عدد موز، یک لیوان شیر و بستنی، دو برش نان اضافه بر نانی که قبلا مصرف می کرده و ۳۰ گرم پنیر مصرف کند که البته با توجه به ذائقه فرد می توان جایگزین هایی برای هر کدام از این مواد غذایی در نظر گرفت.

نکته پایانی در مورد مصرف داروها و پودرهایی که به منظور رسیدن به وزن ایده آل از داروخانه یا عطاری ها تهیه می شود باید کاملا بر اساس تحقیقات و اصول علمی صورت بگیرد، در غیر این صورت عوارض و عواقبی را در کوتاه یا بلندمدت در پی خواهد داشت.

?Sh.hm?, [24.07.15 18:08]

[Forwarded from S.yosefi]

چاق شدن سریع

مصرف آجیل و دانه‌های روغنی در افزایش وزن موثر است

دکتر "مریم صفایی" کارشناس تغذیه ‌درگفت وگو با خبرنگار ایرنا مرکزاستان تهران افزود: دررژیم‌های چاقی باید مصرف چربی و موادغذایی پرکالری افزایش یابد.

وی اظهارداشت: بر این اساس، از مصرف غذاهای آب پز و کبابی دررژیم‌های چاقی باید تا حدممکن پرهیز شود. پخت غذا به‌صورت آب پز سبب انتقال چربی ودیگرمواد موردنیاز بدن، به آب غذا شده و مانع رسیدن آن به بدن می‌شود.

وی تاکیدکرد: افراد لاغر درطول رژیم غذایی باید دیرتر شام خورده‌و نیز زودتر به رختخواب بروند. این کارشناس تغذیه گفت: افرادلاغر در رژیم‌های غذایی چاقی باید مایعات را در آخر وعده‌غذایی استفاده‌کرده و از مصرف آن قبل از غذا و در حین وعده غذایی به دلیل پرشدن حجم معده، پرهیز کنند.

صفایی افزود: مصرف سالاد و سوپ هم بایدپس ازوعده‌اصلی غذایی مصرف شود. وی خاطرنشان کرد: در رژیم‌های چاقی، صبحانه‌نیزباید دیرتر ازوقت معمول و حداقل با رعایت فاصله زمانی دو ساعت پس از بیدار شدن، خورده شود.

وی اظهارداشت: در رژیم‌های چاقی، توصیه نمی‌شود که فرد فقط بخورد زیرا خوردن مهم نیست بلکه داشتن یک برنامه صحیح غذایی، رعایت فواصل غذایی و فواصل خواب و غذا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی تاکید کرد: قبل از شروع رژیم چاقی انجام آزمایش خون برای اطمینان از سلامت فرد اولین گام محسوب می‌شود چرا که لاغری در برخی موارد می‌تواند ریشه در ابتلای فرد به‌برخی بیماری‌ها همچون پرکاری غده‌تیروئید داشته باشد.

وی افزود: رژیم چاقی نباید به صورت عادات غذایی در فرد باقی بماند بلکه پس از رسیدن به وزن ایده‌آل باید قطع شود، زیرا مصرف غذاهای پرکالری از جمله غذاهای پرچرب در درازمدت ممکن است عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

?Sh.hm?, [24.07.15 18:08]

[Forwarded from S.yosefi]

افزایش وزن سریع با چند توصیه غذایی

رژیم افزایش وزن این نیست که هرچه می خواهیم بخوریم، بلکه باید همیشه تنوع و تعادل را، چه در رژیم افزایش وزن و چه در رژیم کاهش وزن، رعایت کنیم....

1- ابتدا باید بدانید چقدر کالری نیاز دارید تا به وزن دلخواه خود برسید.2- تنوع(یعنی از گروه های غذایی مختلف استفاده کنید) و تعادل(به مقدار کافی از هر گروه غذایی استفاده کنید) را در برنامه غذایی خود رعایت کنید.3- در صبحانه خود نان سبوس دار و کره بادام زمینی را وارد کنید. 4- از کره بادام زمینی استفاده کنید. می توانید از بستنی ها و یا غذاهای صبحانه آماده دارای بادام زمینی استفاده کنید و یا بادام زمینی را با میوه و سبزیجات میل کنید5- بعد از صبحانه و بعد از ظهر خوراک مختصری را فراهم آورید. توجه کنید که این خوراک نباید از تنقلات باشد. شما می توانید آجیل یا میوه خشک را به عنوان خوراک مختصر میل کنید.6- با افزودن سیب زمینی سرخ شده، استیک ماهی و مرغ سرخ شده، رژیم سالم خود را به رژیم ناسالم تبدیل نکنید. بلکه با مصرف سیب زمینی، ماهی و مرغ پخته شده(آب پز یا بخارپز یا کبابی)، مواد مغذی سالم را به بدن خود وارد کنید. 7- از کره برای پخت سبزیجات استفاده کنید. از مایونز به عنوان سس در ساندویچ استفاده کنید. سس سالاد را برای مزه دار کردن سالاد به کار برید.8- از تخم مرغ برای درست کردن سوپ، سس و نان استفاده کنید. تخم مرغ پخته را به سالاد اضافه کنید. 9- می توانید با افزودن خامه و پنیر پیتزا به ماهی و مرغ مزه بدهید. 10- پنیر پیتزا را به گوشت، سبزیجات، ماکارونی، سالاد، پوره سیب زمینی و املت بیافزایید. 11- پنیر خامه ای را به روی نان و بیسکویت بمالید. پنیر خامه ای را با سس مخلوط کنید. همچنین می توانید از پنیر خامه ای به همراه میوه و سبزیجات، یک غذای مقوی و سرشار از انرژی درست کنید.12- پنیر، بادام زمینی، بادام، پسته، سس های سالاد و میوه های خشک را در برنامه غذایی خود قرار دهید.13- شیرخشک را در سوپ و سس برای تأمین کالری و پروتئین بیافزایید. شیرخشک را می توانید به شیر، پودینگ، پوره سیب زمینی، املت و حتی گوشت اضافه کنید.14- حتماً در یک وعده غذایی از سبزیجات سبز رنگ، ذرت و مواد نشاسته ای استفاده کنید. 15- در هر وعده غذایی،2 یا 3 لیوان آب بنوشید. این کار باعث می شود که عمل جذب به راحتی صورت گیرد.16- تا جایی که می توانید، بنوشید. زیرا نوشیدن باعث می شود که جای خالی بیشتری برای وارد شدن غذاهای پُرکالری داشته باشید.17- برای افزایش کالری، شیر و آب میوه بنوشید. از نوشابه ها دوری کنید، زیرا آنها فقط دارای کالری می باشند و هیچ ارزش تغذیه ای ندارند.18- شکلات سیاه بخورید. شکلات سیاه دارای آنتی اکسیدان می باشد.19- در آخر بازهم ورزش را از یاد نبرید. رژیم افزایش وزن این نیست که هرچه می خواهیم بخوریم، بلکه باید همیشه تنوع و تعادل را، چه در رژیم افزایش وزن و چه در رژیم کاهش وزن، رعایت کنیم.موفق باشید.

?Sh.hm?, [24.07.15 18:08]

[Forwarded from S.yosefi]

اگر اضافه‌وزن دارید، نخوانید!

شاید این سۆال، سۆال شما هم باشد: افراد لاغری که اشتهای کافی برای خوردن غذا ندارند، از چه طریقی می‌توانند بدون اضافه کردن حجم غذا یا میان‌وعده خود، کالری غذایشان را افزایش دهند و وزنشان را بالا ببرند؟

متاسفانه برخی از افراد برای افزایش وزن غذاهای پرکالری، چرب ولی بدون ارزش تغذیه‌ای مصرف می‌کنند ولی بعد از مدتی که به وزن دلخواه رسیدند، دچار مشکلات فراوانی می‌شوند. به همین دلیل در این مطلب راه‌هایی برای افزایش کالری وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی پیشنهاد می‌شود.

1. پودر مغزها + نان و پنیر یا کره و مربا

از صبحانه شروع می‌کنیم که می‌توانید در آن مقداری مغز بادام، بادام زمینی، گردو، فندق و پسته خام را با هم آسیاب کنید و هر روز صبح حدود 2 قاشق غذاخوری از این پودر پرانرژی و سرشار از خاصیت را روی لقمه نان و پنیر یا کره و مربایتان بریزید.


2. موز + کره بادام زمینی

کره بادام زمینی طعم شیرینی دارد و صبحانه مورد علاقه بیشتر بچه‌ها و افراد لاغر محسوب می‌شود. شما می‌توانید انرژی این صبحانه خوشمزه را با افزودن موز و کنجد به آن تا 2 برابر افزایش دهید.


3. خرما و پسته + شیر

بهتر است افراد لاغر به جای چای، در وعده صبحانه خود شیر بنوشند. شیر کم‌چرب که با خرمای پوست‌کنده و پودر مغز پسته خام مخلوط شده باشد، پرانرژی‌ترین و مقوی‌ترین نوشیدنی برای صبحانه یک فرد لاغر است.


4. موز و عسل + شیر

اگر تمایلی به خوردن شیر و خرما ندارید یا ترجیح می‌دهید شیر جزو اجزای تشکیل‌دهنده میان‌وعده صبحتان هم باشد، می‌توانید یک لیوان شیر 5/2 درصد چربی را با یک موز و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و بخورید تا کالری دریافتی میان‌وعده‌تان بیشتر شود.

خیلی از افراد عادت دارند همراه غذا ماست یا دوغ بخورند. برای افزایش کالری ماست و دوغ می‌توان کمی گردوی خرد شده به آن‌ها اضافه کرد

5. عسل + میوه‌ها

اگر لاغر هستید و می‌خواهید یک یا دو میوه در میان‌وعده صبح مصرف کنید، بهتر است آن‌ها را پوست بکنید و با یک قاشق غذاخوری عسل، طعم دارشان کنید. البته به شرطی که شیر موز را با عسل نخورده باشید.


6. کنجد + برنج

یکی از راه‌های بالا بردن کالری برنج این است که به ازای هر 3 قاشق غذاخوری برنج پخته، یک قاشق چای‌خوری کنجد خام به آن اضافه کنید. کنجد علاوه بر خوش‌طعم کردن برنج و بالا بردن کالری آن، باعث تامین بخشی از نیاز روزانه بدن به اسیدهای چرب غیراشباع و ضروری هم می‌شود.


7. ذرت و نخودفرنگی + سالاد

ذرت و نخودفرنگی از سبزی‌های نشاسته‌ای هستند و کالری‌شان از سایر سبزی‌ها بالاتر است. به همین دلیل به افراد لاغر توصیه می‌شود این سبزی‌های خوش‌رنگ و خوش‌طعم را همراه روغن زیتون در سالاد بریزند تا کالری دریافتی‌شان از طریق مصرف سالادها هم افزایش یابد.

1. پودر مغزها + نان و پنیر یا کره و مربا

از صبحانه شروع می‌کنیم که می‌توانید در آن مقداری مغز بادام، بادام زمینی، گردو، فندق و پسته خام را با هم آسیاب کنید و هر روز صبح حدود 2 قاشق غذاخوری از این پودر پرانرژی و سرشار از خاصیت را روی لقمه نان و پنیر یا کره و مربایتان بریزید.


2. موز + کره بادام زمینی

کره بادام زمینی طعم شیرینی دارد و صبحانه مورد علاقه بیشتر بچه‌ها و افراد لاغر محسوب می‌شود. شما می‌توانید انرژی این صبحانه خوشمزه را با افزودن موز و کنجد به آن تا 2 برابر افزایش دهید.


3. خرما و پسته + شیر

بهتر است افراد لاغر به جای چای، در وعده صبحانه خود شیر بنوشند. شیر کم‌چرب که با خرمای پوست‌کنده و پودر مغز پسته خام مخلوط شده باشد، پرانرژی‌ترین و مقوی‌ترین نوشیدنی برای صبحانه یک فرد لاغر است.


4. موز و عسل + شیر

اگر تمایلی به خوردن شیر و خرما ندارید یا ترجیح می‌دهید شیر جزو اجزای تشکیل‌دهنده میان‌وعده صبحتان هم باشد، می‌توانید یک لیوان شیر 5/2 درصد چربی را با یک موز و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و بخورید تا کالری دریافتی میان‌وعده‌تان بیشتر شود.

خیلی از افراد عادت دارند همراه غذا ماست یا دوغ بخورند. برای افزایش کالری ماست و دوغ می‌توان کمی گردوی خرد شده به آن‌ها اضافه کرد

5. عسل + میوه‌ها

اگر لاغر هستید و می‌خواهید یک یا دو میوه در میان‌وعده صبح مصرف کنید، بهتر است آن‌ها را پوست بکنید و با یک قاشق غذاخوری عسل، طعم دارشان کنید. البته به شرطی که شیر موز را با عسل نخورده باشید.


6. کنجد + برنج

یکی از راه‌های بالا بردن کالری برنج این است که به ازای هر 3 قاشق غذاخوری برنج پخته، یک قاشق چای‌خوری کنجد خام به آن اضافه کنید. کنجد علاوه بر خوش‌طعم کردن برنج و بالا بردن کالری آن، باعث تامین بخشی از نیاز روزانه بدن به اسیدهای چرب غیراشباع و ضروری هم می‌شود.


7. ذرت و نخودفرنگی + سالاد

ذرت و نخودفرنگی از سبزی‌های نشاسته‌ای هستند و کالری‌شان از سایر سبزی‌ها بالاتر است. به همین دلیل به افراد لاغر توصیه می‌شود این سبزی‌های

?Sh.hm?, [24.07.15 18:08]

[Forwarded from S.yosefi]

خوش‌رنگ و خوش‌طعم را همراه روغن زیتون در سالاد بریزند تا کالری دریافتی‌شان از طریق مصرف سالادها هم افزایش یابد.

14. پنیر پیتزا + غذاهای حاضری

پنیر پیتزا یکی از پرکالری‌ترین انواع پنیرهاست که بد نیست در رژیم غذایی افراد لاغر گنجانده شود. خوردن انواع کتلت، کوکو، ساندویچ، سیب‌زمینی پخته، مرغ سوخاری، پیتزا و حتی پاستا و ماکارونی با پنیر پیتزا هم اشتهای این افراد لاغر را زیاد می‌کند و هم کالری دریافتی‌شان را افزایش می‌دهد.


15. پنیر صبحانه + تخم‌مرغ

اگر دوست دارید یک تخم‌مرغ پخته یا نیمرو را به عنوان شام میل کنید، بهتر است با حداقل 2 کف دست نان و حدود 1 قوطی کبریت پنیر صبحانه باشد. افزودن کمی پونه به تخم‌مرغ و پنیر، طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد. با افزودن پنیر به تخم‌مرغ، هم کالری آن را بالا می‌برید و هم دیگر نیازی به افزودن نمک نخواهد بود.

?Sh.hm?, [24.07.15 18:08]

[Forwarded from S.yosefi]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر