موضوعات وبسایت : سلامت

زمان طلایی برای بارداری

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 03 اسفند 1399 ساعت 22:04

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من جایی خوندم که دو روز مانده به عادت ماهانه زمان طلایی برای بارداری محسوب میشه! این حقیقت داره؟
پاسخ دکتر الهام سادات هاشمیان، متخصص زنان و زایمان:
خیر.صحیح نیست. زمان طلایی برای بارداری بیست روز قبل از شروع قاعدگی به مدت یک هفته است. یعنی بیست روز قبل از قاعدگی را در نظر بگیرید و از آن زمان یک هفته را بشمرید. این وقت بهترین زمان ممکن برای باردار شدن و حاملگی است.
دکتر فاطمه کیخواه، جراح و متخصص زنان و زایمان:
تعیین روز تخمک گذاری به صورت دقیق کار ساده ای نیست اما اگر سیکل منظم و بیست و هشت روزه ای داشته باشید معمولا چهارده روز مانده به پریود بعدی تخمک گذاری برای تان اتفاق می افتد. برای تعیین دقیق تر روز تخمک گذاری می توانید از کیت تخمک گذاری استفاده کنید که کار با آن نسبتا ساده است. این کیت ها را می توانید از داروخانه تهیه کنید و در ادرارتان قرار دهید. افتادن دو خط قرمز روی کیت تخمک گذاری نشانه این است که به زمان تخمک گذاری نزدیک شده اید و بیست و چهار تا سی و شش ساعت دیگر تخمک برای تان آزاد می شود. البته بهترین کار این است که با توجه به سختی تعیین دقیق روز تخمک گذاری در روزهایی که پاک هستید هر یک یا دو شب در میان با همسرتان مقاربت داشته باشید چون مقاربت منظم زوجین شانس بارداری را برای تان افزایش می دهد.
نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي است يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: vista.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر