موضوعات وبسایت : سلامت

در بارداری اول از چند ماهگی شکم بزرگ میشود

نویسنده : مهسا | زمان انتشار : 07 شهریور 1398 ساعت 18:00

تاريخ انتشار : 1397/11/16 - 11:48

كد :77968

در حاملگی کی شکم بزرگ می شود؟!

شکم از چند ماهگی بزرگ میشود؟

من سه ماهه هستم اما اصلاً شکمم بزرگ نشده!! این طبیعیه؟ در حاملگی کی شکم بزرگ می شود؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

بزرگ شدن و جلو آمدن شکم در حاملگی تا قبل از ۳ ماهگی که رحم در داخل حفره ی لگن بزرگ می شود محسوس نیست ولی از ماه سوم به بعد رحم تدریجا بزرگتر شده و در بالای استخوان عانه حس می شود و شکم نیز به همین علت شروع به جلو آمدن و بزرگ شدن می کند.

886b7218164642cd81ce248609339e46.jpg

اندازه شکم در ماه اول تا سوم بارداری

اگرچه مهمترین وقایع بارداری شما در سه ماهه اول بارداری رخ میدهد اما شکم شما رشدی نداشته و بزرگ نمیشود و تا سه ماهه دوم بارداری و معمولا ماه چهارم بارداری تغییری در آن دیده نمیشود. تا این زمان شما می توانید از لباسهای سابق خود استفاده کنید.

اندازه شکم در ماه چهارم تا ششم بارداری

در ماه چهارم بارداری شما از روی ظاهر بیشتر متوجه بارداری خود میشوید و در لباس های سابق دیگر احساس راحتی ندارید. در هفته شانزدهم بارداری، ارتفاع فوندس در حدود 14 تا 18 سانتیمتر است. در هفته پانزدهم بارداری شما

هرروز احساس می کنید که شکمتان نسبت به روز قبل بزرگتر شده است. در هفته بیستم بارداری این ارتفاع به 18 تا 22 سانتیمتر میرسد. در آخر ماه ششم بارداری، این ارتفاع به 25 تا 27 سانتی متر می رسد.

اندازه شکم در ماه هفتم تا نهم بارداری

در طول ماه هفتم بارداری، جنین رشد ناگهانی دارد. در هفته بیست و هشتم بارداری، این ارتفاع به 26 تا 30 سانتیمتر رسیده است. در هفته سی و دوم بارداری این ارتفاع به 30 تا 34 سانتیمتر می رسد. در طول ماه نهم بارداری، شما

حساس میکنید که شکمتان افتاده شده و کودک خود را بسمت کانال زایمان می رساند. در ابتدا سر نوزاد به کانال زایمان می رسد. در هفته سی و ششم بارداری، ارتفاع فوندوس به 34 تا 38 سانتیمتر می رسد.

هر شکمی تغییرات متفاوت دارد؟
اگر دوست شما و شما در هفته های یکسان بارداری هستید اما شکم او از شما بزرگتر است نگران نباشید. اندازه و سایز شکم بستگی به چثه افراد دارد. تون ماهیچه ای هم مهم است: اگر شما عضلات سفتی دارید، شکم شما در بارداری مانند خانمی که عضلات شل دارد و یا قبلا یک زایمان داشته است نخواهد بود. داشتم شکم بزرگتر نشاندهنده نوزاد بزرگتر نخواهد بود . اگر اندازه این ارتفاع که توسط پزشک گرفته میشود 2 عدد با مقداری که باید در ماه از بارداری باشد کمتر و یا بیشتر باشد پزشک سونوگرافی را تجویز می کند.

منبع خبر : ooma

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر