موضوعات وبسایت : سلامت

علت زود انزالی در مردان مجرد

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 05 اردیبهشت 1398 ساعت 15:28

رسول اكرم صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله: كودكان را دوست بداريد و به آنان مهربانى كنيد و هرگاه به آنها وعده داديد وفا كنيد زيرا آنها شما را روزى دهنده خود مى‏ دانند.

جام خانواده؛

در حالت کلی، انسان موجودی اجتماعی است و نمی تواند بدور از همنوعان خود زندگی با دوام و با کیفیتی را دنبال کند. او به شبکه اجتماعی نیاز دارد. این شبکه می تواند خانواده، اقوام و دوستان و جامعه ای باشد که او در آن زندگی می کند. ازدواج و خانواده بخش اولیه و کوچکی ازاین شبکه اجتماعی است که موجبات تولید نسل و بقای انسان را فراهم می کند.

پژوهش ها نشان داده اند که افرادی که از این شبکه ها برخوردار نیستند دچار احساس تنهایی می شوند که موجب ضیعف شدن سیستم ایمنی بدنشان می گردد. تعداد دفعاتی که افراد متاهل به خدمات درمانی نیاز پیدا می کنند بسیار کمتر از تعداد دفعاتی است که افراد مجرد و یا طلاق گرفته به این سرویس ها نیازپیدا می کنند. بنابراین ازدواج به عنوان کوچکترین خانه از این شبکه اجتماعی می تواند در حفظ و بقای سلامتی روحی ، جسمی و روانی افراد تاثیر بسزایی داشته باشد.

زودانزالی به حالتی گفته می شود که فرد نتواند زمان به انزال رسیدنش را کنترل کند و یا اینکه به حدی زود به انزال برسد که شریک جنسی اش از ارتباط جنسی لذت کافی نبرد. البته باید انتظارات واقع گرایانه باشند.

بطور کلی چند مسئله می تواند باعث بروز زودانزالی در آقایان بشود:

اگر فرد در زمان نوجوانی الگوی درستی برای خودارضایی نداشته باشد ممکن است به زودانزالی عادت کند و به مرور این عادت تا سنین بالاتر هم با فرد بماند. مثلا اگر نوجوانی خودارضایی می کند و دلهره دارد که کسی در حین این کار او را ببیند، سعی می کند زمان انزالش را تسریع کند و کم کم مغز یاد می گیرد که به محض تحریک شدن آلت تناسلی فرد باید به انزال برسد بنابراین حتی زمانی که فرد تنها است و یا با شریک جنسی اش نزدیکی دارد ممکن است زودتر از زمانی که می خواهد، به انزال برسد.

کسانی که برای بارهای اول رابطه جنسی را تجربه می کنند ممکن است کنترل خوبی روی زمان انزالشان نداشته باشند. دلیل این مسئله آن است که محیط واژن خانم ها احساس جدیدی را در فرد ایجاد می کند که موجب تحریک شدید فرد میشود.در این حالت معمولا افراد به مرور زمان و با شناسایی احساساتی که در حین نزدیکی دارند می توانند کنترل را بدست بیاورند.

الگوی ناصحیحی که از ابتدای رابطه جنسی بین دونفر شکل می گیرد. این الگو می تواند براثر فشار اطرافیان، ترس از دیده شدن و غیره در اوایل رابطه بوجود آمده باشد.

استرس و فشار روحی می تواند باعث انزال زودرس شود. بهم خوردن تعادل هورمون های مغزی از جمله پرولاکتین، دوپامین و سروتونین بطور طبیعی و یا بر اثر استفاده از برخی داروها می تواند باعث انزال زودرس شود. این قضیه با مراجعه به پزشک و انجام یک سری آزمایشات هورمونی می تواند تایید بشود و در صورت لزوم درمان شود.

چنانچه انزال زودرس به دلیل عدم تعادل هورمونی باشد وبه این مسئله رسیدگی نشود شخص دچار انزال زودرس مزمن می شود که احتیاج به درمان های دارویی و روان-درمانی دراز مدت خواهد داشت. دو روش بسیار موثر در درمان انزال زودرس روش تحریک و توقف و کارکردن بر روی عضله های کف لگن هستند. این دو روش طوری موثر است که بیشتر شبیه معجزه می ماند! نتیجه این تمرین ها پس از شش ماه چنانچه بطور مرتب انجام شوند بروز می کنند.

روش تحریک و توقف: فرد به حالتی شبیه خود ارضایی با دست خودش را تحریک می کند یا از شریک جنسی اش می خواهد که این کار را برایش انجام دهد و درست پیش از رسیدن به انزال توقف می کند، این کاررا برای سه بار انجام می دهد و برای بار چهارم می تواند به انزال برسد.

تمرین ماهیچه های کف لگن:

این تمرین روی ماهیچه هایی کار می کند که مسئول نعوظ و انزال در مردان هستند. برای پیدا کردن آن ها در حین ادرار کردن، ادرار خود را نگاه دارید و سپس رها کنید. بعد از شناسایی این ماهیچه ها در حالت عادی ( در حین دیدن تلویزیون ، کار و غیره ) می توانید مرتبا آنها را منقبض کرده برای چند ثانیه نگاه دارید و سپس رها کنید. به مرور تعداد این تمرین ها را بالا ببرید.

بهداشت/ 2006

«برای مشاهده  جدیدترین اخبار جذاب و خواندنی کلیک کنید»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر