موضوعات وبسایت : سلامت

تشخيص اخرين نزديكي زن

تشخيص اخرين نزديكي زن

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 28 شهریور 1400 ساعت 13:15

تشخیص آخرین نزدیکی زن

با توجه به پدیده گسترش رابطه با جنس مخالف و ارتباط سهل با جنس مخالف ، متاسفانه عامل بدبینی ، بی اعتمادی و شک نسبت به گذشته طرف مقابل در امر ازدواج روبه افزایش است و حتی گاها باعث خودداری برخی افراد از ازدواج میشود.

این حق فردی میباشد که در صورتی که زندگی سالم و پاکی داشته ، انتظار داشته باشد همسری پاک در اصطلاح قسمت وی شود.

در اول میگوییم که تشخیص آخرین نزدیکی زن ممکن نیست حتی در شرایط خاص. مگر اینکه توسط پزکی قانونی آن هم در مورد تجاوز. حال بررسی میکنیم زمان های آخرین نزدیکی زن در شرایط دیگر را.

اما فراموش نکنیم خیلی افراد هستند گناهانی مرتکب شده اند و پس از آنکه متوجه گناه خود شده اند ضمن خودداری از انجام و تکرار آن به درگاه خداوند توبه کرده و خداوند توبه کاران را دوست دارد و چه بسا بعد از آن متحول شده اند با این پیش گفتار سعی میشود به سوالاتی که در این خصوص در ذهن افراد شکل میگرد پاسخ دهیم.

سوال رایج :

مگر در قرآن کریم ذکر نشده است که مردان پاک با زنان پاک و مردان بدکاره با زنان بدکاره ازدواج میکنند ؟

پس چرا برخی پسران که رابطه جنسی داشته اند با دختری که قبلا رابطه نداشته ازدواج میکنند ؟

آیه ای که شما به آن استناد میکنید آیه ۲۶ از سوره نور به شرح ذیل میباشد

«الْخَبیثاتُ لِلْخَبیثینَ وَ الْخَبیثُونَ لِلْخَبیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّباتِ أُولئِکَ مُبَرَّؤُنَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریمٌ»

ترجمه: زنان بد کار و ناپاک شایسته مردانى بدین صفتند و مردان زشتکار ناپاک شایسته زنانى بدین صفتند و بالعکس زنانى پاکیزه و نیکو لایق مردانى چنین و مردانى پاکیزه و نیکو لایق زنانى به همین گونه‏اند و این پاکیزگان از سخنان بهتان که ناپاکان درباره‏شان مى‏گویند منزهند و از خدا به ایشان آمرزش مى‏رسد و رزق آنها نیکو است‏.


آیه‌ی مبارکه‌ی فوق بیان یک امر تکوینی نیست که خلاف آن اتفاق نیافتد، بلکه یک بیان یک امر تشریعی و عقلی است. یعنی خداوند متعال به انسان عاقل و مؤمن امر و توصیه می‌نماید که در دام عشق یک زوج یا زوجه‌ی فاسد قرار نگیرد، چرا که آن دو کفو (همتای) یک دیگر نیستند و به طور قطع زندگی موفقی نخواهند داشت.

همانگونه که خداوند متعال در آیه ۲۲۱ از سوره بقره میفرماید

وَ لا تَنْکِحُوا الْمُشْرِکاتِ حَتَّى یُؤْمِنَّ وَ لَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکَةٍ وَ لَوْ أَعْجَبَتْکُمْ وَ لا تُنْکِحُوا الْمُشْرِکینَ حَتَّى یُؤْمِنُوا وَ لَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکٍ وَ لَوْ أَعْجَبَکُمْ أُولئِکَ یَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ اللَّهُ یَدْعُوا إِلَى الْجَنَّةِ وَ الْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ وَ یُبَیِّنُ آیاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ

ترجمه: با زنان مشرک ازدواج مکنید تا ایمان آورند و یک کنیز با ایمان بهتر است از خانمى مشرک هر چند آن خانم مورد شگفت و خوشایندتان باشد و با مردان مشرک ازدواج مکنید تا ایمان آورند که یک برده مؤمن از آقایى مشرک بهتر است هر چند که مورد شگفت و خوشایند شما باشد آرى مشرکین شما را به سوى آتش دعوت مى‏کنند و خدا به سوى جنت و مغفرتى به اذن خود مىیخواند و آیات خود را براى مردم بیان مىیکند تا شاید متذکر شوند.


بدیهی است که تحقق اوامر و توصیه‌های خداوند متعال، معصومین علیهم‌السلام و هر ناصح دیگری، منوط به توجه و اطاعت مخاطب است. لذا اگر مخاطب توجه و اطاعت ننماید، آن امر واقع نمی‌گردد.

اعتماد در ازدواج

اگر در ازدواج اعتماد وجود نداشته باشد و ازدواج با شک و تردید و بدبینی شکل بگیرد ، آن ازدواج سرانجام خوشایندی بهمراه ندارد ، لذا توصیه میشود در این خصوص به گفته طرف مقابل اعتماد کنید و مدام در گذشته یکدیگر دنبال نقاط ضعف نباشید.

آیا اگر قبلا با کسی رابطه جنسی داشته ایم آنرا بازگو کنیم ؟

خیر، اگر شما داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج را به عنوان یک گناه بزرگ و اشتباه پذیرفته باشید و توبه کرده باشید ، لزومی ندارد آنرا برای همسر خود یا فرد دیگر عنوان کنید چرا که اعتراف به گناه تنها در مقابل خداوند جایز است و گذشته از این میتواند تاثیرات منفی در روابط زناشوئی شما بهمراه داشته باشد.

اما در این بین افرادی هستند که صرفا جهت جلب نظر اعتماد فرد مقابل این موضوع را بازگو میکنند که به اصطلاح صداقت خود را به اثبات برسانند ، چه برای اثبات صداقت و چه برای اعتراف بازگو کردن این موضوع شایسته نمیباشد.

قصد فریب همسر

آیا ترمیم بکارت اشکالی دارد ؟

اگر ترمیم بکارت به منظور فریب همسر باشد به نحوی که فرد خود را بعنوان دوشیزه ( دختر باکره ) معرفی نماید مسلما هم گناه است و هم رفتاری غیر اخلاقی و البته چنین عملی توسط پزشک غیر قانونی میباشد.

آیا میتوان بکارت را جزء شروط ضمن عقد قید کرد ؟

بله میتوان دوشیزگی را جزء شرایط عقد ذکر کرد و هر زمان که تشخیص داده شود فرد حین عقد دوشیزه نبوده این عقد باطل است و داماد میتواند طلب خسارت کند که البته تشخیص آن بر عهده پزشکی قانونی است و نه تشخیص فردی ، بدین ترتیب اگر داماد در شب زفاف ، خود تشخیص به عدم بکارت همسر دهد قانونا ملاک نمیباشد و صرفا نظر پزشکی قانونی ملاک است ، چه بسا مشاهده شده است.

برخی از آقایان چنین اقدامی را به عمد انجام داده و باعث آبروریزی دختر و خانواده وی شده اند که پس از بررسی و تشخیص پزشکی قانونی ادعای آن شخص مبنی بر عدم دوشیزگی دختر قبل از زفاف رد شده است ، لازم به ذکر میباشد پیرو توصیه های چندباره در این پایگاه ، عدم مشاهده خون در شب زفاف نمیتواند نشانه عدم بکارت باشد .

و در نهایت اگر شما فردی را که برای ازدواج انتخاب کرده اید درصد قابل توجهی از ملاکها و معایرهای اساسی شما را شامل میشود به حرفهای او اعتماد کنید و زندگی خود را بر پایه بی اعتمادی بنا نکنید.

زنا و رابطه نامشروع زن شوهردار چگونه قابل تشخیص می باشد ؟

زنا و رابطه نامشروع در زنانی که مورد تجاوز واقع می شوند، باید حداکثر ظرف ۷۲ ساعت جهت اعلام شکایت به پزشکی قانونی مراجعه کنند و لازم است مدارک و اسنادی که نشان دهنده صحت ادعای آنان است به همراه داشته باشند.

اما اغلب زنان به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت درست یا به این مرکز قضایی مراجعه نمی کنند و یا دیرتر از موعد مقرر و بدون مدرک در پزشک قانونی حاضر می شوند.

در رابطه نامشروع، هر نوع عمل جنسی که بدون رضایت قربانی انجام شود، تجاوز جنسی نامیده می شود. البته زن باید عاقل و بالغ و بالای ۱۸ سال باشد تا رضایتش برای عمل جنسی شرط باشد.

برای کودکان رضایت شرط نیست و هرگونه تماس جنسی با کودکان تجاوز به حساب می آید. همینطور آزار جنسی فردی که قدرت رضایت دادن نداشته باشد نیز تجاوز به حساب می آید.

راههای تشخیص زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند

یکی از راه های تشخیص صحت ادعای زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند، آثار ضرب و جرح بر بدن آنان است. می توان از روی آثار ضرب و جرحی که در کل بدن آنها وجود دارد، تشخیص داد که مورد تجاوز قرار گرفته اند و یا خیر. البته همیشه این گونه نیست که کسانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند آثار ضرب و جرح داشته باشند، زیرا ممکن است فرد را ترسانده باشند و بدون ایجاد ضرب و جرح به او تجاوز کرده باشند.

تشخیص نهایی تجاوزات جنسی و رابطه نامشروع با مقامات قضایی است. تحقیقات قضایی تشخیص می دهد که آیا فرد مورد تجاوز واقع شده است؟ اینکه به زنی تجاوز شده و یا فرد با میل شخصی خود به انجام این کار مبادرت کرده است را قاضی تحقیق باید مشخص کند.

زنانی که مورد تجاوز و رابطه نامشروع واقع شده اند باید ظرف ۷۲ ساعت جهت انجام معاینات به پزشک قانونی مراجعه کنند.

در صورت مراجعه فرد در ۷۲ ساعت اول بعد از تجاوز جنسی با نامه مراجع قضایی به پزشکی قانونی، می توان اقدامات لازم برای معاینه و نمونه برداری را به انجام رساند. همچنین اگر فرد قربانی، دختر باشد از علائم ایجاد شده می توان تا سه هفته اول، زمان تقریبی تجاوز جنسی را تشخیص داد.

راه‌های ثابت کردن زنا در قانون و شرع

فارغ از این که بپذیریم فریب در زنا ، دارای عنوان مجرمانه مستقلی است یا خیر؟

قدر متیقن این است که در صورت اثبات ، احکام کلی جرم زنا در مورد آن صادق است. بنابراین اشاره به این احکام خالی از لطف نیست. قانون مجازات اسلامی راه‌های صریح و مشخصی را برای اثبات جرم زنا اعلام کرده است که می توان گفت برگرفته از موازین شرع مقدس اسلام است.

این راه‌ها عبارتند از:

  • اقرار
  • شهادت

برخی از احکام ثبوت زنا و رابطه نامشروع مطابق قانون بدین شرح است:

هر گاه مرد یا زنی چهار بار نزد حاکم اقرار به زنا و رابطه نامشروع کند، محکوم به حد زنا خواهد شد و اگر کمتر از چهار بار اقرار باشد، تعزیر می‌شود.

همچنین مطابق قانون ، اقرار در صورتی نافذ است که اقرارکننده دارای اوصاف بلوغ، عقل، اختیار و قصد باشد. علاوه بر این ، اقرار باید صریح یا به طوری ظاهر باشد که احتمال عقلایی خلاف در آن داده نشود.

در قانون آمده است: هر گاه کسی اقرار به زنا و رابطه نامشروع نماید و بعد انکار کند، در صورتی که اقرار به زنایی باشد که موجب قتل یا رجم است با انکار بعدی، حد رجم و قتل ساقط می‌شود، در غیر این صورت با انکار بعد از اقرار حد ساقط نمی‌شود.

بیشتر بخوانید :

پرده بکارت به همراه پاسخ به سولات دختران+تصاویر

دیه پرده بکارت و پاره کردن عمدی آن چقدر است ؟

پرده بکارت مصنوعی چیست و چگونه استفاده میشود ؟


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر