موضوعات وبسایت : سلامت

چند ساعت بعد از مصرف قرص سایتوتک خونریزی شروع میشود

چند ساعت بعد از مصرف قرص سایتوتک خونریزی شروع میشود

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 04 آذر 1399 ساعت 14:00

چند ساعت بعد از مصرف قرص سایتوتک خونریزی شروع میشود را از سایت نکس 98 دریافت کنید.

میزان و نحوه مصرف قرص سایتوتک

https%3A%2F%2Fsaednews.com%2Fstorage%2Fmedia-center%2Fimages%2Fac-image-9w1558884001uQ.jpeg

مقدار و نحوه مصرف قرص سایتوتک

وقتی که از میزوپروستول برای سقط جنین استفاده می‌شود معمولا میفپریستون نیز همراه آن تجویز می‌شود؛ بنابراین ابتدا یک قرص ۲۰۰ میکروگرم مایفپریستون مصرف کرده و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. ممکن است پس از مصرف آن خونریزی خفیفی داشته باشید. بعد از ۲۴ ساعت و قبل از ۴۸ ساعت از ۴ قرص ۲۰۰ میکروگرم سایتوتک استفاده کنید.
دو روش برای استفاده از قرص سایتوتک وجود دارد: قرار دادن قرص در واژن یا در دهان بین گونه‌ها و فک که هر دو روش موثر است.  

مصرف قرص سایتوتک از طریق واژن

ابتدا ادرار کنید و سپس دست‌ها را بشویید و دراز بکشید. با انگشت چهار قرص را در درون واژن قرار دهید. لازم نیست که قرص‌ها در محل خاصی قرار بگیرند، فقط تا آنجا که انگشتان با آنها در تماس هستند کافی است. در نهایت لازم است به مدت ۳۰ دقیقه دراز بکشید.

مصرف قرص سایتوتک از طریق دهان

قبل از هرچیز اندکی آب بنوشید تا دهانتان خیس شود. چهار قرص را بین گونه‌ها و دندان‌های پایین قرار دهید (دو قرص در هر طرف). قرص‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در این حالت نگهدارید. توجه داشته باشید که در مدت این ۳۰ دقیقه از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. در نهایت بعد از ۳۰ دقیقه، با آب باقیمانده قرص‌ها در دهان را میل کنید.

بعد از مصرف قرص‌ها تا ۲ هفته احتمال سقط شدن جنین هست، ولی بطور معمول در ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرص‌ها جنین سقط می‌شود.

https%3A%2F%2Fwww.howtouseabortionpill.org%2Fimages%2Fblog%2F

قرص سایتوتک 200:مدت زمان اثر، مصرف ،جوابدهی

http%3A%2F%2Fzanan909.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F09%2Fcytotec200-800x400.jpg

قرص سایتوتک 200:راجع به مشکلات مرتبط با سقط جنین تحقیق کنید. زیرا سقط جنین یک پروسه بحث برانگیز است راجع به آن و تاثیرات آن در همه جا اطلاعات غلط زیادی دیده می شود. تحقیقات خود را کامل کنید. با پزشک خود صحبت کنید. از منابع دولتی یا رسانه های معتبر اطلاعات خود را به دست آورید.

زمانی که تحقیقات آنلاین انجام می دهید بسیار احتیاط کنید. مراقب وب سایتهایی باشید که طرفدار سقط جنین یا فمینیست افراطی  هستند.

پس از تجویز سایتوتک/میزپروستول پیگیری مهم است . توصیه به بیماران برای پیگیری پزشکی و مامایی وزنان انجام دهید جهت کنترل سونوگرافی و معاینات زنان و پاپ اسمیر .

سقط جراحی فقط با اطمینان انجام می شود که حتماً در معاینه سونوگرافی دقیق حاملگی در داخل رحم مشاهده شود.

سقط جنین با قرص سایتوتک روشی است که پس از یک هفته بعد از رابطه ی جنسی محافظت نشده تا 9 هفته از اولین روز آخرین عادت ماهیانه یتان (سن بارداری) اتفاق می افتد. برخی از داروها معمولا در مدت هفت هفته از اولین روز آخرین عادت ماهیانه ی شما مصرف می شوند.

این بدین معنی است که چنانچه در این مرحله متوجه بارداری شوید، هنوز در طول سه ماهه ی اول بارداری هستید. این زمان هنوز در محدوده ی قانونی برای پایان دادن به بارداری است.

این شکل از سقط از طریق مصرف دارویی که به بارداری پایان خواهد داد، انجام می شود. مسئله ی خوب این است که شما برای تشخیص این که آیا این روش بهترین گزینه برایتان است، مقداری زمان دارید؛ هم چنین یک انتخاب غیر جراحی است. ارائه دهنده ی مراقبت های بهداشتی شما پیش از این که شروع به مصرف داروهای تجویز شده بکنید، چند کار را انجام خواهد داد.

 ممکن است این کارها شامل موارد زیر باشند:

این دارو بدین منظور طراحی شده است که عملکرد هورمون پروژسترون را متوقف کند و سبب تجزیه ی پوشش رحمی شود. داروی دیگر برای مصرف در خانه به شما داده خواهد شد و معمولا باید در طول 6 تا 72 ساعت پس از اولین دارو مصرف شود. این دارو موجب انقباض رحم و در هم ریختن پوشش آن خواهد شد.

پزشکان می توانند نقش مهمی را در مشاوره زنانی که از دست دادن حاملگی در اوایل بارداری را تجربهمی کنند، بازی کنند. مهم است که بیماران بدانند که فعالیت های معمول، مانند تمرین، مقاربت جنسی و کار، باعث ایجاد ضرر زودرس بارداری نمی شود. حدود 50 درصد از همه موارد از دست دادن بارداری اولیه مربوط به ناهنجاری های کروموزوم جنین است.

قرص سایتوتک برای از دست دادن بارداری های اولیه مورد مطالعه قرار گرفته است .میوزوپروستول، یک آنالوگ پروستاگلاندین E1، نیاز به انقباض ساکشن و کورتاژ (D & C) را تا 60٪ کاهش می دهد و زمان اتمام آن را در مقایسه با پلاسبو کوتاه می کند. اضافه کردن mifepristone (آنتاگونیست گیرنده پروژسترون) به میزوپروستول به عنوان درمان برای از دست دادن حاملگی در اوایل مطالعه شده است. با این حال، شواهد کافی برای نشان دادن این است که این رژیم تنها برای میزوپروستول برتر است.

تجویز واژینال سایتوتک /میزوپروستول برای افزایش اثربخشی توصیه می شود . دوز توصیه شده از میزپروستول 1000 میلی گرم (4 تا 200 میکروگرم قرص) وارد واژن می باشد. نتایج حاصل از مطالعه نشان داده است که مصرف واژنینال موثر تر از استفاده خوراکی از میزوپروستول /سایتوتک است. یک دوز حدود 70٪ موثر است و 2 مورد آن در حدود 84٪ موثر است.

مشاوره بیمار برای مدیریت مناسب مهم است. پزشکان باید در مورد مصرف مناسب قرص ها آموزش دهند. بیماران باید دستان خود را با صابون و آب بشویند و هر قرص را هر بار تا حداکثر یک بار در مهبل قرار دهید. دستورالعمل بیماران را به مدت 30 دقیقه پس از قرار دادن دارو بگذارید.

به بیماران بگویید خونریزی شدید ممکن است رخ دهد . خونریزی معمولا در عرض 4 تا 48 ساعت پس از تجویز میزوپروستول/سایتوتک اتفاق می افتد. اگر خونریزی به مدت 48 ساعت رخ ندهد، باید دوز تجویز میزوپروستول/سایتوتک تکرار شود. خونریزی معمولا سنگین تر از پریودی است و به طور کلی همراه با گرفتگی شدید است. طبیعی است که گذر لخته های خون و بافت مشاهده میشود. خونریزی شدید و گرفتگی عضلات معمولا حدود 4 ساعت طول می کشد.

بیماران باید در طول این مدت آرام شوند و در فعالیت های شدید دخالت نکنند. توصیه می شود که بیماران با پزشک مشاور خودتماس بگیرند. عوارض جانبی سایتوتک ممکن است شامل اسهال و سرگیجه باشد. خونریزی روشن ممکن است حدود 2 هفته طول بکشد.

بیماران ممکن است OTC استامینوفن را برای کمک به درمان درد(به عنوان مثال، استامینوفن با کدئین) مصرف کنند،  مهم است که بیماران هر دو دارو OTC و داروهای تجویزی را مصرف نکنند تا از مصرف دوز توصیه شده روزانه استامینوفن جلوگیری شود.

اقدامات ایمنی بعد از عمل سقط جنین:

خونریزی شدید از 4-10 روز. بعضی از خانمها برای یک هفته یا بیشتر خونریزی می کنند.

گرفتگی از آنجا که قرص های ثانویه باعث تخلیه رحم می شوند ، منجر به گرفتگی و درد شکم می شوند.

بعد از دو هفته می توانید سقط جنین خود را از طریق آزمایش بارداری تأیید کنید. برای انجام آزمایش سونوگرافی می توانید به یک مرکز پزشکی مراجعه کنید

قرص سیتوتک همیشه کار نمی کند و وقتی اثر نکند ، عموماً باید سقط کورتاژانجام دهید. زیرا سیتوتک در کودک متولد نشده تأثیر دارد. سایتوتک همیشه یک داروی مناسب برای سقط نیست زیرا در صورت اثر نکردن جنین باعث نقص هنگام تولد شود یا فقط باعث سقط جنین جزئی می شود که منجر به خونریزی شود. همچنین می تواند به پارگی رحم منجر شود که می تواند کشنده باشد. این قرص فقط باید تحت نظارت Drsپزشک انجام شود.

احتمالاً دوزهایی که مصرف کردید به اندازه کافی نبودند. اگر اکنون بیشتر مصرف کنید ، شما نه تنها جنین خود را از دست نخواهید داد ، بلکه خودتان را به قتل می رسانید یا به سیستم بارداری خود آسیب می رسانید ، بنابراین خود درمانی نکنید وبا پزشک مشورت کنید.

جواب کاربران در نظرات پایین سایت

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر