موضوعات وبسایت : سلامت

جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 29 آبان 1400 ساعت 16:19

4853-%D8%AD%D8%A7.jpg

اگر می خواهید برای جلوگیری از حاملگی اقدام کنید، بهتر است بدون مصرف قرص های شیمیایی و با استفاده از مواد طبیعی و روش های خانگی این کار را انجام دهید.

جلوگیری از بارداری ناخواسته

گاهی ممکن است دقیق ترین روش ها و اقدامات به کار برده توسط زنان برای پیش گیری از بارداری با شکست مواجه شود. روش های معمول و شایع برای جلوگیری از بارداری مصرف قرص ضد بارداری ، به کار بردن کاندوم و IUD هستند. اما این روش ها نیز دارای عوارض مصرف بوده و ممکن است برخی از افراد نسبت به این روش ها دچار حساسیت شوند.

4853-%D8%AD-1.jpg

روش های خانگی جلوگیری از بارداری ناخواسته

امروزه روش های نوینی برای پیشگیری از بارداری وجود دارند. از جمله راه های جلوگیری از حاملگی که سلامت فرد را تضمین می کنند و عوارض جانبی ندارند، روش های خانگی جلوگیری از حاملگی هستند. یکی از روش های امن برای جلوگیری از حاملگی مصرف گیاهان دارویی می باشد. استفاده از گیاهان دارویی برای جلوگیری از حاملگی از گذشته های بسیار دور در ایران مرسوم بوده است. مهمترین مزیتی که استفاده از گیاهان دارویی برای جلوگیری از حاملگی دارند، خطرات بهداشتی کمتری است که استفاده از این روش دارد.

4853-%D8%AD%D8%A7.jpg

مهمترین گیاهان برای پیشگیری از بارداری ناخواسته

یکی از روش های طبیعی و خانگی برای جلوگیری از حاملگی مصرف گیاهان است.

  • جعفری یکی از گیاهان مهم برای جلوگیری به شمار می آید. زنان جوان می توانند با مصرف دمنوش و چای جعفری به صورت طبیعی از بارداری جلوگیری کنند. مزیت مصرف این دمنوش این است که هیچ گونه عارضه ای ندارد.
  • پوست ریشه گیاه پنبه: گیاه پنبه دارای خواص مختلفی برای زنان می باشد. مثلا ریشه های این گیاه با دلیل داشتن اکسی توشین فراوان برای زایمان آسان در بانوان باردار مفید هستند. زنانی که می خواهند جلوی بارداری نا خواسته خود را بگیرند، با مصرف منظم ریشه های گیاه پنبه به صورت چای می توانند به راحتی این کار را انجام دهند. توصیه پزشکان طب سنتی این است که زنان با مصرف منظم روزانه  ۲ لیوان دم کرده پوست ریشه گیاه پنبه جلوی بارداری ناخواسته در بدن خود را خواهند گرفت.
  • گیاه گلپر: یکی دیگر از گیاهان بسیار مفید که ضد بارداری است و از گذشته تا کنون برای این کار مصرف می شده است، گیاه گلپر است. گیاه گلپر باعث تحریک رحم زنان و ایجاد انقباضات در رحم می شود و در نتیجه از بارداری جلوگیری به عمل می آورد. پزشکان طب سنتی اعتقاد دارند که زنان دو هفته پیش از مقاربت اگر گیاه گلپر را مصرف کنند جلوی بروز بارداری در آن ها را خواهد گرفت. یکی دیگر از روش های خانگی مطمئن و آسان برای جلوگیری از حاملگی مصرف میوه هایی مانند انجیرخشک، پاپایا و زرد آلوی خشک می باشد. البته باید دقت داشت که مصرف این میوه ها علاوه بر خاصیت ضد باردار بودن، منجر به سقط جنین نیز می شوند. پس خانم هایی که از بارداری خود مطلع می شوند باید مصرف این میوه ها را متوقف کنند.
  • دانه هویج وحشی: یک گیاه قدیمی و خیلی قوی برای جلوگیری، دانه هویج وحشی است. مصرف این گیاه به عنوان یک روش خانگی بسیار مطمئن برای جلوگیری  به شمار می آید. برای اثر بخشی بهتر این گیاه بهتر است آن را با مقدار زیادی آب ترکیب و سپس به صورت منظم مصرف کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر