موضوعات وبسایت : سلامت

تقویت تخمک گذاری با تغذیه

نویسنده : مهسا | زمان انتشار : 22 مرداد 1398 ساعت 10:48

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان تقویت تخمک گذاری با تغذیه را مطالعه خواهید کرد.

بیشتر ما هنگامی که به

درمان باروری

فکر می کنیم، آزمایشات خاص، قرص های قوی و فرایند مدرنی را تصور می کنیم. انتخاب مواد غذایی و نوشیدنی مناسب که بر توانایی شما تاثیر بگذارد تا باردار شوید روشی مطلوب است.

علائم بارداری مهم نیست در جامعه چه می گذرد ما ترجیح می دهیم از راه های طبیعی برای درمان باروری و تقویت تخمک گذاری استفاده کنیم.علم در حال حاضر به قدری پیشرفت کرده است که نقش مواد مغذی در افزایش باروری و سلامتی باروری را بررسی می کند. بیشتر خانم ها پیش از باردار شدن به رژیم غذایی سالم توجهی نمی کنند اما شواهد زیادی وجود دارد که رژیم غذایی پیش از بارداری بسیار مهم است.مصرف غذاهای ناسالم فاکتوری مهم در ناباروری است. وزن زیاد یا وزن کم می تواند بر چرخه تخمک گذاری شما تاثیر بگذارد و آن را نامنظم کند. تخمدان های شما و سلول های چربی استروژن را که بر تخمک گذاری تاثیر می گذارد، تنظیم می کنند. اگر خیلی لاغر هستید، به قدر کافی استروژن تولید نمی کنید و اگر خیلی چاق هستید، استروژن زیادی تولید می کنید. اولین قدم رسیدن به وزنی سالم و مناسب برای تعادل در چرخه تولید مثل است. در واقع خانم باردار باید توده جرمی خود را تحت کنترل داشته باشد. توده جرمی بین نوزده تا بیست و چهار وزن سالم را نشان می دهد. هر چیزی بالاتر یا پایین تر از آن باید با پزشک مورد مشورت قرار گیرد.

359949_320.jpg

موادغذایی تقویت کننده تخمک گذاریمطالعات نشان میدهد خانم هایی که غذاهای غنی از چربی، پروتئین حیوانی و کربوهیدرات مصرف می کنند مشکلات تخمک گذاری بیشتری دارند. مشکلات تخمک گذاری در حدود بیست درصد خانم ها باعث ناباروری می شود. محققین معتقدند در بیشتر موارد تغییر رژیم غذایی و روش زندگی از ناباروری جلوگیری می کند.

شرایط بالا برای خانم هایی که مشکل تخمک گذاری دارند صدق می کند و درباره تمام خانم های نابارور صادق نیست. اما مطالعات جدید روش هایی مناسب به خانم ها ارائه داده است:


تغییر منابع پروتئین:

سعی کنید منابع پروتئین مانند مرغ، یا گوشت گوسفند را با سبزیجات غنی از پروتئین جایگزین کنید به عنوان مثال آجیل یا لوبیا پخته. هنگامی که پنج درصد از کل کالری مصرفی از پروتئین سبزیجات به جای پروتئین حیوانی باشد، احتمال ناباروری تخمک گذاری به بیش از پنجاه درصد کاهش می یابد.


افزودن لبنیات پر چرب:

هر چقدر محصولات لبنی کم چرب تر باشند، احتمال ناباروری تخمک گذاری افزایش می یابد. سعی کنید لبنیات کم چرب را در هر وعده جایگزین لبنیات پر چرب کنید به عنوان مثال یک لیوان شیر.


ویتامین های خود را فراموش نکنید:

خانم هایی که مکمل های آهن و مولتی ویتامین های حاوی

فولیک اسید

مصرف می کنند کمتر در معرض ناباروری تخمک گذاری قرار می گیرند.

359951_213.jpg

ساختن فضایی سالم برای جنینهمه ما افرادی را می شناسیم که غذاهای نامناسب می خورند اما مشکل بارداری ندارند. همچنین افرادی را می شناسیم که به طور مرتب به غذای خود توجه می کنند و مواد غذایی سالم مصرف می کنند اما باز هم مشکل ناباروری دارند.

در هنگام باردار شدن باید به تغذیه خود توجه کنید. این رفتار احتمال بارداری شما را افزایش می دهد اما نکته مهم این است که بدن شما از مواد غذایی مختلف تغذیه می کند بنابراین با مصرف مواد غذایی سالم شما در بهترین و سالم ترین شرایط خود برای باردار شدن به سر می برید.


مصرف کولین:

ممکن است اصلا این مطلب را نشنیده باشید اما کولین ماده مغذی است که تاثیر ژن های مضری که باعث نقص تولد می شوند، را کاهش می دهد. همچنین برای عملکرد مغز بسیار مهم است. بیشتر خانم ها به مقدار کافی کولین دریافت نمی کنند و بیشتر ویتامین ها نیز حاوی کولین نیستند. زرده تخم مرغ غنی از

کولین

است. جگر گاو نیز غنی از کولین است. کلم پیچ نیز از سبزیجاتی است که بیشترین مقدار کولین را دارد (حدود بیست و پنج درصد کولین در زرده تخم مرغ یافت می شود).


چای گیاهی و مکمل ها:

باید مراقب مقدار زیاد ترکیبات گیاهی در رژیم غذایی خود باشید. از برخی گیاهان مانند شیرین بیان، افدرا، ساسافرا و جینسینگ در دوران درمان باروری یا در بارداری باید پرهیز کرد.


باروری به دو طرف بستگی دارد:

مشکلات باروری ممکن است به خاطر وزن یا رژیم غذایی مرد باشد. مطالعات نشان می دهد ویتامین ث، ویتامین ای، روی و فولیک اسید به سلامتی

اسپرم

کمک می کند. تحرک اسپرم با سیگار کشیدن، و مواد مخدر آسیب می بیند.

359952_866.jpg


ماهی مناسب:

سوشی یا ماهی خام نخورید. از ماهی حاوی مقدار زیاد جیوه به خاطر محیط خاصش بپرهیزید. این ماهی ها عبارتند از اره ماهی، کوسه و ماهی خال خالی.


مایعات بخورید:

هنگامی که به قدر کافی آب نمی خورید، ترشحات گردن رحم تنبل می شوند. همچنین

مایع منی

مرد نیز کم می شود. به قدر کافی آب بخورید تا ادرار شما به رنگ زرد روشن باشد.


ترک کردن کافئین:

مصرف بیش از حد کافئین با باروری تداخل ایجاد می کند. باید به طور همزمان قهوه، چای و نوشیدنی های کافئین دار را حذف کنید. هنگامی که باردار هستید، کافئین از جفت عبور کرده و بر جنین تاثیر می گذارد و حتی می تواند باعث

سقط جنین

شود. روزانه بیش از دو بار، هر بار به اندازه پنج اونس بیشتر کافئین نخورید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر