موضوعات وبسایت : سلامت

تجدید نظر خواهی مهریه

تجدید نظر خواهی مهریه

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 23:54

۱ آبان ۱۳۹۸

با سلام وقت بخیر
دادخواست اعسار از هزینه دادرسی تجدیدنظر خواهی دهید .و به رای صادره هم میتوان اعتراض کرد.

گفتگو با متخصصین آنلاین

۱ آبان ۱۳۹۸

بسمه تعالی : فرض سوالات مذکور خدمت شما دوست گرامی عرض کنم مراتب پاسخ شما در دو قسمت تقدیمتان میشه که امیدوارم به نتیجه مطلوب برسید .
الف)قسمت اول : شما همزمان باید در دادخواست تجدید نظر مدعی اعسار از هزینه دادرسی رو تقدیم کنید و ابتدا دادگاه به اعسار شما رسیدگی خواهد کرد و بعد از قطعیت حکم اعسار به تجدید نظر خواهی ماهوی شما رسیدگی خواهد شد .
ب) چنانچه زوجه به بذل مهر توافق و بذل کرده باشد و شما نیز به طلاق لذا از نظر احکام اسلامی هر دو نفر باید رجوع کنید که یک نفر نمیتواند رجوع کند که البته اثبات بذل در صورت انکار زوجه مراحل بیشتری رو نیاز داره و ناگفته نماند بذل مهر بدون وجود و رضایت ولی (پدر) زوجه غیر نافذ بوده و دادگاه مهر رو بقوت خوداستوار میداند....مگر در نزد حاکم شرع یا دادستان نیزبعنوان ولایت زوجه
قسمت دوم .
الف) از نظر اعسار از هزینه دادرسی فقط در زمانی پذیرفته خواهد شد که ۱) دانش جو یا دانش آموز باشید و تحت ولایت ابوین ۲) یا المفلس فی امان الله ۳) از کار افتاده بدون جیره و مواجب۴)یا زندانی که در این راستا پذیزفته میشود .
نکته : پیشنهاد بنده تقاضای تقسیط یا تعویق هزینه دادرسی رو تقدیم کنید ..(.تذکر: یا تقسیط یا تعویق هر دو نمیشود ). البته در مورد هزینه دادرسی صزفا به این شیوه بررسی میشود .
ب) در صورت توافق قطعی زوجین میتوانتستید با تنفیذ و تفویض حق طلاق با صدور وکالتنامه مراحل مشاوره را حذف کنید تا هزینه مازاد نشود ( تاکیدا باید نظر قطعی و توافق کامل بر حقوق زوجین حاصل شده باشد حتی در صورت داشتن فرزند حق حضانت کاملا مشحص شده باشد )
ج) هیچ تفاوتی در اصل قضیه نیست که بخواهید اجرا به تعویق بیفتد یا نیفتد زیرا فرمودید توافق کردید .
لطیفه کلام) : از مطالب شما بنده یک نتیجه تقدیمتان میکنم: با کمی مهربانی بیشتر و بکارگیری الفاظ با محبت و صبر جمیل و استعانت خالصانه از خداوند مهربان به زندگی مشترکتان ادامه دهید که یقین حوشبحت خواهید شد زیرا همدیگر را دوست دارید. و اگر همت کنید سعادتمند خواهید بود که طلاق منفورترین حلال الهی ست برای آخرین راه که از یکدیگر به سبب دوست داشتن نا امید شده باشید .و شما هنوز به مرحله ناامیدی نرسیدید ....
آرزوی قلبی تمامی عزیزان مسئول و همکار در سایت بنیاد وکلا یقین دارم که سعادت و خوشبختی شما عزیزان است

مشاوره حقوقی تلفنی اعسار از پرداخت مهریه

۴۴۹ متخصص آماده ارائه خدمت

۴.۸ بر اساس (۷۹۶) دیدگاه مشتریان

کیفیت کلیه مشاوره‌ها توسط بنیاد وکلا تضمین می‌شود

۱ آبان ۱۳۹۸

با سلام - در صورت اعسار میتوانید دادخواست اعسار دهید و برای اطاله زمان هم میتوانید به رای صادره اعتراض کنید .

۱ آبان ۱۳۹۸

با سلام
دادخواست تجدیدنظر خواهی تقدیم نمایید و در ضمن دادخواست میتوانید اعسار از پرداخت هزینه دادرسی را نیز درخواست نمایید

۲ آبان ۱۳۹۸

سلام
میتوانید دادخواست اعسار از هزینه دادرسی تجدیدنظر خواهی را ارائه نمایید.
میتوانید به رای صادر شده هم اعتراض کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر