موضوعات وبسایت : سلامت

فیلم جنین در ۱۴ هفتگی

فیلم جنین در ۱۴ هفتگی

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 20 مهر 1398 ساعت 16:56

5565-14-1.jpg

نی نی خود را در هفته چهاردهم بارداری تماشا کنید

5565-14-2.jpg

عضلات صورت نی نی شما در حال تمرین و فرم گرفتن اخم ها و شکلکها می باشد.

5565-14-3.jpg

در پایان این هفته، بازوهای نی نی شما به تناسب با سایر اعضا می رسد.

5565-14-4.jpg

پوشش پرزدار فوق العاده زیبا از مو در سراسر بدن نی نی شما در حال ایجاد می باشد

وضعیت بدن هفته چهاردهم

وضعیت جنین درهفته چهاردهمسونوگرافی در هفته چهاردهمتوصیه ها درهفته چهاردهمعلائم طبیعی درهفته چهاردهمهشدارها درهفته چهاردهمتغذیه درهفته چهاردهمورزش درهفته چهاردهم

با كاهش و از بين رفتن تدريجي عوارض اوليه حاملگي مانند تهوع، خستگي و درد سينه، شما انرژي بيشتري به دست آورده و از تغييرات بدن خود احساس خوشايندتري خواهيد داشت. در برخی حالات تهوع صبحگاهی تا هفته 16 بارداری ادامه می یابد و نوک پستان ها تیره شده و هاله اطراف آن بزرگتر میشوند. کمی ممکن است احساس گرما نمایید و این بعلت جریان زیاد خون در بدن شما میباشد. بدن شما میبایست بسرعت خون را در بدن به گردش آورد تا اکسیژن مورد نیاز شما و فرزندتان تامین شود...

نخست فیلم هفته چهاردهم که گروه سلامت اوما برای شما تدارک نموده ببینید و سپس به مطالعه بخشهای دیگر این مقاله بپردازید

هفته بعدی     هفته قبلی

بارداری هفته به هفته

وضعیت بدن درهفته چهاردهم بارداری

شما سعی می کنید شلوارهای قبلی خود را بپوشید اما نمی توانید دکمه اش را ببندید. در بعضی افراد شکم شما خیلی بزرگ نمی شود اما می توانید حضور جنین را حس کنید. هیچ کس به خوبی شما بدن شما را نمی شناسد. احتمالا نسبت به ظاهر سینه های خود خوشحال هستید.

اگرچه ظاهر شما خیلی تغییر نکرده است و شکم شما خیلی بزرگ نشده است اما در داخل بدن شما عضلات و رباط ها در حال کشیده شدن هستند تا فضای کافی برای جنین در حال رشد ایجاد شود. لباسی بپوشید که از رشد جنین جلوگیری نکند. با تغییر بدن شما همه چیز با تغییرات سازگار می شوند. انرژی شما بر می گردد و حالت تهوع و استفراغ کمتر می شود. اگر خسته هستید بگذارید مقداری زمان بگذرد. شما یکی از خانم هایی هستید که زمان بیشتری برای ناپدید شدن علائم اولیه بارداری نیاز دارید. هر فردی ویژگی های خاصی دارد و زمانی خاص برای سازگاری با تغییرات بدن نیاز دارد.

اندازه شکم و تغییرات وزن در این هفته:

اندازه شکم در هفته 14 بارداری کمی درد دارد، اما این به این دلیل است که رحم در حال بزرگ شدن است تا کودک شما سریع رشد کند. اگر وزن در هفته 14 بارداری به سرعت افزایش یافت تعجب نکنید. اگر با BMI متوسط باردار شده باشید، پزشکان توصیه می کنند در حدود نیم تا یک کیلوگرم در هفته افزایش وزن داشته باشید. اگر در هفته 14 بارداری با دوقلو باردار هستید، هدف افزایش وزن شما تا هفته 20 بارداری مشابه مادران دیگر است. البته اگر با BMI بالا یا وزن کم شروع کرده باشید، یا اگر در سه ماهه اول وزن زیادی از دست دادید یا به میزان قابل توجهی افزایش وزن داشته اید، پزشک هدف دیگری برای افزایش وزن پیشنهاد می کند.

آیا افزایش وزن در هفته 14 بارداری طبیعی است؟

بله، در واقع، افزایش وزن شما واقعا در طول این سه ماهه شروع خواهد شد. طبیعی است که در بقیه بارداری به میزان 4 پوند در ماه افزایش وزن داشته باشید.

فرزند من چقدر باید در هفته چهاردهم بارداری حرکت کند؟

احتمالا هنوز در هفته 14 هیچ حرکتی از جنین احساس نخواهید کرد اما فرزند شما دائما در حال حرکت است. حرکات در حال حاضر بسیار نرمال هستند.

آیا گرفتگی عضلات در هفته 14 بارداری طبیعی است؟

بله، درد لیگامان بسیار رایج است و چیزی برای نگرانی در مورد آن وجود ندارد. این درد ناشی از رباط هایی است که رحم شما را می کشند و نازک می شوند.

هفته چهاردهم بارداری چند ماهگی بارداری است؟

در هفته 14، شما 3 ماه و یک هفته باردار هستید. در هفته چهاردم بارداری در ابتدای سه ماه دوم بارداری هستید.


وضعیت جنین در هفته چهاردهم بارداری

اندازه جنین در هفته 14 بارداری

در این هفته نی نی شما به اندازه لیمو است

4116-wbwsquaresbabywk14.jpg

7305-w20.jpg

جنین در هفته چهاردهم بارداری می‌تواند در کیسه آمونیوتیک ادرار کند. او قبلاً این آب را می‌خورد، اما حالا در آن ادرار هم می‌کند. مایع امنیوتیک کاملا فرزندتان احاطه میکند و اجازه چرخش به آن میدهد. همچنین این مایع را تنفس میکند به حالت بازدم تا خود را برای نفس کشیدن آماده کند. مایع آمنیوتیک هرچندساعت خود را بازسازی میکند.

2560-week14-1.png

برای من شکلک در می آوری؟ کودک شما هم اکنون می تواند از عضلات صورت خود برای خندیدن و لبخند زدن استفاده کند.

8259-week14-2.png

پسر یا دختر؟ این هفته، اندام تناسلی به طور کامل رشد می کند. توجه داشته باشید، با این حال، هنوز هم تشخیص اندام در سونوگرافی دشوار است.

8259-week14-3.png

کرکهایی مانند کرک روی هلو روی سر، ابرو و بدن جنین را در بر میگیرد.

حقایقی در مورد فرزند شما در هفته چهاردهم بارداری

  •  فرزند شما حدودا 8.3 سانتی متر طول دارد یا تقریبا نصف موز طول دارد، وزن آن 43 گرم است.
  • یک جنین مرد می تواند از هفته 16 در رحم نعوظ داشته باشد.
  •  اثر انگشتان دست روی دست فرزند شما شکل گرفته است.

7852-pregnancy-w14.jpg


سونوگرافی در هفته چهاردهم بارداری

4426-60c71e9e076163630c276c466ee2d8a378c27e4214-weeks-pregnant-scan.jpg

در این تصویر بارداری دوقلو با دو ساک بارداری دیده می شود.

خانم دکتر فاطمه ارشادی، متخصص زنان، زایمان و نازایی، در مورد تعیین جنسیت در هفته چهاردهم بارداری می گویند: " در هفته 14 بارداری اندام جنسی جنین تشکیل شده است و قابل مشاهده است اما برای اطمینان بیشتر بهتر است تا قبل از هفته شانزدهم بارداری با انجام سونوگرافی به دنبال تشخیص قطعی جنسیت نباشیم".


توصیه ها در هفته چهاردهم بارداری

  • در این مدت باید شیر کم چرب زیاد مصرف کنید تا ذخیره کلسیم مورد نیاز او برای رشد و پرورش استخوان‌هایش کافی باشد.
  •  در زمان بارداری اهمیت بیشتری به بهداشت دهان و دندان‌های خود بدهید. در این زمان لثه ها کمی متورم می‌شوند و امکان عفونت کردن دندان‌ها زیاد است. پس از هر وعده غذایی دندان‌ها و زبان خود را مسواک بزنید.
  •  دکمه شلوار خود را سخت‌تر می بندید؟ دلیل آن این است که پوست و عضلات شما در حال کش آمدن برای ایجاد فضای بیشتر برای کودک شما هستند. حال زمان آن فرا رسیده که لباس‌های گشادتری بپوشید.

علائم طبیعی در هفته چهاردهم بارداری

1. تشکیل هاله پررنگ دور پستان:

  • تشکیل هاله‌های کمرنگ دور پستان ،پوست اطراف ناف، زیربغل یا ران‌ها.

2. آکنه:

  • اگر لکه‌های قهوه ای را در صورت خود حس می‌کنید، این لکه‌ها طبیعی هستند و می‌تواند با استفاده از چند ماسک طبیعی آنها را از بین ببرید و گاهی ممکن است که این لکه ها تا زمان زایمان با شما همراه باشند.  

3. احساس گرما:

  • دراین هفته‌ها ممکن است گرمای بیشتر در بدن خود حس ‌کنید و این به دلیل افزایش صعودی حجم خون شماست.

4. کرامپ عضلانی:

  • بهترین روش مقابله با کرامپ ماساژ دادن ان قسمت و استراحت و همچنین استفاده از کمپرس آب سرد میباشد.

5. دردهای شکمی:

  • حالت تهوع شما کم کم کاهش می‌یابد اما دردهای شکمی جای آن را خواهد گرفت. این دردها به دلیل بزرگ‌تر شدن رحم شما و به موازات آن بزرگ‌تر شدن اعضاء تحت تاثیر رحم است.

هشدارها در هفته چهاردهم بارداری

 در هفته چهاردهم بارداری  بلند کردن اجسام سنگین می‌تواند برای شما خطرناک باشد و خونریزی بعدی را در پی داشته باشد. بنابراین اگر تصمیم به برداشتن شی دارید ابتدا چمباتمه زده در این حالت پشت خود را صاف نگه دارید و از عضلات پای خود برای بلند شدن و برداشتن اجسام کمک بگیرید.


تغذیه در هفته چهاردهم بارداری

تغذیه در بارداری اهمیت دارد. چرا شما باید در این دوران پرتقال بخورید؟ زیرا این ماده سرشار از ویتامین سی است که سیستم ایمنی بدن را می‌سازد و خواص اکسیداتیو آن به بهبود سریع‌تر سلول‌هایی که آسیب دیده‌اند، کمک می‌کند. زمانی که بیرون از خانه هستید، اسنک‌هایی مقوی به همراه خود داشته باشید تا هنگام گرسنگی از آنها مصرف کنید.


ورزش در هفته چهاردهم بارداری

1. بهتر است در این دوران به صورت چهارزانو یا ضربدری بنشینید به خاطر داشته باشید در این وضعیت همیشه پشت خود را صاف نگه‌دارید. 
2. ایستادن به مدت طولانی برای شما مناسب نیست ممکن است دچار واریس وریدی شوید. بهتر است بعد از ایستادن مدت طولانی استراحت کنید و پاهایتان را بالاتر از قلب قراردهید. 


نکاتی برای پدرها در هفته چهاردهم بارداری:

- درباره تغییراتی که پس از زایمان ایجاد می شود با همسرتان صحبت کنید. این تغییرات شامل اسم گذاشتن، شیردهی و تنها گذاشتن فرزند است.

- اگر همسر شما کار می کند به او اطمینان دهید می توانید در نگهداری از بچه از او مراقبت کنید. همچنین محدودیت های خود را نیز به او بگویید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر