موضوعات وبسایت : سلامت

اخبار مهریه سکه

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 26 آبان 1399 ساعت 17:08

تشکیل دادگاه‌های تخصصی اقتصادی و تجاری

ایسنا: سید ابراهیم رئیسی،رئیس قوه‌قضائیه در شورای اداری استان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دادگاه‌هایی که به‌صورت تخصصی مسایل تجاری و اقتصادی را پیگیری کنند، از ایجاد دادگاه‌های تخصصی اقتصادی و تجاری در آینده خبر داد. رئیس قوه قضائیه در ادامه سفر خود به خراسان جنوبی در جلسه شورای قضایی این استان به دیدار و گفت‌وگوی خود با محکومان مالی که به خاطر عدم‌پرداخت مهریه زندانی شده، اشاره کرد و گفت: مهریه دِینی است که زوج باید به زوجه پرداخت کند و اگر کسی از انجام تعهد امتناع می‌کند باید طبق قانون با او…

ببینید: کاسبان مهریه با سکه ۱۰میلیونی!

خبر آنلاین: در خبرها آمده سقف ۱۱۰ سکه هم با توجه به افزایش چند برابری قیمت سکه، نتوانست جلوی برخی از کاسبی‌ها در ازدواج را بگیرد. پروانه ایزدخواست با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود به این موضوع پرداخت.

کاهش ۴۷ درصدی زندانیان غیرعمد

انتخاب: مدیرعامل ستاد دیه کشور با اعلام کاهش ۴۷ درصدی زندانیان غیرعمد، به انتقاد از احکام صادره در برخی از شعب دادگاه‌های خانواده پرداخت و گفت: به‌‌رغم پیگیری‌های رئیس دستگاه قضا و تلاش‌های صورت گرفته اما هم‌اکنون ۹۶۲ بدهکار مهریه در کشور تحمل حبس می‌کنند. به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی در این باره گفت: هم‌اکنون از جمع ۵۹۷۳ نفری زندانیان مالی ناشی از جرایم غیرعمد در کشور، بدهکاران مهریه با تعداد ۹۶۲ محکوم نزدیک به ۱۶ درصد آمار را به خود اختصاص داده‌اند. او افزود: استان‌ فارس با…

مهریه همسر امیرکبیر چقدر بود؟

تابناک نوشت: در بین اسناد موجود در موزه ملک تهران تصویری از عقدنامه ازدواج امیرکبیر با خواهر تنی ناصرالدین شاه منتشر شده است که در آن مهریه عروس یک جلد قرآن و هشت هزار تومان نقد اشرفی رایج ناصرالدین شاهی است.

ماجرای مهریه یک میلیون شاخه گل

ایسنا نوشت: یدالله موحد، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر اجرای مهریه یک میلیون شاخه گل در کرمان گفت: پرونده مربوط به این اقدام در دادگستری کل استان کرمان مطرح نبوده و به تبع آن هیچ نماینده‌ای از دادگستری در محل اجرائیه حاضر نشده است، بلکه موضوع مربوط به اجرای ثبت شهرستان آستانه اشرفیه بوده است که نیابت اجرای آن به اداره ثبت اسناد شهر کرمان واگذار شده است. وی در پاسخ به این سوال که چرا کرمان به‌عنوان محل اجرائیه مهریه یک میلیون شاخه گل انتخاب شده است، اظهار…

فیلم| چالش بر سر مهریه ۱۳۶۰ سکه‌ای همسر نجفی

خبر آنلاین: حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی شهردار تهران در پرونده قتل همسرش میترا استاد ، مهمان اسکایپی کافه خبر بود و درباره جزئیات صحنه قتل میترا استاد و مهریه ی ۱۳۶۰ سکه‌ای او صحبت کرد.

ماجرای پرداخت مهریه میترا استاد

خبرآنلاین نوشت: حمید رضا گودرزی، وکیل مدافع محمد علی نجفی در گفت‌وگو با خبر آنلاین در مورد پرداخت مبلغ مهریه میترا استاد همسر دوم نجفی ازسوی خانواده نجفی گفت: خانم آقای نجفی مهریه‌ای داشته که پس از فوت به پدر، مادر و فرزند منتقل می‌شود. آنها مهریه را مطالبه کرده‌اند و دادخواست داده بودند. ما مصالحه کردیم که آنها هر روز به دادگاه نروند. آقای نجفی گفت من به این خانواده بدهی دارم. مبلغ بالا بوده و ۱۳۶۰ سکه بوده است. وی افزود: اینکه بگویند میلیاردها تومان داده‌اند تا رضایت بگیرد، اصلا این‌طور نیست. این مهریه بوده…

مردان فاقد توانایی مالی ازدواج نکنند!

خانه ملت نوشت: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه تعیین مهریه در قالب عندالاستطاعه باعث کاهش میزان آن می‌شود تاکید کرد که مردانی که از توانایی مالی لازم برای اداره زندگی برخوردار نیستند، ازدواج نکنند تا برای دستگاه قضایی بحران ایجاد نکنند.

انتقاد یک مرجع تقلید از رد صلاحیت ۹۲ نماینده مجلس فعلی

شفقنا نوشت: حضرت آیت الله العظمی سبحانی در دیدار رئیس سازمان بازرسی کشور گفتند: جای شگفتی است که ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند، چگونه مجلس در راس همه امور است اما یک سوم آن دارای روحیاتی غیر از انجام وظیفه باشند؟

جزئیات طرح «حذف زندان از مهریه»

دنیای اقتصاد: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جزئیات طرح «حذف زندان از مهریه» راتشریح کرد. حسن نوروزی در گفت‌وگو با «ایسنا» در توضیح طرح مربوط به حذف زندان از مهریه گفت: کارگروهی در کمیسیون حقوقی طرحی درباره تعدیل مهریه را بررسی و تصویب کرده است که به موجب آن اگر مردی توانایی و ملائت برای پرداخت مهریه نداشته باشد به زندان نمی‌رود. حتی اگر مهریه آن خانم یک سکه باشد.

جزئیات طرح "حذف زندان از مهریه"

ايسنا: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که طرحی در کارگروه این کمیسیون تصویب شده است که به موجب آن مردانی که توانایی پرداخت مهریه را ندارند حتی برای مهریه یک سکه هم به زندان نمی‌روند.

مجلس زندان برای مهریه را ممنوع کرد

خانه ملت: حسن نوروزی نماینده مجلس با اشاره به این موضوع گفت که در قوانین مصوب خود پشتوانه کیفری را از طلاق برداشته ایم یعنی زندان به خاطر مهریه ممنوع. او همچنین گفت: ما به بند‌های ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی درمورد شرایط طلاق، حالت «اکراه» را اضافه کرده ایم یعنی اگر طرفین از هم اکراه دارند، با تشخیص دادگاه حکم طلاق صادر می‌شود. به بیان دیگر حق طلاق زنان را آزاد کردیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر