موضوعات وبسایت : سلامت

مقدار مصرف هویج در بارداری

مقدار مصرف هویج در بارداری

نویسنده : مهسا | زمان انتشار : 26 آبان 1399 ساعت 17:08

باتوجه به ممنوعیت دریافت ویتامین A در دوران بارداری، تعداد بسیار زیادی از مادران، نگران دریافت این ویتامین از منابع گیاهی همانند هویج و آب هویج هستند و می پرسند که آیا خوردن آب هویج در بارداری خطرناک است؟ مقدار مجاز مصرف آب هویج در بارداری چقدر است؟ با ما باشید تا با هم درمورد مقدار مجاز مصرف آب هویج در بارداری گفت و گو کنیم.

havij-compressor.jpg

آیا می توانم در بارداری آب هویج بخورم؟ 

مقدار مجاز مصرف آب هویج در بارداری چقدر است؟

با این‌که خوردن هویج خام در دوران بارداری هیچ خطری برای شما یا جنین‌تان ندارد، اما مصرف زیاد هویج یا آب‌هویج در دوران بارداری با خطراتی همراه است.

  • هویج نارنجی یا قرمز است و برای همین با مصرف زیاد آن ممکن است پوست شما رنگ‌پریده یا زرد شود. دلیلش این است که هویج حاوی ماده‌ای به نام کاروتن است و مقدار زیاد آن می‌تواند باعث یک عارضه پوستی به نام کاروتنمیا شود.
  • مصرف هویج گاهی می‌تواند باعث واکنش آلرژیک شود. می‌تواند سردرد شدید، تهوع و این قبیل را ایجاد کند. خوب است پیش از افزودن هویج به رژیم غذایی خود احتیاط کنید.
  • اگر در دوران بارداری دچار عفونت مجاری صفراوی شده‌اید، خوب است از مصرف هویج خودداری کنید.
  • نوشیدن مقدار زیاد آب‌هویج نیز برای بارداری شما خوب نیست. مصرف آب‌هویج به مقدار بیشتر از حد مجاز باعث سردرد و بی‌حالی می‌شود.

فواید زیاد هویج برای سلامت بانوان باردار را نمی‌توان کتمان کرد اما خطرات آن را نیز نباید فراموش کرد. اگر می‌خواهید هویج را در رژیم غذایی جای بدهید، توصیه می‌شود با پزشک خود در این باره مشورت کنید. وقتی پزشک آن را تایید کرد و اجازه افزودن آن به رژیم غذایی‌تان را داد، می‌توانید از فواید بسیار هویج در دوران بارداری خود بهره‌مند شوید. با این حال، اطمینان یابید که از مقدار توصیه شده تجاوز نخواهید کرد چرا که می‌تواند مشکلات و عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

وقتی می پرسید که مقدار مجاز مصرف آب هویج در بارداری، به یاد داشته باشید که رمز داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل در بارداری رعایت اعتدال است، اگر در بارداری از مواد غذایی معمول به مقدار متعادل مصرف کرده و در خوردن هیچ یک افراط نکنید، هیچ گونه مشکلی سلامتی شما و جنینتان را تحدید نخواهد کرد.

اگر هوس تهیه و خوردن آب هویج در این دوران شگفت انگیز به سراغ شما امد موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • اگر می‌خواهید هویج مزه شیرین‌تری داشته باشد هویج‌های کوچک‌تری انتخاب کنید اگرنه می‌توانید هویج‌های بزرگ هم مصرف کنید.
  • باید هویج‌های تازه را برای مصرف انتخاب کنید، زیرا نه تنها تردتر بلکه خوشمزه‌تر هم هستند. می‌توانید هویج را از وسط بشکنید، اگر راحت شکست تازه است. هویج یک گیاه ریشه‌ای است، برای همین مهم است آن‌را خوب بشویید و هرگونه رد خاک را از آن پاک کنید.
  • بهترین کار این است که هویج را با فرچه تمیز کنید اما پوست آن را کامل نگیرید، زیرا بیشتر مواد مغذی در پوست آن‌هاست.

هویج سبزی متنوعی است و می‌توانید آن را نه تنها بصورت خام، بلکه پخته هم بخورید و همچنین می‌توانید آن‌را بصورت پوره، خردشده و یا رنده‌شده استفاده کنید. بنابراین با رعایت مقدار مجاز مصرف آب هویج در بارداری، خود و جنینتان را از فواید این ریشه نارنجی بهره مند کند.

 مطالعه بیشتر:

خوردن پیازچه در بارداری چه فواید و عوارض دارد؟

همه چیز در مورد خوردن جگر در بارداری

خوردن قارچ در بارداری مفید است یا ضرر دارد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر