موضوعات وبسایت : سلامت

طریقه مصرف ویتامین ای در واژن

طریقه مصرف ویتامین ای در واژن

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 09 مرداد 1398 ساعت 19:22

معرفی شیاف ویتامین E

ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است، روند جذب ویتامین های محلول در چربی مشابه جذب چربی هاست، بنابراین عوامل مؤثر در جذب چربی ها در جذب ویتامین های محلول در چربی نیز مؤثرند. این ویتامین همچون ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و اثر شیمیایی مخربی که به بافت‌های بدن لطمه می‌زند را از بین می‌برد. ویتامین E در لایه چربی دیواره سلول و داخل سلول قرار می‌ گیرد، از تخریب دیواره سلول جلوگیری و از غشای سلول ها محافظت می کند.


از آنجا که بیشتر فرایندهای متابولیکی بدن که باعث رشد سلول های ماهیچه ای می شوند به سلامت غشای سلولی وابسته هستند، این ویتامین اهمیت به سزایی دارد. ویتامین های محلول در چربی برخلاف ویتامین های محلول در آب از راه ادرار دفع نمی شوند و در بدن و به ویژه در کبد ذخیره می شوند، به همین دلیل اختلالات حاصل از کمبود آن ها دیرتر ظاهر می شود.

ویتامین E تنها در منابع گیاهی است و در منابع چربی حیوانی یافت نمی‌شود. روغن جوانه گندم غنی‌ترین ماده غذایی از لحاظ ویتامین E می‌باشد. موادی مثل روغن آفتاب گردان و زیتون، ذرت و بادام ، آجیل تازه (فندق، بادام، گردو) ، اسفناج ، کلم پیچ ،گوجه فرنگی، سویا و سیب زمینی دارای مقادیری از این ویتامین می‌باشند.


در میوه‌هایی مثل هلو و یا مارچوبه نیز به طور نسبی این ویتامین یافت می‌شود. به جز منابع طبیعی ویتامین E به صورت مصنوعی و به شکل قرص و آمپول نیز در دسترس می‌باشد. میزان نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین ۷ تا ۹ میلی گرم می‌باشد. دقت کنید این دارو اعتیاد آور است.

فواید ویتامین E

ویتامین E در درمان انواع سرطان‌ها مانند پروستات، پوست و دهان کمک می‌کند. همچنین ویتامین E دارای خاصیت ضد انعقادی می‌باشد که به جریان راحت خون در رگ‌هایی که دارای پلاکت‌های چربی چسبنده به دیواره هستند، کمک می‌کند (بهبود عملکرد سیستم گردش خون). این ویتامین در جلوگیری از ابتلا به سکته مغزی در افراد غیر سیگاری نقش دارد اما در افراد سیگاری خیر.


همچنین در جلوگیری از سقط جنین نیز بسیار مؤثر است. هرچند ویتامین E مهم‌ترین عامل برای داشتن سیستم ایمنی قوی و پوست و چشم‌های سالم است، اما همه فواید و خطرات ویتامین E هنوز خیلی مشخص نیست.

کسانی که می‎خواهند قدرت جنسی آن‎ها زیاد شود ویتامین E و A را به غذای خود بیافزایند. البته در مواد طبیعی که دارای این ویتامین‎ها باشند، اما مصرف دارویی آن بهتر است زیر نظر پزشک باشد.

مزایای مصرف ویتامین E به صورت شیاف

به ­دنبال گرگرفتگی، دومین، شایع­ترین و پر دردسرترین عارضه یائسگی، آتروفی واژن است که سبب ایجاد علایمی مانند: خشکی واژن، درد هنگام مقاربت، و واژینیسموس یا خارش واژن می­شود که می­تواند کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهد.

تحقیقاتی که در مورد مزایای ویتامین E صورت گرفته نشان داده است‌ که ویتامین E یکی از برترین ویتامین‌ها مفید برای عملکرد مناسب اندام‌هاي داخلی بدن است. ویتامین E به عنوان یک درمان خوب برای بعضی از بیماری‌ها از جمله دیابت و فشار خون بالا در زمان بارداری توصیه می شود. با این حال، تعداد زیادی از زنان این حقایق را نمی دانند که ویتامین E مرطوب ‌کننده‌اي برای درمان آسان و موثر خشکی واژن است. علاوه بر این، ویتامین E اگر به درستی استفاده شود، به شما کمک می کند که دیواره‌هاي واژن را سالم‌تر و قویتر کنید.

برای استفاده از ویتامین E در منطقه‌ واژن مراحل زیر را انجام دهید:

سطح بیرونی کپسول ویتامین E را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خط و خش یا تیزی روی آن وجود ندارد. همینطور مطمئن شوید که ناخن‌هاي‌تان تیز نیست.

  • سپس در حالی‌که ایستاده‌اید یا دراز کشیده‌اید، به آرامی کپسول ویتامین E را داخل واژن خود قرار دهید.
  • نیازی نیست که کپسول ویتامین E را سوراخ کنید یا برش بدهید زیرا pH واژن شما بطور طبیعی می تواند این روغن را جذب کند.

در واقع، استفاده از ویتامین E یکی از موثرترین راه‌ها برای تنگ کردن واژن و درمان مشکلات واژن بطور طبیعی است که زنان نباید آنرا نادیده بگیرند.

عوارض کمبود ویتامین E


از جمله عوارض کمبود این ویتامین می توان گفت باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان و مشکلات قلبی و عروقی و اختلالات تولید مثلی می‌شود.همچنین کمبود ویتامین E باعث ریزش مو می‎شود. یکی دیگر از عوارض دیگر کمبود ویتامین E خونریزی می‎باشد که ممکن است در مغز یا به وسیله لکه‎های وسیعی در زیر پوست و شکم پیدا گردد.

بیشتر بخوانید:

۱۱ خاصیت شگفت انگیز ویتامین A

فواید مصرف قرص ویتامین H (بیوتین)

ویتامین E و فواید مصرف آن

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر