موضوعات وبسایت : سلامت

محاسبه روز تخمک گذاری در سیکل نامنظم

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 22 مرداد 1398 ساعت 10:41

تاریخ اولین روز از آخرین قاعدگی خود را وارد نمایید

اخطار: از این ابزار در جهت پیشگیری از بارداری استفاده نکنید.

چرخه قاعدگی همیشه مانند ساعت دقیق نیست. به طور طبیعی معمولا این چرخه ۲۸ روز (به اضافه ۷ روز بیشتر یا کمتر) طول می‌کشد. در صورتی که قاعدگی شما بیشتر اوقات ۲۱ روزه باشد و یا خونریزی قاعدگی‌تان بیش از ۸ روز طول بکشد، برای بررسی دقیق‌تر بهتر است به پزشک مراجعه کنید. عدم وقوع قاعدگی و تاخیر یا تعجیل در زمان وقوع مورد انتظار (تغییر طول دوره پریود) را می‌توان نامنظمی تلقی کرد.

نامنظمی در قاعدگی ممکن است به علت عدم وقوع تخمک‌گذاری باشد. ولی به طول معمول به خاطر به هم خوردن تعادل هورمون‌ها رخ می‌دهد. ورزش شدید یا رژیم غذایی سنگین، استرس مزمن یا حتی اضطراب کوتاه مدت، قرص‌های جلوگیری از بارداری، سندرم پلی‌کیستیک تخمدان و برخی بیماری‌ها مانند اختلالات تیروئید، دیابت، اندومتریوز و ... همگی می‌توانند به نوعی باعث نامنظمی در قاعدگی شوند. اگر نامنظمی قاعدگی‌تان به طور مداوم ادامه یافت باید از نظر سلامت وضعیت تخمدان‌ها مورد بررسی قرار گیرید.

از آغاز خلقت بشر تا کنون عقاید و نظریات گوناگونی که گاهی آمیخته با افسانه و خرافات بوده در مورد قاعدگی وجود داشته است، مثلا در گذشته تصور می کردند که حلول ارواح و شیاطین در بدن زن موجب قاعدگی می شود و هنوز هم گروهی از مردم عقیده دارند که خون قاعدگی مجموعه ای از عناصر و مواد ناپاک بدن می باشد.

دانشنامه فرزند و تیم توسعه‌دهنده هیچ‌گونه مسئولیتی در زمینه هرگونه خطا، سهل انگاری یا نتیجه حاصل از اطلاعات موجود در ابزارها و جداول را نمی‌پذیرند. به خوانندگان توصیه می‌کنیم اطلاعات درج شده در مطالب دانشنامه و یا اطلاعات محاسبه شده توسط ابزارها را با مراجعه به منابع دیگر تایید کنند و حتما با پزشکی حرفه‌ای یا متخصص بهداشت و درمان در خصوص مشکل‌شان مشورت نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر