موضوعات وبسایت : سلامت

داروی تضمینی سنگ کلیه

داروی تضمینی سنگ کلیه

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 14:33

-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%87.jpg

برای سنگ کلیه چه قرص یا دارویی مصرف کنیم؟

سنگ کلیه یکی از بیماری هایی است که درد زیادی را به بیمار متحمل می کند. طبق گزارشات بزرگترین سنگ کلیه یک کیلوگرم وزن داشته است و قطر آن 70 سانتی متر بوده است.

در واقع مانند این است که بیمار یک نارگیل را بلعیده باشد. وقتی سنگ کلیه در بدن تشکیل می شود خروج آن از بدن به شدت دردناک است. انواع قرص سنگ کلیه وجود دارد که به دفع این سنگ در بدن کمک می کند.

سنگ کلیه توده ای کریستالی و سفت است که در کلیه و مجرای ادرار و یا مثانه تشکیل می شود. ادرار شامل ترکیبات کلسیم دار، پتاسیم دار، سدیم دار ، اگزالیک، اسید یوریک و فسفات است. اگر سطوح این ترکیبات در بدن بالا روند و ادرار اسیدی یا غلیظ شود این مواد می توانند کنار هم قرار گیرند و تشکیل کریستال یا همان سنگ کلیه را دهند.

شناسایی سنگ کلیه

بدترین قسمت آن این است که این کریستال کم کم در طول هفته ها، ماهها و یا سالها بزرگ می شود و سپس سنگ بزرگ و قابل شناسایی می شود. انواع قرص سنگ کلیه به بیمار کمک می کند تا روند دفع سنگ در بدن زودتر انجام شود و سنگ از بین برود. بسیاری از این قرصها حاوی موادی هستند که سنگ را در بدن متلاشی می کنند.

اگزالیک کلسیم یکی از معمول ترین کریستالهایی است که تشکیل سنگ کلیه می دهد. بر طبق گزارشات 80 درصد از سنگ کلیه ها از این نوع هستند. نوع دیگری از این سنگ از فسفات کلسیم یا اسید یوریک تشکیل شده است.

نوع دیگر این سنگ با کمی تفاوت از ماده معدنی فسفات آمونیوم، منیزیم یا استرووایت تشکیل شده است که می تواند ناشی از عفونتهای باکتریایی باشد.

نمونه نادری از این سنگ بر اثر اختلالات ژنتیکی یا استفاده از بعضی  داروهای خاص ایجاد می شود. این سنگ تا وقتی تکان نخورده است قابل شناسایی نیست.

انواع قرص سنگ کلیه

انواع قرص سنگ کلیه وجود دارند که باید با توجه به نوع سنگی که در بدن وجود دارد مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل بهتر است در صورت وجود سنگ کلیه در بدن به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و داروی مناسب را مصرف کنید.

هنگامی که این سنگ در مجرای ادرار شروع به حرکت می کند لبه های تیز آن دیواره مجرای ادرار را می خراشند و پایانه های عصبی این دیواره درد را از طریق سیستم عصبی انتقال می دهند. این خراشها سبب می شوند خون وارد ادرار شود .

این امر می تواند با تهوع، استفراغ  یا سوزش ادرار همراه باشد. اگر این سنگ به اندازه ای بزرگ باشد که راه عبور ادرار را مسدود کند باعث ایجاد عفونت کلیه یا عقب گرد ادرار می شود و کلیه را از بین می برد.

اما بیشتر سنگ ها به این اندازه جدی و خطرناک نیستند و نیاز به درمان های شدید  ندارند سنگ هایی که زیر 5 میلی گرم هستند معمولا با حرکت در مجرای ادرار از بدن خارج می شوند. انواع قرص سنگ کلیه وجود دارند که باید پزشک متخصص آنها را تجویز کند. این قرصها به حرکت این سنگ در مجراری ادرار و یا متلاشی شدن سنگ در بدن کمک می کند.

داروی تضمینی سنگ کلیه

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم سنگ کلیه انواع مختلفی دارد. انواع قرص سنگ کلیه برای دفع این سنگ وجود دارد که پزشک متخصص برای بیمار تجویز می کند. قرص سیستون هیمالیا داروی بسیار خوبی است که از عوامل سنگ ساز در کلیه جلوگیری به عمل می آورد و این قابلیت را دارد ساختار سنگ را در بدن متلاشی کند.

اگر سنگ کلیه سبب بروز عفونت در کلیه و مجرای ادرار شود داروی قرص ارومکس گلدن لایف داروی بسیار مناسبی است که این عفونت را کنترل می کند و از بین می برد. در اینجا ذکر این نکته حایز اهمیت است که هرگز نباید این مکملها را خودسرانه مصرف کنید. قبل از مصرف هر گونه قرص سنگ کلیه حتما از داروساز و یا پزشک متخصص مشورت بگیرید.

قرص دفع سنگ کلیه و قوی ترین داروی دفع سنگ کلیه کدامند؟

سنگ کلیه بیماری بسیار دردناکی است، مخصوصا اگر سنگ در مجرای ادرار حرکت کند. با حرکت سنگ کلیه مجرای ادرار خراش داده می شود و درد زیادی در ناحیه کلیه به وجود می آید. به همین دلیل با بروز اولین نشانه های وجود سنگ کلیه در بدن باید به سرعت برای دفع آن اقدام کنید. انواع قرص سنگ کلیه برای دفع سنگ وجود دارد اما نباید خودسرانه آنها را مصرف کنید.

اولین اقدام مراجعه به پزشک متخصص است. سپس با دستور پزشک باید داروهایی را که تجویز می شود استفاده کنید. برخی از انواع قرص سنگ کلیه بدین شرحند:

کلیه برخی افراد مستعد به سنگ سازی است. از مزیت این مکملها می توان  به قابلیت آنها در جلوگیری از تشکیل سنگ در کلیه اشاره کرد. افرادی که کلیه های سنگ سازی دارند معمولا دارای ویژگی های زیر هستند:

  • افرادی که اضافه وزن دارند ،
  • افرادی که آب زیاد نمی نوشند،
  • افرادی که نمک زیاد مصرف می کنند ،
  • افرادی که کلسیم و اسید اوریک ادرارشان زیاد است،
  • افرادی که از بیماری پرکاری تیروئید رنج می برند،
  • افرادی که مواد پروتئینی مانند گوشت و مرغ را بیش از حد مصرف می کنند.

قرص سنگ شکن کلیه و قوی ترین داروی سنگ شکن کلیه کدامند؟

انواع قرص سنگ کلیه وجود دارند که ساختار سنگ را در بدن متلاشی می کنند. اگر سنگ در بدن متلاشی شود دفع آن دردناک نیست و از طریق ادرار از بدن خارج می شود. بیشتر انواع قرص سنگ کلیه دارای این قابلیت هستند و سنگ را در بدن از بین می ببرند.  پزشک متخصص اورولوژی بهترین کسی است که می تواند رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از سنگ کلیه را به شما بدهد و داروهای مناسب را برای شما تجویز کند.

قوی ترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه

همانطور که پیشتر بدان اشاره کردیم انواع قرص سنگ کلیه وجود دارد که سنگ را در بدن از بین می برد. در این میان بسیاری از افراد استفاده از مکمل ها و داروهای گیاهی را برای دفع سنگ از بدن پیشنهاد می دهند.

محبوترین داروهای گیاهی که به عنوان داروی سنگ شکن کلیه عمل می کنند به شرح زیر هستند:

  • دمنوش برگ توت فرنگی

  • آب کرفس با عرق بهارنارنج

  • پدمنوش دانه بوداده خرمالو

  • دمنوش برگ‌پنیرک

  • دمنوش قاصدک

  •  معجون عسل و ریحان

  •  عجون سیاهدانه با عسل

  • آب هندوانه پخته

برای دفع سریع سنگ کلیه از حالب چه کاری انجام دهیم؟

حالب لوله 5 میلی متری است که وظیفه انتقال ادرار را از کلیه به مثانه بر عهده دارد. یکی از شایعترین بیماری ها وجود سنگ کلیه در لوله حالب است که درد بسیار زیادی را به بیمار متحمل می کند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که این درد مشابه به درد زایمان است.

برای درمان سریع سنگ کلیه از حالب باید ابتدا وجود سنگ در این لوله  به طور قطعی تشخیص داده شود. به همین دلیل پزشک سریعا سی تی اسکن بدون تزریق و یا با تزریق را تجویز می کند. بنابراین در صورت بروز درد با حالت استفراغ، تهوع و درد شدیدی که شما را زمینگر و مستاصل کرد بلافاصله به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید.

ورزش برای دفع سنگ کلیه!

در کنار انواع قرص سنگ کلیه، ورزش یکی از راهکارهای موثر برای دفع این سنگ است. تحقیقات نشان می دهند که هر نوع ورزش سبکی می تواند به دفع این سنگ کمک کند. این ورزش حتی می تواند انجام امور باغبانی باشد.

به طور کلی یکی از بهترین ورزشها برای دفع سنگ کلیه انجام تمرینات کاردیو است. اما بهتر است قبل از انجام این ورزش با پزشک متخصص مشورت کنید. دویدن سبک نیز ورزش مناسب دیگری است که به بیماران کمک می کند در کنار مصرف انواع قرص سنگ کلیه به روند دفع سنگ از بدن کمک کنند.

توصیه پزشکان برای دفع سنگ کلیه

در این موارد پزشکان معمولا پیشنهاد می دهند که آب زیاد بنوشید تا سرعت دفع سنگ کلیه بیشتر شود و ممکن است.

اگر این سنگ کمی بزرگتر باشد انواع قرص سنگ کلیه تجویز می شوند که عضلات مجرای ادرار را شل می کنند تا سنگ راحت تر از این مجرا عبور کند. داروی دیگر پتاسیم سیترات است که با کاهش اسیدیوریک سنگ را حل می کند.

اگر استفاده از انواع قرص سنگ کلیه پاسخگو نبود، روشهای دیگری برای درمان پیشنهاد می شوند. اگر سنگ ها متوسط و یا بزرگتر از 10 میلی گرم باشند از امواج صوتی برای شکستن سنگ استفاده می شود. در این روش  پالسهای شدیدی بر روی سنگ تمرکز می کنند و انرژی را مستقیما به آن می فرستند. این پالسها باعث لرزش سنگ می شوند و حبابهای کوچکی درون سنگ به وجود می آورند. حبابها باعث می شوند سنگ بشکند و به ذرات کوچکی تبدیل شود که به راحتی از مجرای ادرار عبور می کند

اما اگر سنگ بسیار بزرگ باشد این راه حل دیگر کارساز نیست. گاهی ابزاری سخت در مجرای ادرار وارد می شود تا فضا را باز کند و پس با استفاده از اشعه لیزر سنگ کلیه را از می برند. سنگ کلیه را می توان با عمل جراحی از پشت یا پهلو خارج کرد.

چگونه از بروز این بیماری جلوگیری به عمل آوریم؟

پزشکان به افرادی که مستعد  این بیماری هستند پیشنهاد می دهند مایعات زیاد بنوشند تا ترکیبات موجود در ادرار را از بین ببرد و دیگر سنگ در کلیه تشکیل نشود.غذاهایی مانند سیب زمینی اسفناج، ریواس  غلات و حبوبات اگزالیک بالایی دارند و پیشنهاد می شود مصرف آنها محدود شود.

همچنین با توجه به اینکه کلسیم یکی از عناصر تشکیل دهنده این سنگ است، بهتر است غذاهای کلسیم دار بیش از اندازه مصرف نشوند.

داروخانه آنلاین با فراهم سازی بستر امن و اینترنتی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا محصولات دارویی و انواع قرص سنگ کلیه را به راحتی تنها با یک کلیلک سفارش دهید و طی 24 ساعت در تهران و 72 ساعت در سایر شهرستانها درب منزل تحویل بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر