موضوعات وبسایت : سلامت

طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه سوم

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 18 مرداد 1398 ساعت 01:57

در سه ماهه ی سوم بارداری خوابیدن برای تان مشکل خواهد شد، مخصوصا اگر برای بار اول مادر شده اید اگرچه هیچ علائمی واضحی را تجربه نخواهید کرد.

رسیدن تان را به سه ماهه ی سوم بارداری تبریک می گوییم! این مرحله آخرین مرحله ی سفر بارداری تان است. بدن شما اکنون راه های مقابله با مجموعه ای از تغییراتی که در داخل بدن تان اتفاق می افتند را پیدا کرده است. با این وجود، در سه ماهه ی سوم بارداری خوابیدن برای تان مشکل خواهد شد، مخصوصا اگر برای بار اول مادر شده اید اگرچه هیچ علائمی واضحی را تجربه نخواهید کرد. ممکن است با دانستن این واقعیت که حالت خوابیدن شما در سه ماهه ی سوم بارداری بسیاری مهم است شگفت زده شوید، چرا که شکم تان برای ایجاد فضای بیشتر برای نوزادتان بزرگ تر شده است. در ادامه ی مطلب حالت های دقیقی که باعث خواب راحت شما در سه ماهه ی سوم بارداری می شود و همچنین سلامت کودک تان را تضمین می کند آورده ایم.

فهمیدن بهترین حالت های خواب در طول سه ماهه ی سوم بارداری

تصور می شود در طول بارداری، خوابیدن در سمت چب بهتر است، چرا که در این حالت عبور کامل خون و مواد مغذی به کودک تان فراهم می شود. همچنین این حالت تمام علائم نامطلوب بارداری را از شما دور می کند. با پشت خوابیدن باعث تهوع و بیماری صبحگاهی می شود و همچنین تأمین خون و مواد مغذی به کودک تان را تحت تأثیر قرار می دهد. دمرو خوابیدن نیز در این زمان برای شما ممکن نیست. اگر در هنگام خوابیدن به سمت چپ احساس راحتی نمی کنید، بهتر است زمانی که برای بارداری تلاش می کنید این عادت را در خود ایجاد کنید تا از ناراحتی که در بارداری به سراغ تان می آید خودداری کنید.

اختلالات شایع خواب

بدیهی است که شایع ترین مسئله ی خواب در سه ماهه ی سوم بارداری شکم برآمده ی تان می باشد که به احتمال زیاد خیلی بزرگ شده است و به شما اجازه خواب راحت را نمی دهد. علاوه براین، مثل روزهای اول بارداری تان ممکن است تکرر ادرار داشته باشید چرا که با بزرگ شدن نوزادتان فشار بیشتری به مثانه ی تان وارد شده و ظرفیت آن را کاهش می دهد، به همین دلیل باید زود زود به دستشویی بروید. به غیر از این مسائل، ناراحتی های شبانه ی دیگری نیز ممکن است خواب آرام را در سه ماهه ی سوم بارداری از چشمان تان بگیرد.

- گرفتگی عضلات پا

- رویاهای واضح

- خرناس/ خرو پف

- کمر درد

- سندرم پای بی قرار

- خارش

 - سوزش معده

 حرکات کودک شما

توصیه های مهم خواب در طول سه ماهه ی سوم بارداری

اگرچه علائم که در بالا به آنها اشاره شد موقتی هستند و فقط در سه ماهه ی سوم بارداری باعث ناراحتی شما می شود، اما می توانید با بیشتر آنها مقابله کرده و خواب آرام و خوبی را در شب ها داشته باشید. توصیه های ساده ی که در ادامه آمده اند را دنبال کنید تا بتوانید از حالت های خوب خواب در طول سه ماهه ی سوم بارداری بهره مند شوید.

- برای قرار گرفتن در یک حالت خوب در هنگام خواب سعی کنید از بالش های مناسب استفاده کنید. در صورت امکان یک بالش بارداری منحنی خریداری کنید.

- سعی کنید در سمت چپ بدن تان بخوابید و همچنین از بالش های مخصوص بارداری که بین پاها و کمرتان قرار می گیرد استفاده کنید.

- سعی کنید با لباس خواب راحت و گشاد بخوابید و از خوابیدن با لباس های تنگ خودداری کنید.

- به پارچه های پنبه ی قابل تنفس بچسپید تا حس خواب به شما دست دهد.

- ممکن است دراز کشیدن و خوابیدن در سه ماهه ی سوم بارداری راحت نباشد. اگر چرت زدن و خوابیدن روی صندلی یا مبل برای شما راحت تر است، این کار را انجام دهید.

- سعی کنید وعده ی شام تان سبک باشد. از خوردن غذاهایی تند و ادویه دار خودداری کنید چرا که باعث سوزش معده شده که این مسئله معمولا در طول شب بدتر می شود.

- سعی کنید بعضی از ورزش های سبک را زیر نظر یک مربی مجرب انجام دهید. این کار باعث آرامش تان شده و انرژی خوبی را برای بدن تان  فراهم می کند که در نتیجه باعث خواب بهترتان می شود.

- ۱۵ دقیقه قبل از به رختخواب رفتن با دوری از چیزهایی که باعث حواس پرتی تان می شود به ذهن تان استراحت دهید. همچنین با افکار مثبت و آرام خوابیدن و چرت زدن برای تان راحت تر خواهد شد.

امیدواریم این چند مورد توصیه شک و تردید شما را در رابطه با حالت های خواب در سه ماهه ی سوم بارداری برطرف کرده باشد. در صورتی که چنین نیست، بهتر است با پزشک تان در این مورد صحبت کنید. بهتر است به یاد داشته باشید به زودی وقت آن فرا می رسد که به بیمارستان بروید و یک نوزاد کوچک شگفت انگیز را در آغوش بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر