موضوعات وبسایت : سلامت

دانلود رایگان ماشین حساب تخمک گذاری

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 25 آذر 1400 ساعت 21:40

تاریخ اولین روز از آخرین قاعدگی خود را وارد نمایید

اخطار: از این ابزار در جهت پیشگیری از بارداری استفاده نکنید.

ovulation-calculator.gif

نمونه چرخه قاعدگی
۲۸ روزه

چرخه قاعدگی را می توان به چهار مرحله تقسیم کرد که در هر مرحله تغییرات خاصی روی می دهد. در شمارش روزهای قاعدگی و چرخه، نخستین روز قاعدگی را روز اول چرخه می نامند.
سیکل ماهیانه عمدتا به دو دوره تقسیم می شود، دوره اول از اولین روز قاعدگی تا روز 14 است که به آن مرحله رشد می گویند و مرحله دوم از روز 14 تا روز 28 می باشد که به آن مرحله ترشحی می گویند.

از آغاز خلقت بشر تا کنون عقاید و نظریات گوناگونی که گاهی آمیخته با افسانه و خرافات بوده در مورد قاعدگی وجود داشته است، مثلا در گذشته تصور می کردند که حلول ارواح و شیاطین در بدن زن موجب قاعدگی می شود و هنوز هم گروهی از مردم عقیده دارند که خون قاعدگی مجموعه ای از عناصر و مواد ناپاک بدن می باشد.

دانشنامه فرزند و تیم توسعه‌دهنده هیچ‌گونه مسئولیتی در زمینه هرگونه خطا، سهل انگاری یا نتیجه حاصل از اطلاعات موجود در ابزارها و جداول را نمی‌پذیرند. به خوانندگان توصیه می‌کنیم اطلاعات درج شده در مطالب دانشنامه و یا اطلاعات محاسبه شده توسط ابزارها را با مراجعه به منابع دیگر تایید کنند و حتما با پزشکی حرفه‌ای یا متخصص بهداشت و درمان در خصوص مشکل‌شان مشورت نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر