موضوعات وبسایت : سلامت

علت خارش بدن بعد از نزديكي در مردان

علت خارش بدن بعد از نزديكي در مردان

نویسنده : مهسا | زمان انتشار : 30 مرداد 1398 ساعت 23:54

در گذشته ما درباره بیماری های منتخب جنسی صحبت کردیم. یکی از مشکلات ایجاد شده در رابطه زناشویی خارش پس از رابطه جنسی است که پس از رابطه جنسی شروع می شود. این نمی تواند یک بیماری باشد.

کلمات کلیدی:(خارش بدن پس از رابطه زناشویی|علت خارش بدن پس از رابطه |مشکلات خارش پس از رابطه جنسی)
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اما این یک مشکل است به عنوان یک بیماری. این مقاله به بررسی علل و راه های درمان آن می پردازد. مشکلات مختلف واژن ممکن است باعث سوزش و خارش شود. اگر بعد از رابطه جنسی دچار سوزش و خارش در ناحیه واژن می شوید مشکل چیست؟ پاسخ: از آنجا که این علائم اثرات طبیعی جنسی ندارند، می توانند نشان دهند که در ناحیه واژن شما مشکل وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین و بهترین مشاوران و روانشناسان به صورت تلفنی بهره مند شوید.

کاندوم نیز ممکن است باعث خارش پس از رابطه جنسی شود و واژن را در زنانی که به لاتکس، پلاستیک مورد استفاده برای ساختن کاندوم حساس هستند، تحریک کند. افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، معمولاً با قرار گرفتن در معرض آن پی به حساسیت خود می‌برند.

 علت خارش پس از رابطه جنسی

خارش واژن یک عارضه ناخوشایند و دردناک (گاهی) است که اغلب بعد از تماس واژن با مواد بهداشتی تحریک کننده، عفونت واژن و یا پس از یائسگی اتفاق می افتد. گاهی اوقات این بیماری به علت برخی از بیماری های پوستی یا بیماری های منتقله از راه جنسی (STDs) ظاهر می شود و گاهی اوقات (به ندرت) استرس یا سرطان واژن عامل بیماری است. اغلب، با شروع خارش پس از رابطه جنسی جای نگرانی نیست؛ با این حال، اگر خارش واژن شما شدید است یا احساس می کنید که زندگی روزانه شما کاملا مختل شده است، مطمئن شوید به پزشک خود مراجعه نمائید. پزشک شما می تواند علت دقیق بیماری را تشخیص دهد و درمان مناسب با آزمایش و روش درمانی خوب را توصیه کند.

1-140.jpg

مشکلات خارش پس از رابطه جنسی

مشکلات مختلف واژن ممکن است موجب سوزش و خارش، به خصوص عفونت های بسیاری شود، گرچه همه آنها به رابطه جنسی مربوط نمی شود. در اینجا برخی از این مشکلات وجود دارد که بررسی خواهیم کرد:

عفونت قارچی:

خارش و تحریک این دو علامت، علائم رایج عفونت قارچی است که همچنین به نام کاندیدیاز نامیده می شود و بسیار رایج است. علائم دیگر عبارتند از ترشحات غلیظ و سفید رنگ مانند کشک و لبه های متورم واژن. گاهی اوقات عفونت قارچی از طریق رابطه جنسی می تواند گسترش یابد، اما نه همیشه، زیرا دخترانی که رابطه جنسی ندارند نیز ممکن است با عفونت های قارچی آلوده شوند. اگر فکر می کنید عفونت قارچی و خارش پس از رابطه جنسی دارید، اما تا به حال این مشکل را ندیده اید، به پزشک خود مراجعه کنید. کسانی که به طور مکرر با عفونت های قارچی آلوده می شوند، از داروهای بدون نسخه در داروخانه ها استفاده کنند که کرم ضد قارچی هستند و یا از درمان‌‌های شیاف واژن استفاده کنند.

انگل مردان:

یک انگل تک‌سلولی که می تواند در غده پروستات مردان نیز زندگی کند می تواند باعث علائمی مانند بروز کف، مانند زرد و سبز و خارش شود. این مشکل با داروهای بدون نسخه درمان نمی شود و شما باید به پزشک خود مراجعه کنید. جهت دریافت مشاوره و کسب آگاهی بیشتر در خصوص خارش پس از رابطه جنسی و دریافتن علت آن می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمائید و از خدمات آن ها حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوید.


جهت دریافت مشاوره تخصصی روانشناسی در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر و از سراسر ایران با شماره ی ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۲ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید تا روانشناسان متخصص ما در خدمت شما باشند.


بررسی واژینیت و سوزش واژن

واژینیت، این به معنای التهاب واژن است. واژینیت نتیجه ای از یک رابطه جنسی یا هر عامل دیگر است که اختلال تعادل واژن که حاوی باکتری است که به تمیز کردن واژن کمک می کند و رطوبت طبیعی آن را حفظ می کند برهم می زند. سوزش واژن، عوامل مرتبط با رابطه جنسی که ممکن است باعث تحریک و خارش پس از رابطه جنسی در واژن شوند عبارتند از استفاده از کرم ها و ژل های اسپرم‌کش و یا سایر داروهای ضد بارداری. همچنین زنان یائسه که سطوح پایین استروژن در بدن آن ها گاهی باعث خشکی واژن می شود، رابطه جنسی برای آنها ناراحت کننده است. کرم واژن که بدون نسخه تجویز می شود و می تواند باعث افزایش رطوبت واژن در طی مقاربت جنسی شود، برای این مشکل مفید است.

بررسی واکنش‌های حساسیتی

واکنش های حساسیتی، این مشکل، که کمتر از عفونت است، می تواند باعث خارش پس از رابطه جنسی و سوزش واژن نیز شود. زنان ممکن است واکنش آلرژیک به اسپرم مرد داشته باشند. تشخیص آلرژی منی بسیار دشوار است به دلیل علائم بسیار شخصی که زنان ممکن است با پزشک خود به اشتراک نگذارند. پس از تشخیص عفونت، زنان که متوجه حساسیت اسپرم می شوند ممکن است از همسر خود بخواهند از کاندوم استفاده کنند. اگر پس از استفاده از کاندوم، علائم ناپدید شد، احتمالا حساسیت به این مشکل بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر خدمات مرکز مشاوره مجیب را فراموش نکنید چرا که خدمات آنلاین و تلفنی با برترین روانشناسان و مشاوران سطح کشور را ارائه می دهند.

کاندوم

خود کاندوم نیز ممکن است باعث خارش پس از رابطه جنسی شود و واژن را در زنانی که به لاتکس، پلاستیک مورد استفاده برای ساختن کاندوم حساس هستند، تحریک کند. افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، معمولاً با قرار گرفتن در معرض آن پی به حساسیت خود می‌برند. از آنجایی که حساسیت لاتکس یک مشکل بسیار جدی است که ممکن است نشانه های کشنده و بسیار خطرناکی مانند یک مشکل تنفسی داشته باشد، توصیه می شود برای خانم هایی که این مشکل را دارند از کاندوم غیر لاتکس یا سایر وسایل ضد بارداری استفاده کنند.

2-133.jpg

مقالات پیشنهادی مجیب

بررسی علل دیگر خارش واژن

برخی از علل شایع ناشی از خارش پس از رابطه جنسی واژن عبارتند از:

  • فعالیت سلول پیش سرطانی
  • عفونت انگلی پین ورم
  • بیماری های پوست مانند پسوریازیس
  • شپش
  • لیکن اسکلروزیس که همراه با علائم سفید خارش، اطراف مهبل (واژن) است.

خارش واژن و درمان خارش واژن: خارش واژن یک مشکل رایج در زنان است و جالب است بدانید که می توانید آن را بسیار سریع در خانه با ماست یا نمک و سرکه سیب درمان کنید.

خانم های گرامی و مشترکین عزیز برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با علت خارش پس از رابطه جنسی می توانید با مرکز مشاوره مجیب که خدمات آنلاین و همه روزه دارد تماس حاصل فرمائید در روزهای تعطیل نیز این مرکز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب پاسخگوی شما عزیزان می باشد. برای دریافت مشاوره تخصصی با شماره زیر بدون گرفتن کد یا زدن صفر اقدام فرمائید. شماره تماس:۹۰۹۹۰۷۱۷۸۲ از طریق تلفن ثابت

برای مشاوره در این زمینه ، می توانید از سراسر کشور و از ساعت 8صبح الی 12 شب در کلیه ی ایام هفته و حتی روزهای تعطیل با شماره 02128429776 تماس بگیرید تا روانشناسان متخصص مرکز مشاوره مجیب ، با افتخار پاسخ دهنده ی شما باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر