موضوعات وبسایت : سلامت

داروی گیاهی برای دوقلوزایی

داروی گیاهی برای دوقلوزایی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 07 آبان 1400 ساعت 18:01

شاید شما همانند بسیاری مادران و پدران بخواهید با بالا بردن احتمال بارداری دوقلو با یک تیر دو نشان بزنید، به این ترتیب با یک بار گذراندن دوران بارداری و پشت سر گذاشتن یک زایمان، صاحب دو نوزاد خواهید شد که البته مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این متن راهکارهای افزایش احتمال دوقلوزایی با استفاده از داروهای گیاهی را برایتان شرح داده ایم.

3-compressor_2.jpg

گیاهان موثر در افزایش شانس دوقلوزایی

مصرف برخی از گیاهان قدرت باروری را بهبود بخشیده و به ویژه در افزایش احتمال دوقلوزایی بسیار موثر است:

1- روغن گل پامچال

این روغن دیگر داروی گیاهی دوقلوزایی محسوب شده و خواص آن در افزایش قدرت باروری از قرن ها پیش شناخته شده است. مصرف این روغن در افزایش کیفیت مخاط دهانه رحم که از ارکان مهم بارداری به شمار می رود کمک بسیار موثری می کند. مخاط سالم و طبیعی دهانه رحم باعث می شود اسپرم برای مدت طولانی تری در داخل رحم زنده بماند. توصیه می شود در شروع سیکل قائدگی از این روغن استفاده کرده و تا زمان تخمک گذاری به مصرف آن ادامه دهید.

2- شیرین بیان

شیرین بیان باعث منظم شدن سیکل های قائدگی شده و از این طریق تعیین زمان تخمک گذاری را برای شما آسان تر می کند. همچنین ایجاد تعادل در سطح هورمون های استروژن و تستوسترون و کمک به فرایند لقاح از دیگر خواص مصرف این گیاه مفید در بانوان به شمار می رود.

3- روغن بذر کتان

روغن بذر کتان از توانایی بسیار بالایی در افزایش قدرت باروری زنان برخوردار بوده و احتمال بارداری دوقلویی را به طور طبیعی افزایش می دهد. همچنین مصرف آن در رفع اختلالات هورمونی و بی نظمی های سیکل قائدگی بسیار موثر است. و در نهایت ایجاد تعادل در سطح هورمون های پروژسترون و استروژن بدن از دیگر فوائد مصرف این روغن مفید به شمار می رود.

4- کاساوا شیرین

اثرات مفید کاساوا شیرین در کمک به باروری و افزایش احتمال دوقلوزایی کاملا شناخته شده است. مصرف آن به دلیل تحریک تخمک گذاری احتمال بارداری دوقلویی را افزایش می دهد. همچنین فیتواستروژن های قوی موجود در کاساوا به تنظیم هورمون های زنانه در بدن کمک بسیار موثری می کنند.

5- کوهوش سیاه

مصرف کوهوش سیاه می تواند علائم سندرم پیش از قائدگی و یائسگی را به طرز موثری کاهش دهد.  این گیاه دارویی عضلات رحمی را تقویت کرده و مصرف آن در بانوانی که دچار ضعف عضلات کف لگن هستند بسیار مفید است. اگرچه مصرف این گیاه به طور مستقیم تاثیری در افزایش باروری دوقلویی ندارد ولی باعث بالا رفتن توانایی باروری شده و از این طریق احتمال بارداری دوقلویی را بهبود می بخشد.

6- پنج انگشت

دمنوش گیاه پنج انگشت به عنوان یک درمان خانگی موثر در درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف مقادیر متعادل آن در تنظیم هورمون های بدن نقش موثری دارد. همچنین مصرف این گیاه سطوح بالای آندروژن یا هورمون های مردانه که از عوامل ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک به شمار می روند را کاهش داده و عملکرد تخمدان ها را بهبود می بخشد. و در آخر اینکه مصرف این گیاه مفید دارویی در پیشگیری از ابتلا به کیست های تخمدان و همچنین افزایش احتمال بارداری دوقلویی نیز بسیار موثر است.

7- ریشه ماکا

ریشه ماکا که با نام جینسینگ پرویی نیز شناخته می شود جزء گیاهان آداپتوژن به شمار رفته و مصرف آن در بهبود عملکرد اندام های تولید مثل زنان و افزایش احتمال دوقلو شدن جنین بسیار موثر است. مصرف این گیاه مفید توان باروری را در مردان و زنان بهبود بخشیده و به طور غیرمستقیم احتمال بارداری دوقلویی را در مادران افزایش می دهد. 

همانگونه که در بالا نیز اشاره شد داروهای گیاهی دوقلوزایی ارائه شده در این متن در راستای تلاش برای بارداری دوقلویی است. مسلما هیچ راه تضمین شده ای برای بارداری دوقلویی وجود ندارد ولی با این حال دنبال کردن توصیه های بالا می تواند شانس شما را در داشتن نوزادانی دوقلو افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

1- 10 چیزی که نباید به مادری که دوقلو باردار است بگویید

2- دوقلوهای ناهمسان و دوقلوهای همسان

3- نشانه های بارداری دوقلویی یا چندقلویی

4- مقدار عدد بتا در بارداری دوقلو چقدر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: niniplus.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر