موضوعات وبسایت : سلامت

نمونه دادخواست تعدیل پیش قسط مهریه

نمونه دادخواست تعدیل پیش قسط مهریه

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 05 اردیبهشت 1398 ساعت 21:41

mehrie.jpg

08 آگوست

نمونه دادخواست تعدیل اقساط مهریه

[تعداد: 40    میانگین: 3.3/5]

شاید برای بسیاری از افراد این سوال ایجاد شده باشد که آیا پس از صدور حکم محکومیت بابت پرداخت اقساطی مهریه، امکان کم کردن قسط مهریه وجود دارد یا خیر؟

در بسیاری از موارد، رای قطعی دادگاه اعتبار امر مختومه را دارد.

اما با توجه به اینکه اعسار از پرداخت محکوم به، به وضعیت محکوم علیه بستگی دارد، و ممکن است در طول مدت اجرای حکم، در وضع مالی محکوم تغییری ایجاد شده باشد، امکان طرح مجدد تعدیل اقساط مهریه در دادگاه خانواده از استثنائات موجود در قانون می‌باشد و قابلیت رسیدگی دارد. این خواسته با تقدیم دادخواست جدید به دادگاه خانواده مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وضعیت جدید قیمت طلا و سکه در بازار ایران و آشفتگی قیمت ها، از یک سو و عدم کفایت دستمزدها جهت پرداخت اقساط مهریه، چالش جدیدی را برای محکومین مالی و محکومین به پرداخت مهریه به صورت اقساط سکه رقم زده است که باید راه حل قانونی برای آن اندیشیده شود.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مشاوره گروه وکلای مهر در صدد است تا با ارائه راهکار قانونی و حقوقی جهت چالش های روز اجتماعی، کمکی هر چند ناچیز به جامعه نموده و با قبول پرونده‌های تعدیل اقساط و پیش پرداخت مهریه، به صورت رایگان، رسالت خود را ایفا نماید.

متن نمونه دادخواست تعدیل اقساط مهریه

پس از مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی در تهران و مراکز استانها، با پیوست نمودن رای قبلی قطعی مبنی بر تقسیط مهریه و پیش پرداخت، و همچنین کارت شناسایی ملی و ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه، امکان تقدیم دادخواست تعدیل تقسیط مهریه را دارید.

در سایر شهرهایی که هنوز دادخواست از طریق دفاتر خدمات قضایی الکترونیک تقدیم نمی‌شود، دفاتر دادگاه خانواده امکان دریافت دادخواست را خواهند داشت. متن پیشنهادی گروه وکلای مهر، برترین گروه وکلای ایران جهت دادخواست تعدیل اقساط مهریه به شرح زیر است.

ریاست محترم دادگاه خانواده…

با سلام و احترام، اینجانب محکوم علیه دادنامه قطعی شماره111111 موضوع تقسیط مهریه همسرم طبق سند ازدواج شماره 22222 دفتر رسمی ازدواج شماره 1 تهران می باشم. در دادنامه مستند دادخواست اینجانب به پرداخت تعداد 50 عدد سکه بهار آزادی به عنوان پیش پرداخت و ماهیانه یک قطعه سکه تمام طلای بهار آزادی به عنوان اقساط باقیمانده مهریه شده ام.

با توجه به اینکه در طول جریان رسیدگی به پرونده و تا زمان صدور اجراییه قیمت سکه طلای بهار آزادی به بیش از سه برابر قیمت زمان صدور حکم اولیه رسیده است و حقوق دریافتی اینجانب نیز با توجه به مستندات پیوست هیچ تغییری نداشته، لذا پرداخت پیش پرداخت تعیین شده و اقساط مهریه برای بنده غیر ممکن شده است.

با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی پیش امده تقاضای رسیدگی و صدور حکم به تعدیل پیش پرداخت و اقساط مهریه را دارم.

با احترام مجدد. خواهان

مدارک لازم جهت پیوست نمودن به دادخواست تعدیل تقسیط مهریه

  • کارت ملی خواهان و در صورت امکان خوانده.
  • تصویر مصدق دادنامه قطعی مبنی بر محکومیت به پرداخت مهریه و تقسیط آن.
  • فرم ثبت نام در ثنا.
  • سند ازدواج یا طلاق در صورت امکان.
  • کارت بانکی جهت پرداخت هزینه‌های دادرسی و خدمات قضایی.

بهترین وکیل خانواده در تهران

گروه وکلای مهر با همراهی ده وکیل برتر خانواده در ایران و با هدف دسترسی آسان و ارزان اقشار مختلف جامعه به خدمات حقوقی و مشاوره های وکیل، پس از ثبت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تشکیل شد. در صورتی که نیااز به مشاوره تخصصی وکیل خانواده در سراسر کشور را دارید و نیاز به تنظیم دادخواست اعسار از پرداخت یکجای محکوم به، دادخواست تعدیل اقساط مهریه و محکوم به، دادخواست افزایش مبلغ اقساط مهریه و سایر موضوعات و دعاوی خانواده دارید، با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر دکتر محمد رضا مهری

  • 021-88795408
  • 021-88796143

شماره های همراه

  • 09121281014
  • 09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با دکتر مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره مهاجرت دکتر مهری

leaderboard-300x37.png

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر