موضوعات وبسایت : سلامت

ایا حرکت زیاد جنین نشانه زایمان است

ایا حرکت زیاد جنین نشانه زایمان است

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 22 آبان 1399 ساعت 11:51

درشرایطی که تعدادی از مادران مدت ها بر روی تحت دراز کشیده و حرکات فرشته کوچکشان را می شمرند، تعداد زیادی از مادران نیز وجود دارند که از جنب و جوش بیش از حد جنین در درون شکمشان نگران بوده و می پرسند که حرکات زیاد جنین نشانه چیست؟ در این مطلب در جهت رفع نگرانی های شما توضیح خواهیم داد که حرکت زیاد جنین در شکم نشانه چیست؟ آیا جای نگرانی وجود دارد؟

21-compressor_2.jpg

حرکت زیاد جنین در رحم نشانه چیست؟

در حقیقت اگر جنین بیش از حد فعال است، می‌توانید آن را نشانه‌ای از سالم بودن او بدانید! هر بارداری منحصر به فرد است. برای ضربه‌ها و حرکات جنین تعداد مشخصی وجود ندارد که نشان دهد جنین شما بیش از حد فعال است یا خیر. سعی کنید الگوی حرکتی فرزند خود را یاد بگیرید.

ممکن است متوجه شوید جنین در ساعات مشخصی از روز بیشتر فعالیت دارد. بسیاری از مادران بر این باورند وقتی شب به رختخواب می‌روند، جنین بیشترین حرکت را از خود نشان می‌دهد. این کاملا طبیعی است و سعی کنید تا می‌توانید آرام باشید. اگر فعالیت جنین مزاحم خوابیدن شماست بهتر است از رختخواب برخیزید و کمی تکان بخورید تا کودک آرام شود.

در سه ماهه سوم بارداری ممکن است متوجه شوید حرکات جنین منظم‌تر شده است،‌ به صورتی که یک الگوی خوابیدن و بیدار شدن دارد.

اواخر دوران بارداری جنین فضای کمی برای تحرک دارد. در حدود هفته ۳۲ بارداری احساس می‌کنید که تعداد حرکات جنین به وضعیت ثابتی رسیده است ولی جنین می‌بایست تا زمان زایمان بطور منظم حرکت کند. اگر در این مدت فعالیت جنین بیشتر شود جای نگرانی نیست.

اگر بارداری اول شما نیست، ممکن است زودتر و بیشتر شاهد فعالیت جنین باشید. ممکن است احساس کنید جنین بیش از توانش در حال فعالیت است. به هر حال مادران در بارداری‌های بعدی خود شاهد فعالیت بیشتر جنین هستند.

برخی از محر‌ک‌ها مانند قهوه و شکر باعث فعالیت بیشتر جنین می‌شود. بنابراین وقتی می پرسید حرکات زیاد جنین نشانه چیست، غذاها و نوشیدنی هایی که میل کرده اید را مرور کنید. اگر عادت به مصرف چای و قهوه دارید و یا غذاهای شیرین بیشتر مصرف می‌کنید، سعی کنید مصرف آنها را محدود کنید.

اگر هنوز فکر می‌کنید فعالیت جنین بیش از حد است،‌ با پزشک مشورت کنید. پزشک به شما می‌گوید که درمورد فعالیت جنین چه کاری انجام دهید. همچنین می‌تواند علت فعالیت زیاد جنین را بررسی کند. اگر مسئله‌ای پزشک را نگران کند، شما را برای انجام سونوگرافی معرفی خواهد کرد تا مطمئن شود مشکلی وجود ندارد.

بعید به نظر می‌رسد فعالیت بیش از حد جنین نگران کننده باشد. باید از هر نوع فعالیت غیرطبیعی که قبلا از جنین سر نمی‌زد مطلع باشید. هرگونه ضربات ناگهانی، قوی و غیرمنتظره، باید به سرعت گزارش داده شود. مخصوصا اینکه بعد از مدتی بی‌تحرکی جنین،‌ شاهد فعالیت شدید او باشید.

گرچه که اکنون می دانید که حرکات زیاد جنین نشانه چیست و در اغلب موارد هیچ جای نگرانی وجود ندارد اما همیشه به حس خود اعتماد کنید و پزشک و متخصص زنان را در جریان هرآنچه به نظر شما غیرعادی است‌ قرار دهید.

منبع: babycentre.co.uk

 بیشتر بدانید:

1- حرکات جنین در سه ماهه سوم بارداری چگونه است؟

2- حرکت های زیاد جنین، خطرناک است؟

3- شمارش حرکات جنین چگونه است وتعداد حرکات جنین باید چقدر باشد؟

4- کم شدن حرکات جنین در هفته 22بارداری، مشکل چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر