موضوعات وبسایت : سلامت

هزینه طلاق توافقی به عهده کیست

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 24 دی 1399 ساعت 10:40

هزینه ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 

به ازای هر برگ دو هزار تومان .

هزینه دادرسی :با توجه به اینکه دعاوی طلاق از جمله دعاوی غیر مالی محسوب می شود هزینه دادرسی آن نیز برحسب هزینه دادرسی دعاوی غیرمالی محاسبه خواهد شدودر قانون نحوه وصول برخی از درامدهای دولت ومصرف آن در موارد معین مبلغ و تعرفه هزینه دادرسی انواع دعاوی معیین شده است  نکه و هر سال با توجه به شاخص قیمت ها تغییر می کند که بر حسب این قانون اخرین مبلغ هزینه دادرسی دعاوی غیر مالی که طلاق توافقی را مشمول می شود از چهل هزار تومان تا صدو هشتاد هزار تومان طبق بخش نامه ریس قوه قضاییه خواهد بود .

و هزینه درخواست تصویر از برگهای پیوست و اوراق پرونده پنج هزار تومان می باشد .وهزینه تطبق اصل با کپی هم برای هر برگ هزار و پانصد تومان است

22.jpg

هزینه طلاق توافقی به عهده کیست

هزینه مشاوره دادگاه در طلاق

پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی و تعیین شعبه دادگاه و با توجه به اینکه داوری از طلاق توافقی حذف گردیده و جای آن را مشاوره خانواده گرفته است، واحد مشاوره دادگاه نیز هزینه ای بابت حق مشاوره از زوجین دریافت می کند.

هزینه مشاوره در مراکز خانواده :مطابق ماده 59 قانون دستورالعمل نحوه تشکیل مراکز مشاوره خانواده تعرفه دریافتی از مراجعین در شهر تهران با تعرفه در سایر مراکز استانها و شهرستانها متفاوت می باشد .

هزینه تشخیص پرونده :در تهران سی هزار تومان –در مراکز استانها بیست هزار تومان –و در شهرستانها پانزده هزار تومان است.

هزینه مشاوره :هزینه حق المشاوره یک جلسه 45 دقیقه ای برحسب اینکه توسط کارشناس،کارشناس ارشد،دکتری انجام شود متفاوت و در تهران و شهرستانها و مراکز استانها نیز متفاوت می باشد

هزینه مشاوره یک جلسه چهل دقیقه ای توسط کارشناس:در تهران سی هزار تومان –در مراکز استانها بیست و پنج هزار تومان –شهرستانها بیست هزار تومان .

هزینه مشاوره یک جلسه چهل دقیقه ای توسط کارشناس ارشد :در تهران سی و پنج هزار تومان –در مراکز استانها سی هزار تومان –در شهرستانها بیست و پنج هزار تومان

هزینه مشاوره یک جلسه چهل دقیقه ای توسط دکتری:در تهران پنچاه و پنج هزار تومان –در مراکز استانها چهل و پنج هزار تومان و در سایر شهرستانها چهل هزار تومان .

21.jpg

هزینه طلاق توافقی به عهده کیست

هزینه طلاق توافقی در محضر:

هزینه ثبت طلاق در دفاتر اسناد رسمی :با توجه به ماده 54 قانون دفاتر اسناد رسمی طی بخش نامه شماره 77812/94هزینه ها در دفاتر به قرار ذیل است :

ثبت طلاق باین :طلاق توافقی جز طلاق باین می باشد که هزینه ثبت آن چهارصد هزار تومان است که هر سال این مبلغ براساس شاخص قیمت ها تغییر می کند .

هزینه اخطاریه:سی هزار تومان می باشد که هر سال بر اساس شاخص تغییر می کند .

هزینه رونوشت از طلاق توافقی :سی هزار تومان که هر سال بر اساس شاخص تغییر می کند.

دیگر هزینه طلاق توافقی چقدر است ؟

پس از صدور حکم (گواهی عدم امکان سازش)، پرداخت هزینه طلاق در محضر (دفترخانه) است تعرفه فعلی دفاتر طلاق برای ثبت طلاق توافقی خلعی با ده درصد که به حساب دولت ریخته می شود ۴۴۵ هزار تومان است البته هنوز هستند دفترخانه های منصفی که به تعرفه قبلی هزینه را دریافت می کنند. در شهر تهران با توجه به انصاف و محل دفترخانه طلاق، هزینه ثبت طلاق در محضر بین ۳۰۰ الی ۵۵۰ هزار تومان می باشد. این مبلغ برای هر کدام از طرفین نیست و جمعا این مبلغ پرداخت می شود. این که هزینه ها را چه کسی باید پرداخت کند بستگی به توافق طرفین دارد.

حق الوکاله طلاق توافقی یا به بیان دیگر ملاک حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی هم بر طبق آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری، توافق وکیل و موکل است به همین دلیل است که اگر شما از هر وکیل در خصوص دستمزد او سوال کنید قیمتی متفاوت خواهد گفت اما با توجه به این که گروه وکلای پرشیا سالهاست که به صورت متمرکز در زمینه دعاوی خانوادگی فعالیت دارد.

حق الوکاله طلاق توافقی بسیار منصفانه و مناسب حال موکلین دریافت می شود. در حال حاضر با توجه به شرایط جدید طلاق توافقی در تهران، اگر زوجین کلاس های مشاوره را شرکت کرده باشند و گواهی عدم انصراف از طلاق را داشته باشند حق الوکاله نفری یک میلیون و پانصد هزار تومان است. در غیر این صورت حق الوکاله با کلیه هزینه ها جمعا برای هر طرف در مدت ۱۰ روز کاری جمعا سه میلیون چهارصد هزار تومان است.

در این خصوص و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد مراحل و شرایط طلاق توافقی و دانستن اطلاعات بیشتر و جزئی تر در مورد هزینه طلاق توافقی با ما تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر