موضوعات وبسایت : سلامت

آیا بوسیدن نامحرم روزه را باطل میکند

آیا بوسیدن نامحرم روزه را باطل میکند

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 23 اسفند 1399 ساعت 22:42

nothing;544071 نوشت: بوسیدن نامحرم با لبان روزهMoteajeb%21.gifیا شما قطعا روزه دار نیستی یا مارو گذاشتی سرکار کدوم روزه داری نمی دونه نامحرم رو ببوسه حکمش چیه:_loool: خدایا کجایی ببینی...این حرف دقیقا مثل اینه که بگی من روزه ام ولی زنا می کنم ایا باطله....اخرالزمان و هزار عجایب غیر قابل درک

دوست خوب، این دیگه چجور نهی از منکریه؟! این بنده خدا یه گناهی کرده و ان شاء الله در این شب عزیز بیست و سوم ماه مبارک توبه می کنه و بنا می ذاره که دیگه تکرار نکنه، اما جنایت که نکرده که این طور این بیچاره رو به رگبار اتهام می بندی!

بین «زنا» و «لمس یا بوسیدن نامحرم»، زمین تا آسمان تفاوته!

از نظر فقهی، زنا مبطل روزه هست چون جماع یکی از مبطلات روزه هست، اما لمس نامحرم یا بوسیدن نامحرم، مبطل روزه نیست چون جزو هیچیک از موارد 9 گانه مبطلات روزه _که در پست قبلی عرض کردم_ نیست.

اما از نظر اخلاقی، زنا از گناهان بزرگ و کبیره است و اگر در دادگاه ثابت شود حکم حد دارد و بر زن و مرد زناکار حد جاری می شود، اما لمس یا بوسیدن نامحرم، اگر چه گناه هست و عذاب دارد و باید ترک شود، اما هرگز به شدت و بزرگی زنا نیست و حد هم ندارد.

لطفا اگر می خواهید نهی از منکر کنید، با رعایت آداب باشد، مبادا با این شیوه، مردم را از دین بیزار نکنید و به جای ثواب، دل‌زدگی مردم از دین را در کارنامه عملتان ثبت کنید! رعایت شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر و بیان مناسب، لازم و ضروریه.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر