موضوعات وبسایت : سلامت

بادکش برای افتادگی مثانه

بادکش برای افتادگی مثانه

نویسنده : مهسا | زمان انتشار : 09 آذر 1400 ساعت 10:44

Frequent-Urination-1500x630.jpg

تکرر ادرار

تکرر ادرار به تكرری که ناشی از مشکلات پروستات و مثانه است گفته می شود و تکرر ادرار اگر بدون پهلو درد باشد مشکل از مثانه است .

تکرر ادرار در زنان و مردان ناشی از سردی هاست.

علل تکرر ادرار

ورم غده پروستات، تغییرات ph ادرار (خیلی اسیدی یا قلیایی شدن)، سودا پرکاری (سمپاتیک)، ریفلاکس، سرطان مثانه، سرطان اپی تلیال، تخمدان زنان، ورم یا عفونت کلیه یا مجاری ادرار ، پرکاری پارا تیروئید ، پارکینسون (لقوه)، مصرف کلسیم های مکمل، اوره، دیابت عصبی (اضطراب و…)، کاهش پتاسیم خون – پرکاری تیروئید، فیبروم (زنان)، سرمازدگی کلیه ها میتواند از علل تکرر ادرار باشد.

علل مختلفی دارد از مهم ترین علل آن استرس و اضطراب و مصرف غذاهای سرد مانند چای و ماست و در زمستان مصرف مرکبات بخصوص نارنگی (کسانی که طبیعت سرد دارند در زمستان بیشتر دچار این مشکل می شوند).

درمان افتادگی مثانه و تکرر ادرار در طب سنتی

اسفند

ابوبصير: عمروافرق از ریزش قطره قطره پیشاب اظهار ناراحتی کرد.

فرمود: هزار اسپند بردار و شش بار با آب سرد و یک بار با آب گرم بشور سپس در سایه خشکش کن انگاه قدری روغن خالص یاسمین بدان در آمیخت و انگاه سفوفی از آن در حالت ناشتا خورد به اذن خداوند متعال ریزش پیشاب را قطع خواهد کرد.

سنجد

امام صادق : سنجد، گوشتش گوشت می رویاند، استخوانش استخوان را رشد میدهد و پوستش پوست را می پرورد. علاوه براین، سنجد کلیه ها را گرم می کند، معده را پاک می سازد، مایه ایمنی از بواسیر و قطر قطره آمدن بول است، ساق پا را قوی می کند و رگ جذام را به کلی قطع می نماید.

ریزش ادرار

optimized-jfz0.jpg

تکرر ادرار یکی از مشکلات کلیه است باید ببینیم که زیاد آب می خورد یا کم؟ (آبخوره زیاد به ترکی یا نفی می شود) غلبه گرمی یا هوای سرد و عفونت نیز باعث عطش شود. اگر عطش داشت باید از داروی رفع عطش استفاده کند کسانی که در ماه رمضان عطش دارند و اذیت میشوند نیز می توانند استفاده کنند.

گاهی از غلبه سردی است مثلا بچه هایی که شب خیار یا ماست یا سایر سردی ها را می خورند جایشان سرد می شود ادرار می کنند. یا وقتی کاهو و خیار می خوریم. باید از مصرف سردی ها پرهیز کرد. دارچین و زنجبیل را دم کرده روزی ۳ – ۲ فنجان بخورید.

بستن شال دور کمر نیز چون کلیه را گرم می کند و برای تکرر ادرار مفید است. گاهی از عفونت کلیه است. اسطوخدوس – پونه -آویشن – بومادران – خارخاسک۔ گزنه -خارشتر را باهم مخلوط کرده و دم کنید و سه وعده هر وعده یک فنجان با معده خالی بخورید.

یک قاشق آسیاب شده کندر و میخک و داروی تکرر و داروی مرکب ۳ مصرف شود.

روش دیگر: سیررا داخل آبغوره خورد کرده یک قاشق چایخوری از سیر را از آبغوره در آورده با آب میل کنید این هم جلو تکرر ادرار را می گیرد و هم برای عفونت کلیه مفید است.

در تمام موارد بادکش کلیه و حجامت مفید است. می تواند یک روز در میان بمدت ۵ دقیقه بادکش کرد. بادکش کلیه برای همه مشکلات ان مفید است.

حفظ آرامش و پرهیز از استرس – پرهیز از غذاهایی با طبیعت سرد.

نوشیدن دمکرده لیمو عمانی با عسل – مصرف نکتار سیب با عسل.

گرمی بخورد و سردی را کم کند و در محل مرطوب ننشیند و کارهای رطوبت دار نکند در دوره قاعدگی حمام نکنید به زیر ناف روغن گرم مثل گل محمدی بمالید و مردان روزی سه بار یک قاشق مربا خوری عسل و سیاهدانه بخورند.

پوست انار را در عرق گزنه و عرق پونه جوشانده و صاف کنید. خاکشیر و دانه اسپند را باهم مخلوط کنید. مقداری از آن جوشانده را با یک قاشق از این مخلوط را میل کنید.

black-horseradish.jpg

انجام ورزش های مخصوص انقباض و انبساط ماهیچه های لگن .

پیاده روی آرام – نرمش ها و ورزش های سبک کششی – کرفس-چند روز صبح ها آب ترب سیاه – مخلوط تخم تره- فيبر گیاهی کاهو بدون سس و سبزی خوردن – مخلوط دمكرده سنبل الطیب با عسل اسطوخدوس.

نکات مهم برای درمان تکرر ادرار

این دستورالعمل ویژه بزرگسالان است. برای بچه ها فقط باید گرمی خوراند.

در بزرگترها ناشی از غلبه سردی و ورم پروستات و اسیب دیدگی مثانه و در بچه ها تنها ناشی از غلبه سردی است غالبا در بچه ها پروستات و مثانه ایراد ندارد.

ورم پروستات در بزرگسالان ناشی از عفونت شدید و یا زیادی سن است.

گاهی بعلت غلبه سردی می باشد لذا از خوردن سردی ها و مواد کارخانه ای اجتناب شود و بیشتر مواد غذایی گرم و خشک مصرف شود و خوردن شربت زنجبیل و عسل مفید می باشد.

یک قاشق مربا خوری اسپند با مقداری آب هنگام صبح و عصر میل شود برای چند روز

برای غلبه سردی کلیه و مثانه خوردن دمکرده زنجبیل با عسل مفید می باشد.

گاهی به خاطر ضربه و تصادف است و گاهی مصرف دارو یا غذاهای مدر مثل خربزه هندوانه یا قرص های ادرار آور مانند: تریامترن اچ و یا فروزماید.

watermelon.jpg

تکرر ادرار گاهی بخاطر سستی و ضعف مثانه می باشد که به علت افزایش سردی و رطوبت مزاج می باشد که این شایع ترین علت است درمانش خوردن کندر و زیره و تخم مورد است که این سه را به مقدار مساوی باهم آسیاب کرده و با مقداری عسل مخلوط کرده و هر روز دو قاشق مرباخوری میل شود و با روغن های گرم مثل نارگیل و سیاه دانه به زیر شکم و کمر مالیده و ماساژ داده شود.

همیشه به پهلو خوابیده شود و قبل از احساس دستشویی به دستشویی برود و ادرار نماید زیرا قبل از رسیدن به وقت مقرر خودش میزان اسیدی بودن آن کم تر می شود و به دریچه مثانه و مسیر ادرار صدمه نمی رسد و آن را تحریک نمی کند.

چای زعفران= یک استکان آبجوش مخلوط با نوک قاشق چایخوری پودر زعفران – مخلوط با پودر شاخه نبات.

هویچ زرد = زردک یا مربای زردک

در اول و آخر غذا مخلوط آویشن و نمک طبیعی (نمک سنگ نمک دریا) بخورید.

افتادگی مثانه 

نشانه این بیماری تند تند دستشویی رفتن است. خالی کردن زود زود مثانه باعث افتادگی مثانه می شود داروی مرکب ۳ استفاده کنید. موجب تقویت مثانه نیز می شود.

ضعف عضلات پشت مثانه

در این بیماری با خندیدن، زور زدن و سرفه کردن ادرار خارج می شود. در یائسگی بیشتر دیده می شود و از علل آن یبوست طولانی مدت – بلند کردن اجسام سنگین و تومورهای لکنی و سزارین و زایمان های مکرر می باشد.

پرهيزات در تکرر ادرار

چاقی مفرط و اضافه وزن، نگهداری ادراری ورزش های سنگین، اسانس های شیمیایی، کافئین زیاد، مایعات زیاد

شل شدن مثانه

optimized-zli8.jpg

پرسش: چند ماهی است که دچار دل درد لحظه ای می شود و مقداری از ادرارش خارج می شود او به عفونت شدید ادراری همراه با خون نیز دچار بود که با درمان کشت ادرارش منفی شده است. در نهایت فوق تخصص کلیه می گوید مثانه اش شل شده است و دارو ندارد آیا دارویی برای سفت شدن مثانه ی او وجود دارد؟

پاسخ: پادزهر احمدیه ۱ عدد صبح، ۱ عدد ظهر و ۱ عدد شب میل شود. گیاهان بسفایج، انجبار، بابونه، گشنیز، کاکوتی و آویشن را به نسبت مساوی ترکیب و بکوبید و یک قاشق غذاخوری از آن را سه دقیقه بجوشانید و بعد از هر وعده غذایی یک فنجان میل نمایید که برای شما بسیار نافع است.

آبزن جوش شیرین نیز انجام دهید.

برای اینکار آب جوشیده سرد شده را با جوش شیرین ترکیب کرده (یک قاشق مرباخوری سر پر جوش شیرین برای یک لیتر آب کافی است) و داخل یک لگن ریخته و درون آن بنشینید.

پرهیز از غذاهای سرد و روغن مالی مثانه و کمر با روغن زیتون مفید است.

افتادگی مثانه

پرسش: /زن اسن ۶۵ سال/ اصفهان افتادگی مثانه پس از هیسترکتومی رحم و تخمدان ها چگونه درمان می شود؟

پاسخ: از مصرف سردیجات و مواد بلغم زا بپرهیزید. کندر به اندازه یک نخود بعد از هر غذا میل شود.

سماق و جفت بلوط و گلنار و پوست انار را جوشانده، سپس صاف کنید و داخل لگن بریزید و هر روز یک ربع داخل آن بنشینید

پرهيزات در عدم تخلیه کامل مثانه 

نگهداری ادرار – اسانسهاس شیمیایی

لیمو شیرین آب و جوشانده برگ تازه و جوان گلابی-کاهو بدون سس آبجوش ولرم

جوشانده عناب با عسل طبیعی برای عصرانه.

یک قاچ خربزه رسیده با پوست شب بعد از شام.

بادکش مثانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر