موضوعات وبسایت : سلامت

علائم نی نی پسر

علائم نی نی پسر

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 12:39

آیا ولع زیادی به خوردن غذاهای شور دارید؟ آیا موهایتان براق و پوستتان صاف و بدون جوش است؟ آیا دارای شکمی گرد و برجسته هستید؟ ما در متن حاضر تمام باورهای رایج مربوط به علائم حاملگی پسر را جمع آوری کرده و در ادامه به بررسی صحت و سقم آنها از نظر علم پزشکی می پردازیم.

53-compressor.jpg

علائم حاملگی پسر

1- علائم حاملگی پسر: ضربان قلب کمتر از 140 بار در دقیقه

در این روش از تعیین جنسیت جنین که در ظاهر همانند یک فرضیه پزشکی به نظر می رسد اعتقاد بر این است که اگر ضربان قلب جنین بیش از 140 بار در دقیقه باشد باید اتاق نوزاد خود را صورتی کنید. در واقع حاصل مطالعه ای که از سال 1997 تا 2003 بر روی 477 جنین در هفته 12 بارداری انجام شد نیز نشان داد که ضربان قلب پسران در دوران جنینی بیشتر و در حدود 9/154 بار در دقیقه است. در حالیکه قلب جنین دختر با سرعتی برابر با 7/ 151 بار در دقیقه می تپد. البته این تفاوت از نظر آماری معنادار نیست و به بیان دیگر نتایج این مطالعه فقط نشان داد که ضربان قلب جنین بدون در نظر گرفتن جنسیت او در طول سه ماهه اول بارداری باید بیش از 140 بار در دقیقه باشد. ضمن آنکه ضربان قلب جنین همراه با پیشرفت بارداری به تدریج کندتر می شود.

نکته جالب دیگر آنکه نوزادان دختر در طول زایمان ضربان قلب تندتری نسبت به نوزادان پسر دارند.

2- علائم حاملگی پسر: تهوع بارداری خفیف

گفته می شود مادران بارداری که دارای جنین دختر می باشند به دلیل بالا بودن سطح هورمون های بدن غالبا دچار تهوع شدید بارداری می شوند در حالیکه شدت این عارضه در مادران بارداری که دارای جنین پسر می باشند به مراتب کمتر است به همین دلیل تهوع خفیف در بارداری را از علایم حاملگی پسر می دانند. از سویی دیگر حاصل مطالعه ای که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد نشان داد که احتمال دختر بودن جنین در مادران باردار مبتلا به تهوع شدید بارداری (از جمله خانم ها کیت میدلسون و امی شومر که از تهوع شدید بارداری رنج می بردند) بسیار بیشتر است. اما همانگونه که می دانید کیت میدلسون که در طول هر سه بارداری خود از تهوع شدید بارداری رنج می برد در نهایت و درست بر خلاف این فرضیه صاحب دو فرزند پسر و یک فرزند دختر شد. از این رو استفاده این روش برای تعیین جنسیت جنین چندان قابل اعتماد نمی باشد. از سویی دیگر اگر شما اولین بارداری خود را سپری می کنید هیچ مبنایی در ذهن خود نخواهید داشت که بر اساس آن بتوانید تشخیص دهید که میزان تهوع بارداری شما شدید است یا خیر.

3-علائم حاملگی پسر: پوست صاف و موهای براق

به گفته مادربزرگ ها هنگامی که یک جنین پسر در شکم دارید پوست شما صاف و بدون جوش (به دلیل کاهش هورمون های زنانه که اغلب جوش و آکنه های پوستی را به دنبال دارند) و موهای شما ضخیم و براق (به دلیل وجود هورمون مردانه تستوسترون) می شوند.

در واقع باید گفت که بارداری باعث تغییرات گسترده هورمونی در مادران باردار می شود و دختر یا پسر بودن جنین باعث ایجاد تفاوت معنی داری در سطح هورمون های بدن مادر نمی شود. بنابراین در طول این 9 ماه ممکن است موهای شما کم پشت یا پرپشت و هچنین پوست صورت شما صاف یا آکنه دار شود.

از سویی دیگر حاصل مطالعات محققان فرانسوی که در مجله The Sun منتشر شد نشان داد که: "احتمال دختر بودن جنین در مادران بارداری که در این دوران به جوش ها و آکنه های پوستی مبتلا هستند 90 درصد بیش از سایر مادران است".

دکتر کلی گلت در مقاله ای که در نشریه Carolina Parent منتشر شد در این باره گفت:" در واقع سن مادر بیش از بارداری بر حجم و وضعیت مو تاثیرگذار است."

دکتر اویوا استین نیز در همین مقاله می گوید:" یک زن روزانه و به طور طبیعی در حدود 100 تار موی خود را از دست می دهد. و این در حالی است که در طی فرایند بارداری صرف نظر از جنسیت جنین هورمون استروژن بدن مادر باعث تحریک رشد مو و در نتیجه کمتر شدن ریزش موها در این دوران می شود."

4- علائم حاملگی پسر: علاقه به طعم شوری

بر اساس یک باور قدیمی چنانچه مادر در دوران بارداری خود به غذاهای شور گرایش داشته باشد جنین او پسر و اگر به مصرف غذاهای شیرین علاقه نشان دهد به احتمال زیاد صاحب فرزند دختری خواهد شد. این باور قدیمی این بیت شعر را در ذهن بسیاری افراد تداعی می کند که:"جنس دختر بچه ها از چیست؟ از نقل و نبات و هر چه شیرینی است."

و اما در صورت تمایل مادران باردار به مصرف خیارشور و بستنی و یا در واقع گرایش همزمان به دو طعم شوری و شیرینی تکلیف چیست؟

در واقع باید گفت که از نظر علمی هیچ گونه شواهدی مبنی بر تایید ارتباط میان هوس های بارداری و جنسیت جنین وجود ندارد.

در واقع جنین کوچکی که در رحم رشد می کند مواد مغذی مورد نیاز خود را از بدن مادر تامین می کند. بنابراین آنچه در این دوران گرایش زیادی به خوردن آن دارید صرف نظر از جنسیت جنین دقیقا همان چیزی است که بدن شما به آن نیاز داشته و آن را از شما طلب می کند."

5-علائم حاملگی پسر: اشتهای زیاد

بر اساس باورهای قدیمی مادران باردار حامل جنین پسر مقدار غذای بیشتری می خورند. در واقع حاصل مطالعات دانشمندان آمریکایی که بر روی 244 مادر باردار صورت گرفت این باور قدیمی را تایید کرده و نشان داد که مادران باردار حامل جنین پسر به طور متوسط 10 درصد بیشتر از مادران باردار حامل جنین دختر غذا می خورند.

پروفسور دیمتریوس تریکوپولوس در مجله پزشکی بریتانیا می گوید:" یافته های ما این فرضیه را تایید می کنند که مادران باردار حامل جنین پسر نسبت به مادران باردار دارای جنین دختر به مقدار کالری بیشتری نیاز دارند."

6- علائم حاملگی پسر: تست حلقه ازدواج

حلقه خود را به یک تکه نخ بلند گره زده و آن را به صورت آویزان در مقابل شکم خود نگه دارید. اگر حلقه به سمت جلو و عقب حرکت کند جنین شما پسر بوده و اگر حلقه به صورت دایره وار بچرخد جنین شما دختر است. البته برخی سایت ها نیز خلاف این موضوع را مطرح می کنند. که این ضد و نقیض بودن خود به تنهایی گویای غیرقابل اعتماد بودن این باور است. 

7- علائم حاملگی پسر: تست درانو

در این روش مقداری از مایع درانو (برندی از یک محصول که برای باز کردن لوله و فاضلاب استفاده می شود) به ادرار خود اضافه کنید. چنانچه رنگ ادرار سبز شد جنین شما دختر و اگر رنگ آن آبی شد جنین شما یک پسر است. ولی با این وجود بسیاری از سایت ها در مورد رنگ ایجاد شده و جنسیت جنین دارای نظر متفاوتی می باشند.

علاوه بر آن بنا به اظهارات مندرج در برخی سایت ها مخلوط کردن این دو ماده بسیار خطرناک است زیرا می تواند باعث ایجاد دودهای ناسالم و تنفس آنها توسط مادر شود.

روش دیگر تعیین جنسیت جنین که در سایت Healthy Mummy به آن اشاره شده است اضافه کردن پودر جوش شیرین به ادرار است. چنانچه ترکیب حاصله گازدار شد نشان دهنده پسر بودن جنین است.

علاوه بر آن در سایت Medical News Today آمده است:" هیچ مدرکی مبنی بر اینکه جنسیت جنین بتواند PH ادرار مادر را تحت تاثیر قرار دهد وجود ندارد. ضمن آنکه بسیاری از عوامل شناخته شده دیگر نیز می توانند باعث اسیدی شدن ادرار مادر شوند".

8- علائم حاملگی پسر: استفاده از تقویم چینی

در این روش با استفاده از سن دقیق مادر و ماهی که لقاح در آن رخ داده است می توانید جنسیت جنین خود را تعیین کنید.

البته باید یادآور شد که استفاده از تقویم چینی برای تعیین جنسیت جنین در آن دسته از مادران بارداری که صاحب دو نوزاد دوقلوی دختر و پسر می باشند با 50 درصد خطا همراه است.

9- علائم حاملگی پسر: تست کلید

این روش بسیار ساده تر از آن است که بتوان آن را یک تست نامید. در ضمن اگر این مطلب را خوانده باشید نمی توانید این تست را در مورد خود انجام دهید. در این روش کلیدی را در مقابل مادر باردار قرار می دهید. اگر او کلید را از انتهای گردش از زمین برداشت جنین او پسر است. این باور عامیانه از زمان های بسیار قدیم به جا مانده است و جنبه علمی ندارد.

منبع: newidea

بیشتر بدانید:

1- مشخصات بارداری پسر قبل از سونوگرافی

2- آیا برای شما پسر یا دختر دار شدن مهم است؟

3- علائم بارداری پسر در روزهای اول بارداری چیست؟

4- روش تضمینی برای پسر دار شدن آیا وجود دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر