موضوعات وبسایت : سلامت

نمونه رای تجدید نظر

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 17 شهریور 1398 ساعت 22:33

درتاریخ : 1392/07/15 به شماره : 9209970221101162

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه ۱۱ دادگاه تجدید نظر استان تهران صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: تجدیدنظرخواهی، رای قطعی، شورای حل اختلاف، اعاده دادرسی

چکیده رای

حکم صادره در خصوص اعاده دادرسی از حکمی که دادگاه بدوی در مقام رسیدگی به اعتراض نسبت به رأی شورای حل اختلاف صادر نموده، قابل‌تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان است.

رای بدوی

در خصوص تجدیدنظرخواهی الف.ج. به‌طرفیت س. نسبت به دادنامه شماره ۳۵۰ صادره از شعبه ۱۰۱۷ شورای حل اختلاف که به‌موجب آن تجدیدنظرخواه به پرداخت نفقه در حق تجدیدنظر خوانده محکوم‌شده است با توجه به اینکه تجدیدنظرخواه دلیل و مدرکی که حکایت از وجود موجبات نقض و خدشه رأی صادره باشد ارائه ننموده است و بر رأی صادره از حیث قوانین شکلی و ماهوی اشکال و ایرادی مشهود نمی‌باشد لذا دادگاه ضمن رد تجدیدنظرخواهی بنا به استدلال جهات و مستندات منعکس در رأی صادره استناداً به ماده ۳۱ قانون شورای حل اختلاف رأی تجدیدنظر خواسته را عیناً تأیید می‌نماید. رأی صادره قطعی می‌باشد. 
دادرس شعبه ۲۷۴ دادگاه عمومی خانواده تهران  – کرمی

در خصوص دعوی الف.ج. فرزند خ. با وکالت و. الف. به‌طرفیت س.ک. فرزند ق. به خواسته‌ی اعاده دادرسی نسبت به دادنامه شماره ۳۵۰ صادره از شعبه ۱۰۱۷ بدین شرح که وکیل خواهان اظهار داشته «… خوانده برابر دادنامه شماره ۵۸۹-۲۱/۵/۹۱ شعبه ۲۳۲ که به تأیید شعبه ۶۰ دادگاه تجدیدنظر به شماره ۱۳۴۳ مورخ ۱۹/۹/۹۱ رسیده است ناشزه شده است و برابر ماده ۱۱۰۸ نفقه به او تعلق نمی‌گیرد…» با عنایت به محتویات پرونده ازآنجاکه زوجه نفقه خود را از ۲۰/۱/۹۱ مطالبه نموده و دادنامه تمکین به تاریخ ۱۹/۹/۹۱ قطعی شده است لهذا دادنامه مذکور نسبت به نفقه زوجه از تاریخ ۲۰/۱/۹۱ لغایت ۱۹/۹/۹۱ به قوت خود باقی است و دعوی خواهان این پرونده در این خصوص محکوم به رد است ولی نسبت به تاریخ ۱۹/۹/۹۱ نظر به قطعیت حکم تمکین مستنداً به ماده ۱۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی ضمن قبول خواسته‌ی خواهان حکم به نقض دادنامه شماره ۳۵۰ صادره از شعبه ۱۰۱۷ که طی دادنامه شماره ۹۱۰۱۵۱۷ به قطعیت رسیده است صادر و اعلام می‌گردد. رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز قابل‌تجدید نظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می‌‌باشد. 
دادرس شعبه ۲۷۴ دادگاه خانواده تهران – کرمی

رای دادگاه تجدید نظر

در خصوص تجدیدنظر‌خواهی آقای الف.ج. به‌طرفیت خانم س.ک. نسبت به دادنامه شماره ۲۵۵- ۳۱/۲/۹۲ اصداری از شعبه ۲۷۴ دادگاه حقوقی (خانواده) تهران که به‌موجب آن دادخواست اعاده دادرسی تجدید‌نظر‌خواه نسبت به دادنامه شماره ۳۵۰ – ۲۴/۴/۹۱ اصداری از شعبه ۱۰۱۷ شورای حل اختلاف به پرداخت نفقه معوقه زوجه از تاریخ ۲۰/۱/۹۱ لغایت صدور حکم جمعاً به مبلغ یک‌میلیون و پنج هزار و پانصد تومان محکوم و در دادگاه حقوقی خانواده طی دادنامه شماره ۱۵۱۷ – ۲۶/۹/۹۱ تأییدشده است حکم بر رد اعاده دادرسی صادرشده است نظر به استدلال دادگاه بدوی و اینکه حکم بر پرداخت نفقه معوقه فقط تا تاریخ صدور حکم (۲۴/۴/۹۱) معتبر بوده است و دادگاه صدور دادنامه ۱۵۱۷ – ۲۶/۹/۹۱ را تا تاریخ ۹/۹/۹۱ اعلام نموده است که مبنی بر اشتباه بوده لذا ضمن اصلاح دادنامه مبنی بر اعتبار دادنامه شورا‌ی حل اختلاف تا تاریخ ۳۴/۴/۹۱ مستنداً به مواد ۳۵۱ و ۳۵۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی دادنامه معترض‌ٌعنه تأیید می‌گردد این رأی قطعی است. 
رییس شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه
فرهبد ـ علی محمدی

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.

دادراه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر