موضوعات وبسایت : سلامت

آیا لکه بینی در بارداری غسل دارد

آیا لکه بینی در بارداری غسل دارد

نویسنده : مهسا | زمان انتشار : 04 اسفند 1400 ساعت 12:27

زبان توضیح مسائل شرعی همیشه خیلی پیچیده بوده. برای همین رفتن سراغ توضیح المسائل برای گرفتن جواب مسائل شرعی در دوران بارداری شاید سخت باشه. خواستیم با زبان ساده یه سری از مسائلو براتون حل کنیم. در اینجا تلاش شده که با کمک دفاتر پاسخگویی مراجع، به پرسش های متداول کاربرامون در رابطه با مسائل شرعی در دوران بارداری پاسخ بدیم.

روزه در بارداری

یکی از مسائل شرعی در دوران بارداری روزه س. بسیاری از مادرای باردار، میخوان بدونن تو دوران بارداری میتونن روزه بگیرن یا نه. گفته شده که اگر روزه به سلامت فرد آسیب بزنه واجب نیست. روزه در بارداری مصداق بارز آسیب به فرده. پس روزه گرفتن در بارداری به هیچ وجه توصیه نمیشه. میتونین بعد از گذروندن دوران بارداری و شیردهی، قضای روزه هاتونو به جا بیارین.

نشسته نماز خواندن در بارداری

سؤال دیگه ای از مسائل شرعی در دوران بارداری، نماز خوندن پشت میزه. به مادرای باردار پیشنهاد میشه که در سه ماهه سوم بارداری، نشسته نماز بخونن. تا فشار کمتری به کمر و پشتشون بیاد. باز هم هر مادری شرایط خاص خودشو داره. میتونه با مرجع تماس بگیره. مسئله رو مطرح کنه. و با توجه به موقعیت خودش پاسخ بگیره.

حکم شرعی لکه بینی

برای خیلی از خانم ها، مسئله ی حکم شرعی در هنگام لکه بینی وجود داره. لکه بینی ممکنه به دلایل مختلفی اتفاق بیفته. از تخمک گذاری گرفته تا عفونت رحم. سؤالات زیادی در این رابطه مطرح میشه. اکثر اونها، حکم شرعی یکسانی دارن. لکه بینی در زبان فقه "استحاضه" گفته میشه. و به سه دسته استحاضه قلیله، متوسطه و کثیره تقسیم میشه. اکثر لکه بینی هایی که اتفاق میفته، زیرمجموعه استحاضه قلیله هست.   چند نمونه از سؤالاتشو براتون میزارم:  

  • وقتی دسشویی میرم لک میبینم. ولی در طول روز لباس زیرم کثیف نمیشه. لکه ای هم که میبینم قرمز و قهوه ای رنگه...
  • مدام حس میکنم لباس زیرم کثیف شده. ولی خون نیست. لکه زرد رنگه اما یه وقتایی هم یه لکه خون توش هست...
  •  یه روز لک میبینم. دو روزم پاکم و لکه ای نمیبینم. میرم حموم غسل میکنم ولی دوباره دوروز بعدش لک قهوه ای میبینم...
  • ترشح رنگش مایل به قهوه ایه. مثل خون پریود نیست و کمرنگ تره. ولی یه رگه هایی توش هست که انگار قهوه ایه...
  • بعد از تموم شدن دوره ی پریودم، 2-3 روز لک میبینم. دوباره غسل میکنم و باز لک میبینم...
  • لکه دیدم. نمیدونم میتونم قرآن بخونم یا نه. هربار که لک میبینم باید غسل کنم؟...

در واقع در تمام این سؤالات، مسئله مشابهه. ممکنه هرکدوم از این اتفاقات برای شما افتاده باشه. کافیه که خودتون رو پاک کنین و لباس زیرتون رو عوض کنین. و با یه وضو همه چیز حل میشه. هیچ نیازی به غسل نیست. مگر در صورتی که غسل واجب به گردنتون باشه.


منبع: laklak.me



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر