موضوعات وبسایت : سلامت

طرز تهیه لوبیا سویا بوداده

طرز تهیه لوبیا سویا بوداده

نویسنده : مهسا | زمان انتشار : 06 اسفند 1400 ساعت 17:09

اگر دانه‌های سویا را به مدت طولانی در ماست خامه‌ای بخوابانید یا دانه‌های بوداده شده آن را در شکلات مایع بغلطانید آن وقت دست به یکی از این ابتکارات زده‌اید.

اما برای این‌که آجیلی با طعم ماست، شکلات، نمک یا فلفل داشته باشید باید ابتدا سویا‌ها را بو دهید که این کار به دو روش میسر است. روش اول استفاده از مایکروفر است. در این روش مقدار مورد نظر از دانه سویا را باید نزدیک به 10 ساعت در ظرف آبی خیساند. این کار باعث نرم شدن دانه سویا می‌شود. پس از این مرحله باید آب ظرف را خالی و دانه‌های سویا را خشک کرد.

حالا نوبت استفاده از مایکروفر و قرار دادن سویا‌ها در ظرفی شیشه‌ای و متناسب با اندازه داخلی مایکروفر است. مراقب باشید در این مرحله دانه‌ها روی هم قرار نگیرند چون در این‌صورت به صورت یکنواخت برشته نمی‌شوند. دانه‌های سویا در 3 دقیقه نخست ورود به مایکروفر باید حرارت زیاد ببینند و پس از این زمان یک بار با قاشق به هم خورده و دوباره سه دقیقه حرارت ببینند.

پس از پایان این 6 دقیقه مرتب باید دانه‌ها به هم بخورند و این کار آنقدر تکرار شود تا تمام دانه‌ها برشته شوند. البته مدت زمان لازم برای تهیه آجیل سویا به میزان رطوبت دانه‌ها و قدرت مایکروفر بستگی دارد اما زمان متوسط مورد نیاز 9 تا 12 دقیقه است.

اما بو دادن دانه‌های سویا در فر روش دیگری است که زمان بیشتری نیاز دارد. در این روش پس از خیساندن و خارج کردن آب ظرف دانه‌های سویا را باید روی سینی فر که از قبل کمی چرب شده است ریخت و اجازه داد تا دانه‌ها به مدت 15 دقیقه در حرارت 350 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتی‌گراد قرار بگیرند. بعد از این مدت باید آنها را هم زد و برای 5 دقیقه دیگر درون فر قرار داد. این کار باید هر 5 دقیقه یکبار تکرار شود تا تمام دانه‌ها برشته شوند.

زمان مورد نیاز برای آماده شدن آجیل سویا در فر به طور متوسط 25 دقیقه است اما اگر بخواهید آجیل‌تان بسیار ترد شود باید این زمان را به 30 دقیقه (در روش فر) و 12 تا 15دقیقه (در مایکروفر) برسانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: jamejamonline.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر