موضوعات وبسایت : سلامت

نمونه لایحه نفقه زوج

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 03 اسفند 1399 ساعت 16:54

در مورد اینکه یک لایحه چیست و چه معنایی دارد، می توان بیان داشت که لایحه در شرایط حقوقی مختلف، جایگاه ها و عملکرد های مختلفی را به خود می گیرد؛ اما آن چیزی که به کل در میان تمامی لایحه های حقوقی مشابه می نماید، این است که تمامی لوایح حقوقی برای محاکم و شخصیت های آنها بسیار مهم بوده و این شخصیت های حقوقی اهمیت بالایی به لایحه و امور مربوط به آن، می دهند؛ از این رو نگارش یک لایحه، آنهم برای نفقه، می تواند در روال کاری شما تأثیر شگرفی داشته باشد؛ اما نباید این مورد را فراموش کرد که هر لایحه ای بسته به کیفیتی که نگارش شده است می تواند تأثیر گذار باشد؛ لذا برای نگارش یک لایحه دفاعیه نفقه با ضمانت کیفیت، اختصاصی و مرتبط به موضوع شما  که هزینه نگارش آن نیز کاملاً به صرفه است، تصویرک زیر را لمس نمایید تا به وکیل متخصص در نگارش لوایح، متصل گردید و امر نگارش فوراً آغاز گردد.

توصیات یکی از بانوان وکیل ما در خصوص لایحه دفاعیه نفقه

"در جدول زیر چارت های اقتصادی ویژه شرایط کرونا برای ملاقات تلفنی با وکیل در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است تا به جای مراجعه به وکیل با او تماس بگیرید و به علت کرونا از احقاق حقوق خود باز نمانید"

درخواست مشاوره حقوقی (خط ویژه شش رقمی)۰۲۱-۴۷۶۲۵۹

چارت های اقتصادیِ هزینه ی مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای دادگستری

مدت زمان مشاوره حقوقیاجرت (تومان) 
۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل   ۱۰.۰۰۰هزار تومان
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل۲۰.۰۰۰ هزار تومان
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل۴۰.۰۰۰ هزار تومان
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل۶۰.۰۰۰ هزار تومان
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل۱۰۰.۰۰۰ هزار تومان
ساخت درگاه پرداخت آنلاین در دست اقدام است (از صبوری شما سپاسگذاریم)
برای مشاوره با وکیل یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه به خط شما تماس حاصل می کند.
مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان کلیک کنید

نگارش فوری و آنلاین تمامی لوایح حقوقی به صورت 24 ساعته

"ناگفته نماند که سریع ترین راه برای فهمیدن معتبر بودن سایت و وکلای مشغول به کار در آن، می توانید به انتهای صفحه اول هر سایت بروید و با مشاهده نماد اعتماد سایت با خیال راحت از مشاوره حقوقی فوری وکلای عضو در سایت استفاده کنید"

توجه: تمامی مواردی که در این صفحه ذکر شده اند مطابق با قوانین حاکم بر کشور بوده و این مطالب به هیچ عنوان با مطالب وزارت دادگستری کل کشور مغایرتی ندارد؛ لذا با خیال راحت به خواندن مطالب ادامه دهید.
 

توجه: در صورتیکه در خارج از کشور اقامت دارید می توانید از همکاران ما در خارج از کشور کمک بگیرید و با آنها تماس برقرار کنید.

نمونه یک لایحه دفاعیه نفقه

ریاست محترم شعبه ... شهرستان آمل

با عرض سلام و ادب، احتراماً اینجانبان لیلا نجفی عمران و الهام جاویدانی به وکالت از آقای احمد... در خصوص پرونده به شماره کلاسه ... که وقت رسیدگی آن به تاریخ امروز ساعت 9:30 می باشد در جهت دفاع از حقوق موکل به استحضار می رسانم:

ايراد شكلي دعوي در پرونده لایحه نفقه فرزند

  1. رياست محترم دادگاه قانون گذار در ماده 6 قانون حمايت از خانواده حق اقامه دعوي را به كسي داده كه قانون اين حق را براي ايشان پيش بيني نموده، لذا طرح دعوي از سوي خواهان با توجه به دادخواست خواهان محل اشكال مي باشد و خواهان براي طرح دعوي سمتي نداشته، لذا با توجه به ماده 6 قانون حمايت از خانواده و بند 5 ماده 84 قانون ايين دادرسي مدني و ماده 2 قانون مارالذكر صدور رد دعوي خواهان را استدعا دارم.

  2. رياست محترم دادگاه فرزند مشترك بنام ... طبق سند سجلي پيوست پرونده داري 13 سال سن و بيش از سن بلوغ مي باشد و در رويه قضايي، تشخيص اينكه اين فرزند نزد پدر يا مادر باشد با خود فرزند مي باشد، لذا در فرض وجود حضانت از سوي مادر را  محرز بدانيم و با توجه به اينكه مقنن در ماده 6 قانون حمايت از خانواده حق اقامه دعوي را كه استثنا بر اصل  مي باشد را صرفاً براي طفل دانسته، لهذا با توجه به مراتب معنونه طرح دعوي مادر به عنوان ذيحق، از ماده 6 قانون حمايت خانواده خروج موضوعي داشته و طرح دعوي از سوي ايشان بعنوان خواهان محلي از اعراب نداشته و اساساً دعوي مطروحه مخدوش و قابليت رسيدگي و استماع را ندارد.

دفاع ماهيت پرونده مطالبه نفقه فرزند

لایحه نفقه آنلاین و فوری 24 ساعته در کمتر از نیم ساعت

در خصوص دادخواست خانم پریا ... مبنی بر مطالبه نفقه از پدر خویش آقای احمد ...، باید این نکته را به عرض برسانم با توجه به اینکه خانم پریا رضایی با میل و اراده خویش در حال حاضر در منزل مادر خویش خانم شهربانو ... زندگی می کنند؛ اما:

  • اولاً خانم پریا ... تا اسفند ماه سال 1398 نزد موکل زندگی می کرده و تمامی هزینه های ایشان بر عهده موکل می باشد؛ با وجود این شرایط موکل آقای احمد ... برای فرزند خویش اقدام به افتتاح شماره حساب نزد بانک ... نموده و ماهانه مبالغی را به حساب خانم پریا ... (دخترش) واریز می نماید.
  • ثانياً بر آن مدارکی که حاوی پرداخت هایی که موکل بابت هزینه لباس، خوراک، شهریه مدرسه، خرید دوچرخه و .... می باشد را محضر دادگاه محترم ارایه داده که همه ی اینها حاکی از آن می باشد که موکل، نفقه خانم پریا رضایی را به طور تمام و کمال پرداخت می نماید و طرح این دعوا پایه و اساس قانونی نداشته
  • ثالثاً، لذا مستنداً به ماده 199 قانون آيين دادرسي مدني و توجهاً به مستندات ابرازي تقاضاي تحقيق محلي داير بر اينكه اين فرزند اي تا پايان اسفند سال 98 نزد پدر بوده يا مادر؟

حالیه با عنایت به مدارک و مستندات پیوست که حاوی پرداخت نفقه خانم پریا ... از جانب موکل می باشد تقاضای رد دعوا خواهان را از محضر شما دارم.

با تشکر

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین کافیست در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود؛ البته می توانید با مطالعه مطالب مشابه زیر، اطلاعات حقوقی خود را افزایش داده تا در روز مبادا از این اطلاعات استفاده نمایید.

لطفا نظر خود را ثبت نمایید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: vakiltel.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر