موضوعات وبسایت : سلامت

آیا رابطه مقعدی در بارداری خطر دارد

آیا رابطه مقعدی در بارداری خطر دارد

نویسنده : مهسا | زمان انتشار : 16 بهمن 1400 ساعت 21:37

بارداری دورانی است که در آن عواطف دچار دگرگونی می‌شوند و میل جنسی به شدت افزایش می‌یابد. هورمون‌های شما در تلاطم هستند و با وجود این‌که باردار هستید، میزان شهوت شما بسیار بیش‌تر از آن‌ چیزی است که انتظارش را دارید. تنها کاری که باید بکنید، داشتن رابطه‌ی جنسی است. اما، همان‌طوری که دوران بارداری را سپری می‌کنید و جنین بزرگ‌تر می‌شود، توصیه می‌شود که رابطه جنسی واژینال نداشته باشید. بنابراین، گزینه‌ها به تحریک محدود می‌شوند، یا اگر از آن دسته آدم‌های جسور هستید: رابطه جنسی مقعدی در بارداری گزینه دیگری است.

%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg

اما آیا داشتن رابطه جنسی مقعدی در بارداری بدون خطر است و آیا می‌تواند به شما یا نوزادتان آسیب برساند؟ نوشتار حاضر برای پاسخ دادن به همین سوال آماده شده‌است. در ادامه، در مورد ایمن بودن یا نبودن این رابطه، عوارض جانبی و لذت رابطه جنسی مقعدی در بارداری نگاهی خواهیم داشت.

آیا داشتن رابطه جنسی در حین بارداری بدون خطر است؟

اکثر متخصصین زنان و کارشناسان معتقدند که حتی در دوران بارداری نیز می‌توانید از میل جنسی‌تان لذت ببرید. در حقیقت، افسانه‌ای وجود دارد که بر اساس آن داشتن رابطه‌ی جنسی می‌تواند انقباضات را تحریک کند و حتی روند وضع حمل را تسریع ببخشد. با این حال، تا زمانی که پزشک احساس می‌کند که بارداری به طور معمول در حال پیشرفت است و خطری متوجه شما نیست، می‌توانید با خیال راحت از رابطه‌ی جنسی واژینال لذت ببرید.

مطلب مرتبط:۱۵ نکته برای بهتر شدن رابطه جنسی تان که حتما باید بدانید

گاهی اوقات عواملی مانند خستگی، نوسانات هورمونی، حساسیت پستان و حالت تهوع ممکن است میل جنسی شما را پایین بیاورند و حتی با فکر داشتن رابطه‌ی جنسی حال‌تان بد شود. علاوه بر این، پیشرفت بارداری و مسائلی مانند درد پشت، افزایش وزن، و غیره، ممکن است اشتیاق و میل جنسی شما را کاهش هم بدهد. نکته‌ی اصلی که باید یادتان باشد این است که تا وقتی متخصص زنان به شما توصیه نکرده‌است که از رابطه‌ی جنسی پرهیز کنید، می‌توانید یک زندگی جنسی فعال را حتی در حین بارداری داشته باشید.

آیا رابطه جنسی مقعدی در بارداری بدون خطر است؟

اگر شما یک حاملگی کم‌خطر یا طبیعی دارید، می‌توانید یک زندگی جنسی فعال را تا زمانی که کیسه آب‌تان پاره شود، ادامه دهید. با این حال، اگر آدم جسوری هستید، و دوست داید رابطه‌ی جنسی مقعدی را نیز تجربه کنید،‌ باید اقدامات احتیاطی را به دقت رعایت کنید.

اگر چه، در طول بارداری، رابطه‌ی جنسی واژینال به شدت بدون خطر است، اما هورمون‌های متلاطم، و میل جنسی ناپایدار می‌تواند شما را تحت فشار قرار دهد تا گزینه‌های جسورانه‌تر و هیجان‌انگیزتر را نیز امتحان کنید. بنابراین، اگر برای اولین بار است که می‌خواهید رابطه‌ی جنسی مقعدی را امتحان کنید، باید تا زمان بعد از وضع حمل منتظر بمانید. شما حامله هستید، بنابراین سعی کنید در این دوران چیز جدیدی را امتحان نکنید. با این حال، اگر در گذشته رابطه‌ی جنسی مقعدی داشته‌اید و از این تجربه لذت برده‌اید، می‌توانید در دوران بارداری نیز این نوع رابطه‌ی جنسی را داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که شریک زندگی شما کاملا آرام است و اگر احساس ناراحتی یا درد داشته باشید،‌ رابطه را متوقف می‌کند.

مطلب مرتبط: فواید رابطه‌ی جنسی: ۲۷ فایده رابطه‌ی جنسی برای زنان و مردان

خطرات و هشدارها در مورد رابطه جنسی مقعدی در بارداری

شما احتمالا مطالب پزشکی زیادی را مطالعه کرده‌اید و ایمنی رابطه‌ی جنسی در حین بارداری را مورد بحث قرار داده‌اید. با این حال، چیزهای زیادی وجود دارند که قبل از دست زدن به رابطه در طول دوران بارداری، باید درباره‌ی رابطه‌ی جنسی مقعدی بدانید. در این‌جا چند خطا و هشدار درباره‌ی رابطه‌ی جنسی مقعدی در دوران بارداری وجود دارد:

۱. التهاب و سایر اختلالات مرتبط

هنگامی که شما حامله هستید، همیشه خطر ابتلا به هموروئید و یبوست وجود دارد. احتمال زیادی وجود دارد که رابطه‌ی جنسی مقعدی بتواند چنین اختلالی را پیچیده کرده و مشکل موجود را بدتر کند. چنین چیزی به این دلیل است که رابطه‌ی جنسی مقعدی منجر به بروز التهاب در مقعد می‌شود. اگر دقت نداشته باشید، رابطه‌ی جنسی مقعدی ممکن است منجر به خونریزی و پاره شدن راست روده شود. بنابراین، اگر با مسائلی مانند، هموروئید یا درد مقعد مواجه هستید، بهتر است از رابطه‌ی جنسی مقعدی پرهیز کنید به این دلیل که رابطه‌ی جنسی مقعدی مشکل را تشدید می‌کند و اوضاع وخیم‌تر می‌شود.

۲. مشکلات بهداشتی

زمانی که باردار هستید، بهداشت مناسب بسیار اهمیت دارد. مقعد حاوی باکتری‌های خاصی است که می‌توانند عوارضی ایجاد کنند و به واژن آسیب برسانند. این باکتری‌ها برای شما و نوزاد متولد نشده‌تان مضر هستند. بنابراین، اگر رابطه‌ی جنسی مقعدی دارید، باید اطمینان حاصل کنید که پس از داشتن رابطه، همسرتان در ناحیه واژن دخول نداشته باشد. در مواردی که هر دو دوست دارید پس از رابطه‌ی جنسی مقعدی، رابطه‌ی واژینال داشته باشید، باید اطمینان حاصل کنید که شریک زندگی‌تان آلت تناسلی خود را با صابون و آب شستشو می‌دهد. اگر از کاندوم استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که در هنگام تغییر رابطه از مقعد به واژن، او از یک کاندوم جدید استفاده می‌کند.

مطلب مرتبط: شخصیت و رابطه‌ی جنسی :۱۶نوع شخصیت جنسی که شما یکی از آن ها هستید

۳. انقباضات

ارگاسم یک تجربه‌ی آسمانی است، اما بارداری معمولا سبب می‌شود که تجربیات آسمانی و غذاهای سالم در این زمان منجر به بروز عوارض جانبی شوند. به طور مشابه، ارگاسم یکی از مسائل و نگرانی‌های مهم در هنگام داشتن رابطه‌ی جنسی مقعدی است. اگر مادر بعد از رابطه‌ی جنسی مقعدی از انقباضات رنج ببرد، عاقلانه است که به پزشک مراجعه کند. به غیر از این، زنانی که در معرض خطر زایمان پیش از موعد قرار دارند باید از رابطه‌ی جنسی مقعدی اجتناب کنند.

لطفا توجه داشته باشید که انقباضات و تحرک‌پذیری رحم پس از رابطه‌ی جنسی در دوران بارداری طبیعی هستند. با این حال، اگر این موضع در کوتاه مدت حل نشود، بهتر است بلافاصله به متخصص زنان مراجعه کنید. توجه داشته باشید که اگر در هفته‌ی ۳۷ حاملگی باشید، در صورت داشتن انقباضات طولانی مدت بعد از رابطه‌ی جنسی باید با پزشک‌تان مشورت کنید.

مطلب مرتبط: دلایل رابطه‌ی جنسی : ۱۳ دلیل که چرا آدم ‌ها رابطه‌ی جنسی دارند

۴. پراکنش

اگر با مسائلی مانند انسداد جفت (اختلالی که در اثر آن جفت بیش‌ترین قسمت گردن رحم را پوشش می‌دهد) مواجه شوید، رابطه‌ی جنسی مقعدی گزینه‌ای است که ابدا نباید مورد توجه قرار بدهید. فشار و درد ناشی از آن در جفت می‌تواند منجر به خونریزی شود و بارداری را به خطر بیندازد.

داشتن رابطه‌ی جنسی در دوران بارداری، اگر بارداری شما به خوبی در حال سپری شدن است، خطری ندارد. تلاش برای امتحان کردن روش‌های جدید موجب شادی شما می‌شود و پیوند شما را قوی‌تر می‌کند. قبل از این‌که چیز جدیدی را امتحان کنید یا چاشنی زندگی جنسی‌تان را افزایش بدهید، با شریک زندگی‌تان در مورد آن صحبت کنید. اگر رابطه‌ی جنسی مقعدی دارید، بهتر است از مواد روانساز برای راحتی و سهولت این عمل استفاده کنید.

اگر قبلا رابطه‌ی جنسی مقعدی را امتحان نکرده‌اید، بهتر است که از آن پرهیز کنید یا آن را به آرامی انجام دهید. در طول رابطه به صحبت کردن با شریک زندگی‌تان ادامه دهید و بلافاصله هر گونه ناراحتی را به او انتقال دهید. به این ترتیب هم میل جنسی‌تان ارضاء خواهد شد و هم خطری کودک‌تان را تهدید نمی‌کند. هرچه زن و شوهر صادق‌تر و هوشیارتر باشند، شانس ادامه‌ی یک زندگی جنسی سالم در دوران بارداری برای آن‌ها بالاتر خواهد بود.

مطلب مرتبط: رابطه‌ی جنسی بهتر با مصرف ۷ خوراکی بی نظیر

امیدواریم که این نوشتار به شما کمک کند که تصمیم بگیرید و به سؤالاتی که ممکن است در مورد رابطه جنسی مقعدی در حین بارداری داشته باشید، پاسخ بدهد. اگر در رابطه با این موضوع تجربه یا نظری دارید لطفا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: momjunction


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر