موضوعات وبسایت : سلامت

طرز تهیه آلو زرد خورشتی

طرز تهیه آلو زرد خورشتی

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 18 مرداد 1400 ساعت 09:26

1-5-800x400.jpg?v=1577710766

تفاوت آلو بخارا با آلو خورشتی

 به طور کلی آلوها دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند که مانع از اکسیده شدن کلسترول خون و رادیکال های آزاد مضر می شوند. از این طریق به گردش خون در رگ ها کمک کرده و سبب سلامت قلب می شوند. آلو خورشتی زرد خواص و فواید بی نظیری داد و برای بیماران و افراد سیگاری گزینه بسیار مناسبی است. این آلو با پوست مصرف می شود و جزو آن دسته میوه هایی است که پوست آن به سختی از قسمت گوشتی آن جدا میشود. آلو زرد، حاوی ویتامین های A ،B ،B2 ،B6 و C بوده و عناصری همچون کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد نیز در این میوه وجود دارد.

آلو، بیشتر به صورت تازه مصرف می شود و از این میوه در سالاد، کیک و برخی غذاها به صورت مربا و کمپوت، استفاده میکنند. از نوع خشک شده آلو می توانید به مدت ۶ ماه در جای خشک و خنک یا در یخچال نگهداری کنید. در ایران از آلو خورشتی زرد و سایر آلوها که به صورت خشک شده قابل خریداری هستند برای استفاده در برخی غذاها استفاده می کنند.

شما می توانید این محصول را به راحتی از طریق فروشگاه اینترنتی سیمیشکا تهیه نمایید. در این فروشگاه انواع آلوهای آفتابی در بسته بندی های مختلف و با کیفیت بی نظیر موجود است.

بسته به نوع، آلو ممکن است به رنگ سبز، قرمز، بنفش یا زرد باشد و همگی دارای پوستی صاف، خوراکی و گوشت شیرین اطراف هسته هستند. این میوه در سراسر جهان رشد می کند، اگرچه چین، رومانی، صربستان و ایالات متحده به کشت تجاری این محصول مشغولند. این میوه جهانی، در غذاهای اروپای شرقی تا آسیا و همچنین آمریکای شمالی و جنوبی در غذاهای مختلف یافت میشود. آلو را می توان به عنوان یک میان وعده تازه و خوش طعم میل کرد.

4-4-300x287.jpg

آلوهای آفتابی

آلو بخارا

آلو بخارا در دسته خشکبار قرار دارد و از خشک کردن آلو به دست می آید. برای تهیه آن، ابتدا آلو قطره طلا را در آب جوشانده و پس از خشک شدن پوست آنرا کنده و میگذارند زیر نور آفتاب تا خشک شود. این محصول برای کسانی که فشار خون بالا دارند بسیار مناسب است، زیرا این خشکبار سرشار از پتاسیم است. در آلو مقادیر زیادی ویتامین A ،B6 و نیاسین وجود دارد. خوردن این محصول به صورت تازه و یا خشک شده و یا استفاده از آن در آش و غذا، برای بدن مفید است و باعث نرم شدن شکم و رفع خارش در افراد گرم مزاج می شود.

3-5-300x300.jpg

آلو بخارا

افراد گرم مزاج می توانند، نیم کیلو آلو را در دو لیتر آب بجوشانند تا نرم شود، سپس آنرا صاف کرده و گرم یا سرد میل نمایند. همچنین این ترکیب آلو، برای افرادی که سرفه می کنند و برای نرم کردن سینه بسیار مفید است.

برای تهیه آلو بخارای درجه یک و مرغوب با قیمت باورنکردنی می توانید از فروشگاه سیمیشکادیدن نمایید.

مشخصات ظاهری آلو بخارا 

  • شکل آلو بخارای مرغوب کاملا گرد است.
  • رنگ این محصول زرد نباتی است و توجه داشته باشید که سبز یا سیاه نباشد.
  • طعم آن ملس و بدون بو بوده و در صورتی که حالت ترشیدگی داشته باشد بهتر است از خرید آن صرف نظر نمایید.

نحوه خشک کردن آلو بخارا

آلو بخارا را به دو روش آفتابی و دودی خشک می کنند:

آلوی آفتابی: در این روش آلو را پس از پوست کندن جلوی آفتاب قرار می دهند تا خشک شود. در این روش هیچ گونه مواد شیمیایی، به آلوها اضافه نمی کنند مگر اندکی نمک. رنگ این نوع آلو تیره و کدر بوده و به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی ممکن است زودتر در معرض هجوم کرمها و حشرات قرار بگیرند. از این آلو در ایران و برای مصارف داخلی استفاده می شود و بهتر است از آنها در جای خنک نگهداری کنید.

آلوی دودی: این روش شبیه آلوی آفتابی است با این تفاوت که در هنگام پوست کندن آلو و زمانی که هنوز خیس است، آلوها را در یک محفظه بسته قرار می دهند و با روشن کردن گوگرد در داخل محفظه، به آن دود می دهند. دود حاصل شده بر روی آلوها نشسته و باعث خوشرنگ و شفاف شدن آنها می شود. دود بوجود آمده، محصول را از گزند کرمها و حشرات محافظت می کند. این نوع آلو، بازار پسند بوده و برای صادرات مناسب است. البته آلوهای دودی در بازارهای ایران نیز به فروش می رسند. توجه داشته باشید به هنگام مصرف، آنها را با آب گرم بشویید تا گوگرد افزوده شده به آنها کاملا پاک شود.

2-5-300x200.jpg

خواص آلو زرد 

خواص آلو زرد برای سلامتی

در ادامه این مطلب میخواهیم شما را با خواص بی نظیر آلو خورشتی زرد آشنا نماییم. آلو زرد معمولا در فصل گرم در دسترس قرار دارد. میوه ای خوش طعم و شبیه لیمو بوده و طعم آن در ابتدا ترش و وقتی کاملا می رسد شیرین میشود.

یکی از بهترین منابع ویتامین A و C بوده و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. دسترسی به این میوه در بسیاری از نقاط دنیا محدود است. از این میوه می توان به صورت تازه، برای تهیه اسموتی، انواع سالاد و از خشک شده آن در تهیه غذاهای مختلفی همچون: مرغ، کوفته، خورشت به، خورشت سیب، خورشت اسفناج و فسنجان استفاده نمود.

  • تقویت دستگاه ایمنی بدن
  • بهبود سلامت دستگاه گوارش
  • ضد پیری
  • کمک به کاهش وزن
  • بهبود سلامت بینایی
  • کمک به درمان شوره های کف سر
  • بهبود و درمان سرماخوردگی
  • محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب
  • تنظیم سطح کلسترول
  • بهبود آکنه
  • جلوگیری از ریزش مو
  • جوانسازی پوست
  • کمک به جذب آهن
  • پیشگیری از دیابت
  • پیشگیری از سرطان

برخی پژوهشگران معتقدند که از آلو می توان به عنوان ضد عفونی کننده غذا استفاده نمود. آلوی خشک، خاصیت ضد میکروبی دارد و می تواند خطر آلودگی گوشت را کم نماید. به عنوان مثال در تهیه قیمه برای جلوگیری از رشد میکروب ها، بهتر است به خورشت خود، آلو یا عصاره آن را اضافه نمایید. از سویی دیگر آلو به مرطوب ماندن گوشت کمک کرده و کیفیت گوشتی را که دوباره گرم میشود، بهبود می بخشد.

برای خرید آلو خشک بخارا، آلو بخارا خورشتی، آلو خورشتی زرد، آلو سیاه خورشتی با همکاران ما در واحد فروش سیمیشکاتماسحاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر