موضوعات وبسایت : سلامت

داروی گیاهی برای آزاد شدن تخمک

داروی گیاهی برای آزاد شدن تخمک

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 26 تیر 1398 ساعت 03:20

کاهش ذخیره تخمدان و تخمک گذاری زمانی اتفاق میافته که تخمدان های زن توان تولید مثل خود رو از دست میدن، که میتونه باعث ناباروری بشه. پیری عامل اصلی کاهش ذخایر تخمدانه، اما میتونه ناشی از اختلالات ژنتیکی، برخی از درمان های پزشکی و صدمات وارده باشه. در بسیاری از موارد هیچ دلیل مشخصی برای کاهش نسبی ذخایر تخمدان وجود نداره. ما اینجا به بررسی این مشکل، علل و درمان های گیاهی آن میپردازیم.

');w.adroNaParams[ad.id]=ad;d.write('

کاهش ذخیره تخمدان چیست؟

ذخیره تخمدانی زن بستگی به کیفیت و تعداد تخمک ها داره، و کاهش ذخیره تخمدانی به این معنیه که کیفیت و تعداد تخمک ها کاهش می یابد. کاهش ذخیره تخمدانی معمولا در دوران یائسگی رخ میده، اما میزان کاهش میتونه از یه زن تا زن دیگر متفاوت باشه. برخی از زنان در 40 سالگی قابلیت باروری رو از دست میدن درحالیکه قابلیت باروری برخی دیگر در 20 سالگی شروع به کاهش میکنه.

زنان با حدود 2000000 (دو میلیون) تخمک متولد میشن و این تعداد همه تخمک هاییه که یه زن میتونه داشته باشه. تخمک ها به طور مداوم از دست میرن، طوری که با شروع بلوغ اکثر زنان حدود 400000 (چهارصد هزار) تخمک از دست داده اند. این عدد در اواخر دهه چهارم زندگی زنان (حدود 37-39) سالگی به 27000 (بیست و هفت هزار) عدد تخمک کاهش پیدا میکنه. در شروع یائسگی، اکثر زنان تنها حدود 1000 تخمک در تخمدان خود دارن.

تخمک گذاری

علل کاهش ذخایر تخمدان چیست؟

علل اصلی تخریب تخمدان عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • ناهنجاری های ژنتیکی (کروموزوم X ضعیف و سایر اختلالات کروموزوم X)
  • درمان های تهاجمی (پرتو درمانی برای سرطان)
  • جراحی تخمدان مانند آندومتریوز
  • هیچ علت ظاهری وجود نداره

علل کاهش ذخایر تخمدان اختلالات کروموزوم ایکس

تشخیص کاهش ذخیره تخمدانی

این بیماری در اکثر زنان هیچ علامتی نداره، پزشکان از تست های هورمونی شامل هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH)، استرادیول (یک فرم استروژن) و هورمون ضد مولرین (AMH) و سونوگرافی ترانس واژینال برای بررسی کاهش ذخیره تخمدان زنان استفاده میکنن. استروژن و FSH شاخص های خوبی برای باروری هستن. این آزمایش ها و سونوگرافی میتونه کاهش ذخیره تخمدان رو با ضریب اطمینان بالایی مشخص کنه.

تاثیر فوق العاده گیاه پنج انگشت بر تخمک گذاری

پنج انگشت یکی از موثرترین گیاهان برای افزایش تخمک گذاریه. کمک میکنه تا غده هیپوفیز که هورمون های جنسی مانند استروژن، پروژسترون و تستوسترون تولید میکنه، نرمال بشه. پرولاکتین رو کاهش میده و پروژسترون رو افزایش. پنج انگشت متعادل کننده هورمون های زنانست و باعث افزایش تناوب تخمک گذاری میشه. این گیاه ممکنه به اشکال چای، پودر، تنتور (عصاره الکلی این گیاه) و یا عصاره مایع مصرف بشه. نتایج و مزایای این گیاه پس از 2 تا 3 ماه استفاده مداوم قابل ملاحظه است.

برگ تمشک قرمز برای تخمک گذاری مفید است

برگ تمشک قرمز به عنوان یک گیاه برای تقویت قابلیت باروری مطرح میشه. این گیاه دارای بافتیست که رگ های خونی و سطح انسولین رو تنظیم میکنه. این گیاه باعث افزایش تخمک گذاری و باروری میشه. بهترین روش استفاده از برگ تمشک قرمز، ترکیب آن با نخود فرنگی است.

برگ تمشک قرمز برای تخمک گذاری مفید است

چای سبز باعث تحریک تخمک گذاری میشه

چای سبز یکی دیگه از داروهای گیاهی موثر برای تحریک تخمک گذاریه. چای سبز یه آنتی اکسیدان قویه که سلامت باروری رو بهبود میده. این گیاه هورمون جنسی گلوبولین اتصال دهنده رو تحریک میکنه. به کاهش استروژن و آندروژن در بدن کمک میکنه و همچنین باعث تحریک تخمک گذاری میشه.

چای سبز باعث تحریک تخمک گذاری میشه

 روغن کتان یک داروی گیاهی قوی برای تخمک گذاری

روغن کتان یکی دیگه از داروهای گیاهی قوی برای تخمک گذاریه. این روغن حاوی لیگنان هاست (ترکیب شیمیایی شبیه استروژن که به تعادل این هورمون در بدن کمک میکنه) و هورمون ها رو داخل بدن متعادل میکنه و چرخه تولید مثل رو تنظیم میکنه. نحوه استفاده روغن تخم کتان به این صورته که باید از زمان تخمک گذاری در تمام فاز لوتئال تا زمان شروع قاعدگی استفاده بشه.

lazy_placeholder.gif

روغن کتان یک داروی گیاهی قوی برای تخمک گذاری

گیاه پای شیر متعادل کننده هورمون ها

این گیاه باعث میشه تعادل هورمونی در بدن زنان برقرار بشه. این گیاه همچنین چرخه عادت ماهیانه زنان رو تنظیم میکنه و به تخمک گذاری کمک میکنه.

گیاه پای شیر متعادل کننده هورمون ها

برگ گزنه بسیار موثر بر تخمک گذاری

این گیاه در میان یکی از موثرترین گیاهان برای تخمک گذاریه. غنی از آنتی اکسیدان ها و کلسیم می باشد که بر توانایی زن برای بارداری تاثیرگذاره. این گیاه همچنین دارای ویتامین A ،C ،D و K، پتاسیم، فسفر، آهن و گوگرد است. استفاده از برگ گزنه به شما کمک میکنه تا از سلامت باروری تون مطمئن بشین. شما میتونین این گیاه رو به صورت جوشانده یا با اضافه کردن به چایی مصرف کنین.

برگ گزنه و افزایش باروری در زنان

 شبدر قرمز قاعدگی زنان رو منظم میکند

این گیاه قاعدگی نامنظم زنان رو تنظیم میکنه و عملکرد هورمونی و همچنین سطح اسید آلکالین واژن رو متعادل میکنه. این گیاه شامل ایزوفلاون هاییه که قابلیت باروری رو افزایش میده.

شبدر قرمز قاعدگی زنان رو منظم می کند

گیاه نخل اره ای موثر بر تخمک گذاری

اگر شما مشکل تخمک گذاری ناشی از تخمدان پلی کیستیک دارین، گیاه نخل اره ای میتونه گزینه بسیار خوبی برای درمان باشه. این گیاه میتونه تخمک گذاری متوقف شده رو تحریک کنه. بعضی از کارشناسان بر این باورن که نخل اره ای وقتی با گیاه پنج انگشت مصرف بشه بهترین تاثیر رو داره. اگر شما مشکلات ناشی از تخمدان پلی کیستیک مثل افزایش وزن و آکنه دارین، این گیاه مفید میتونه واقعا به شما کمک کنه. شما میتونین هر روز 4 تا 6 قطره از تنتور این گیاه رو مصرف کنین.

گیاه نخل اره ای

گیاه مکا یا ماکا متعادل کننده هورمون هاست

یک گیاه متعادل کننده هورمونه که در سراسر جهان برای افزایش قابلیت باروری شناخته شدست که هم برای زنان و هم برای مردان توصیه میشه. هرچند زنان فقط باید بین قاعدگی و تخمک گذاری مصرف کنن و به هیچ عنوان در طول بارداری مصرف نکنن. این گیاه بسیار قویه که اغلب اثرات بسیار قابل توجهی بر باروری داره و به فرم پودر یا کپسول عرضه میشه.

گیاه مکا یا ماکا متعادل کننده هورمون هاست

هر کدوم از این گیاهان رو همزمان با داروهای باروری یا درمان های هورمونی مصرف نکنید! درنتیجه با هر گیاه، مکمل و یا دارویی حتما با یک پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی در خصوص پرونده خاص خود مشورت و تحقیق کنین!

درمان های گیاهی برای تحریک تخمک گذاری و افزایش شانس باروری

4.1

امتیاز (82.67%)

15

نظر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر