موضوعات وبسایت : سلامت

اسپند و نازایی

اسپند و نازایی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 03 اسفند 1399 ساعت 22:00

یک محقق گیاهان دارویی گفت: اسپند یک گیاه مقدس است که دارای خواص بی‌شماری است.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /?>

"محمدکاظم رشیدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)_ منطقه همدان، اظهار کرد: اسپند یک گیاه علفی به ارتفاع 40 تا 50 سانتیمتر و به شکل بوته‌ای پر از برگ و سبز رنگ است و گل‌های درشت و زیبا دارد و طبع آن نیز گرم و خشک است.

وی تصریح کرد: این گیاه در مناطق کوهستانی از جمله همدان به صورت خود رو است و فصل برداشت آن نیز فصل زیبای بهار است.

رشیدی افزود: اسپند را می‌توان به صورت دم‌کرده، خوراکی و دود کردن مورد استفاده قرار داد البته باید توجه داشت که مصرف بیش از حد از اسپند، سم است و موجب بروز مشکلاتی می‌شود بنابر این توصیه می‌کنیم روزانه بیش از 10 عدد از دانه اسپند مصرف نشود.

این محقق گفت: اسپند خواصی همچون ضد درد، ضد ورم، ملین، ضد اسپاسم، تصفیه خون، ضد عفونی‌کننده، ضد سرفه، تب‌بر، ضد حساسیت، ضد سودا و بلغم، درمان ترس، درمان بی‌خوابی، قاعده‌آور، تقویت حافظه، درمان نازایی، کرم‌کش، خوشبوکننده هوا و ... را داراست.

وی عنوان کرد: اسپند در درمان جنون، رفع آلزایمر، صرع، تیک‌های عصبی، پارکینسون و پرش غیرارادی اعضا و رفع وز وز گوش موثر است.

رشیدی اظهار کرد: در فصل بهار و تابستان با توجه به بیشتر شدن شدن حشرات می‌توان از اسپند برای پاکسازی محیط و دفع حشرات موزی استفاده کرد.

این محقق تاکید کرد: به صورت علمی ثابت شده که معتادان مواد مخدر 12 عدد اسپند را در تابه‌ای تفت دهند و با عسل میل کنند که تاثیر شگرفی در بیزاری از موادمخدر دارد و به ترک آن‌ها کمک خواهد کرد.

وی گفت: استفاده از روغن اسپند نیز رواج دارد و دود کردن اسپند در درمان نازایی، تسکین اعصاب، رفع حساسیت‌های پوستی، درمان سستی و فلج بدن و دفع چشم زخمکاربرد دارد.

رشیدی در پایان تصریح کرد: آقایانی که در خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند می‌توانند روزانه با خوردن 5 تا 10 دانه اسپند همراه با مویز، از این بیماری در امان باشند همچنین در درمان کم کاری کلیه نیز موثر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.isna.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر