موضوعات وبسایت : سلامت

علت زود انزالی در زنان

علت زود انزالی در زنان

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 05 آبان 1398 ساعت 16:31

دلایل احتمالی زود انزالی زنان چیست؟ درمان اولیه در زنان مبتلا به زودانزالی رژیم مناسب، عدم اضطراب و استرس، خواب کافی، عدم مصرف مواد مخدر، تمرین ، استفاده از اسپری و ژل و در نهایت ارجاع به یک روانپزشک و مشاور جنسی است. در این مقاله چند روش های درمان زود انزالی در زنان و علل آن مشخص شده است.

کلمات کلیدی:(زود انزالی زنان |درمان زود انزالی در زنان |زنان مبتلا به زودانزالی )

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

دلیل زود انزالی چیست؟

aNIjtscLiE8P5XPlQznJ.jpg

در واقع انزال زودهنگام، قبل یا بعد از رابطه جنسی، کاملا ارادی است، که منجر به عصبانیت در هر دو طرف می شود.

انزال زودرس در مردان بیشتر از زنان است، زیرا بدن زنان به شیوه ای است که دیرتر منجر به انزال می شود و انزال گاه به گاه در زنان اتفاق می افتد.

در واقع، دلایل احتمالی زود انزالی زنان یک مشکل روانشناختی است و بیشتر به دلیل افکار و احساسات فردی نسبت به مشکلات جسمی و جنسی بدن خود است.برای درمان زودهنگام انزال در زنان، ابتدا باید به روانپزشک بروید و برای درمان خجالت نکشید زیرا این مشکل می تواند به اندازه کافی جدی باشد تا باعث افسردگی شدید در یک فرد یا طلاق شود.

عوامل روانی مرتبط با انزال زودرس زنان

سن، تحصیلات، طبقه اجتماعی، مذهب، شخصیت و ارتباطات بین فردی، عوامل روانی و اجتماعی هستند که توانایی ارگاسم را تحت تاثیر قرار می دهند. شایعترین علت روانشناختی وسواسی تحریفی است که اغلب با افکار اشتباه و منفی و خودآگاهی همراه است.

این زنان نسبت به رابطه جنسی خود بسیار نگران هستند که قادر به آرامش نیستند تا رفلکس های طبیعی ایجاد کنند تا ارگاسم ایجاد شود و ناخودآگاه این عملکرد طبیعی را مهار کنند. این نوع اضطراب، اضطراب چشمگیر است. عوامل فردی مانند احساس عمومی ضعف و عدم سلامت جسمی، تجربیات جنسی منفی قبلی و فشارهای زندگی، بیکاری و خصومت ، احساسات منفی در رابطه با همسر، کیفیت پایین ارتباطات ، عدم صمیمیت در رابطه جنسی و اختلال عملکرد همه عوامل جنسی هستند.

اختلالات دوران کودکی، اختلال اجتماعی شدن و وجود تصور غلط درباره جنسیت و نگرش منفی نسبت به لذت جنسی، گرایش جنسی و یا هویت جنسی، تاثیرات منفی بر عملکرد جنسی و ارگاسم در بزرگسالی دارند. این سوابق در دوران کودکی مربوط به نگرش والدین نسبت به رابطه جنسی است. سابقه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی و احساسات منفی در رابطه با جنسیت، مشکلات همسر و کاهش اعتماد به نفس، احساسات منفی زن نسبت به خود از لحاظ شکل بدن، زیبایی و ترس، از دست دادن کنترل تاثیر عمیقی بر ارگاسم دارد.

روش های درمان اولیه در زنان چیست؟

  • ساده ترین روش درمان برای زنان استفاده از اسپری ها و ژل های بی حس کننده (لیدوکایین) یا وایگرا است.
    انجام ورزش و تمرین اغلب؛ بهتر است این تمرین بخشی از برنامه هفتگی یا روزانه شما باشد. یوگا و تمرینات مانند این برای آرامش و مقاومت ذهن و بدن زنان مفید خواهد بود.
  • یکی از بهترین و موثرترین روشهای درمان در زنان، طولانی بودن معاشقه است. استراحت کنید و در طول مقاربت جنسی تنش نداشته باشید. لذت بردن از تمام زمان معاشقه.
  • سیگار نکشیدن یک روش مهم برای درمان زودانزالی در زنان است زیرا باعث انزال زودهنگام با شکستن هورمون ها و میزان فعالیت آنها در بدن می شود.
  • گذار زمان و صبر نیز یکی از چیزهایی است که برای زنان در مراحل اولیه درمان زنان مفید است. توصیه می شود که در طول درمان مشاوره نیز برای بهبود اطلاعات جنسی و جسمی خود در مورد بدن خود و همسرتان، و ارتباط بهتر داشته باشید.
  • تغذیه مناسب؛ بهتر است از غذاهای گرم در غذاهای خود استفاده کنید؛ گفته شده است که جینسینگ همچنین تأثیر مثبتی بر بهبود انزال زودرس زنان دارد (توصیه می شود در صورت مشورت با پزشک از داروهای گیاهی استفاده شود).
  • برنامه ریزی روزانه برای داشتن خواب کافی و خلق و خوی پر انرژی و بدون استرس و اضطراب.
  • فاصله زمانی بین خوردن و رابطه جنسی را رعایت کنید. بهترین زمان برای غذا خوردن حداقل ۳ ساعت قبل از رابطه جنسی است.
  • آرامش ؛ آرامش روابط و احساس رضایت طرفین را افزایش می دهد.
  • در نهایت به توصیه های متخصص در مورد سلامت جنسی و آگاهی از اطلاعات زوجین گوش دهید.

علل دلایل احتمالی زود انزالی زنان چیست؟

Premature-ejaculation-in-women-4-1.jpg

  • دیدن فیلم های پورن و انجام خود ارضایی در یک فرد به طوری که او نمی خواهد با طرف دیگری ارتباط برقرار کند.
  • در بعضی از موارد مشکلات جسمی و جنسی وجود دارد
  • وجود مشکلات روحی و عاطفی در یک فرد؛ تحمل استرس و اضطراب در محل کار و زندگی
  • نداشتن رژیم غذایی مناسب یا برنامه غذایی و خوردن غذاهای فست فود
  • فقدان آگاهی از جنس مخالف؛ شناخت احساسات و عواطف طرفین در روابط زناشویی بسیار مهم است. هرچه بیشتر احساسات طرف دیگر را متوجه شوید، بیشتر متوجه درک خواهید شد که در نهایت شما یک رابطه زناشویی خوب خواهید داشت.
  • کم خوابی و اختلالات خواب یکی از رایج ترین مواردی است که بر روی جنسیت تاثیر می گذارد و می تواند به دلیل ازال زودرس در زنان باشد.
  • مصرف مواد مخدر و دخانیات
  • فاصله زیاد بین رابطه جنسی. یکی از مهمترین علل انزال زودرس، فاصله ای طولانی بین هر یک از روابط است، زیرا در این حالت، احساسات جنسی در میان زوج ها تجمع می یابند و معمولا کنترل یک طرفه دشوار است و منجر به انزال زودرس می شود.

همچنین ببینید:

مشاوره زناشویی

تعداد دفعات طبیعی رابطه جنسی زناشویی در طول هفته

بهترین پوزیشن های رابطه زناشویی را بشناسیم


مشاوره مجیب برای دلایل احتمالی زود انزالی زنان

برنامه های متعددی برای درمان اختلال عملکرد جنسی پیشنهاد شده است، از جمله تحقیق و درمان اختلالات روانی، و سوء مصرف مواد، آموزش جنسی و مهارت های ارتباطی و مهارت های جنسی، مشاوره برای کاهش اضطراب جنسی و عملکردی. تمرین هوازی منظم، افزایش حس اعتماد به نفس، انعطاف پذیری با کنترل وزن بدن، ورزش های سرگرم کننده، افزایش تحریک جنسی، و تغییر روش های معمول و روابط جنسی با همسر، همچنین به ارگاسم زنان کمک می کند.

بسیاری از زوج ها رابطه جنسی را برای آخر شب می گذارند، بدن آنها کشش ندارد و تنها نیاز به خواب و استراحت دارد. اگر وقت دارید قبل از رابطه جنسی بازی کنید، مطمئنا رابطه جنسی بسیار بهتر خواهید داشت.

برای تماس با کارشناسان متخصص مرکز مشاوره مجیب برای دلایل احتمالی زود انزالی زنان طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۲از سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مشاوره در این زمینه ، می توانید از سراسر کشور و از ساعت 8صبح الی 12 شب در کلیه ی ایام هفته و حتی روزهای تعطیل با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۲ تماس بگیرید تا روانشناسان متخصص مرکز مشاوره مجیب ، با افتخار پاسخ دهنده ی شما باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر