موضوعات وبسایت : سلامت

بورس حرام است

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 04 خرداد 1398 ساعت 21:54

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد در مورد بازار بورس دارند این است که آیا بورس قمار است ؟ چه شما در بازار بورس فعالیت کنید و چه نکنید یکی از سوالاتی که حتما برای شما ایجاد شده و یا از شما پرسیده اند این است که

آیا بورس قمار است ؟

آیا بورس حرام است ؟

MOTEHAVEL2.gif

حکم شرعی بورس چیست ؟

حکم شرعی فعالیت در بورس چیست ؟

،در این ویدئو آموزش بورس تلاش شده است نگاهی به قمار در کنار بازار بورس داشته باشیم و ببینیم آیا اساسا چنین چیزی ممکن است یا نه ، در این ویدئو ۷ دقیقه تمام تلاش خانه سرمایه و مهندس صابریان این بوده است که به دور از بزرگنمایی و اغراق صحبت شود و به حقیقتی از بازار بورس پرداخته می شود که در مورد آن کمتر صحبت شده است .

سوالات شرعی متداول در مورد بورس

۱- آیا درآمدی که در سازمان بورس و ارواق بهادار بدست می آید (با توجه به این که پول را که در صندوقی قرار میدهی امکان دارد بورس شاخصش صعود و نزول کند و یک جور می تواند قمار محصوب می شودیا نه) حلال است یا نه؟

۲- اینکه تاریخچه بورس به قماربازان حرفه ای است نظرتان چیست؟

۳- لطفاً فرق بین قمار و سازوکار بورس را توضیح دهید؟

۴- مواردی را که می تواند اشکالاتی در کار با بورس بوجود آید بیان شود (چون می خواهم وارد این کار شوم)؟ با تشکر

پاسخ به این سوالات توسط مرجع تقلید آیت الله مکارم

درآمد و کسبی که از طریق بورس و خرید و فروش ارواق بهادار بدست می آید (با وجود امکان کم یا زیاد شدن شاخص بورس) قمار محسوب نمی شود.
فرق قمار و بورس این است که در قمار؛ خوردن مال به باطل؛ یعنی: بدون مجوز یا عقود شرعی است، ولی در بورس اگر بر اساس عقود شرعی و اسلامی عمل شود خرید و فروش بی اشکال است.
از نظر اسلام؛ اگر هر نوع معاملات (مانند: بورس، خرید و فروش سهام و…) و نیز اینکه کسی کار خود را خرید و فروش سهام قرار دهد، در صوی که عقود و معالات صوری نباشد و مطابق با احکام شرع و قوانین باشد و فروشنده واقعاً مالک باشد یا از طرف مالک وکیل باشد و خریدار واقعاً مالک و صاحب جنس خریده شده شود، اشکال ندارد. یاحقّ.

پاسخ به این سوالات توسط مرجع تقلید آیت الله خامنه ای

بورس‌ بازاری است که در آن دارایی‌های مختلف مورد معامله قرار می‌گیرد، بنابراین بورس فی نفسه اشکال ندارد؛ ولی مهم این هست که باید معاملات در بورس نامشروع خلاف قانون نباشد در غیر این صورت حرام است. یاحقّ.

لینک مقاله جهت اشتراک گذاری این مقاله با دوستان: 

عنوان مطالب : آیا بورس قمار است ؟

لینک مطلب : www.khanesarmaye.com/?p=9981

NOKHBEGAN-19-Slide.jpg

امتیاز شما به این مقاله چند است؟

newsletter.png

همینک به جمع 12541 مشترک خبرنامه خانه سرمایه بپیوندید و از مزایای آن بهره مند شوید

چگونه در بورس موفق شویم؟

از نگاه فیشر، سهام رشدی ۱۵ ویژگی دارند

[/vc_row]

دوره نخبگان بورس چیست ؟

نخبگان بورس یک دوره جامع حضوری و غیر حضوری است که از همه جای ایران می توانید در آن شرکت کنید و در این دوره از صفر و بدون نیاز به هیچ پیش زمینه ای می آموزید چطور در بورس با خرید و فروش سهام سود کسب کنید.اگر شما هم میخواهید به جمع شرکت کنندگان دوره نخبگان بورس بپیوندید و در بورس کسب ثروت کنید روی دکمه زیر کلیک کنید، کارشناسان آموزش به صورت تلفنی شما را در مسیر آموزش درست بورس راهنمایی می کنند و دوره مناسب شما را پیشنهاد می دهند، برای دریافت مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

nokhbeganbourse4.jpg

چطور اطلاعات دوره را داشته باشم؟

دوره جدید نخبگان بورس با ظرفیت محدود به صورت حضوری و خصوصی در حال پذیرش است، کارشناسان با شما تماس می گیرند و اطلاعات دوره را به شما می گویند، فرم زیر را پر کنید.

telegramjoin2.jpg

شاید از این مقالات هم خوشتان بیاید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر