موضوعات وبسایت : سلامت

نفقه معوقه جلب دارد

نفقه معوقه جلب دارد

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 04 مرداد 1398 ساعت 21:19

اگر سایت گروه وکلای یاسا به شما جهت حل مشکلات حقوقی کمک کرده است لطفا با شماره ۸۷۱۳۲ - ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید تا وکالت پرونده شمارا به عهده بگیریم.

مشاوره با وکیل (۰۲۱) ۸۷۱۳۲

برای امتیاز دادن وارد شوید و یا اگر حساب کاربری ندارید ثبت‌نام کنید

با سلام با شکایت همسر بنده مبنی بر ترک نفقه دادگاه حکم بر حبس بنده دادند . در دادگاه تجدید نظر نیز این حکم تثبیت شد. سوال بنده این است ایا راهی وجود دارد که حکم حبس را به جریمه نقدی تبدیل کرد در دادگاه نیز اعلام نموده ام ک نفقه را اعلام کنید تا پرداخت نمایم ولی گشایشی نشده. بنده کارگار اسانسور میباشم و این مساله در عقدنامه هم ذکر شده است.

۱ پاسخ برای این پرسش ثبت شده

شما باید رضایت شاکی خصوصی را بگیرید در اینصورت نیازی به تحمل حبس نیست. بنابرِ ماده 53 قانون حمایت از خانواده مصوب 1391، هرکس با داشتن استطاعت مالي، نفقه زن خود را در صورت تمکين او ندهد يا از تأديه نفقه ساير اشخاص واجب النفقه امتناع کند به حبس تعزيري درجه شش محکوم مي شود. تعقيب کيفري منوط به شکايت شاکي خصوصي است و درصورت گذشت وي از شکايت در هر زمان تعقيب جزائي يا اجراي مجازات موقوف مي شود.

اگر پاسخ من به شما کمک کرده است، با من تماس بگیرید تا وکالت پرونده شما را به عهده بگیرم.
تلفن تماس: ۸۷۱۳۲ - ۰۲۱ داخلی ۱

پاسخ سوال خود را نگرفته‌اید؟

میتوانید یکی از راه‌های زیر را امتحان کنید

مشاوره حقوقی تلفنی

در کمتر از ۳۰ دقیقه از طریق تلفن مشکل خود را توسط وکلای متخصص حل کنید، در هر کشور یا شهری که هستید می توانید وقت مشاوره تلفنی رزرو کنید و از طریق تلفن به وکیل مورد نظر متصل شوید.

وقت مشاوره تلفنی رزرو کنید

مشاوره حقوقی حضوری

با گرفتن مشاوره حضوری تا مقدار زیادی در روند تصمیم گیری برای شروع پروسه حقوقی خود در وقت و زمان صرفه جویی کنید. یاسا کیفیت کلیه مشاوره های حضوری را تضمین می کند.

وقت مشاوره حضوری رزرو کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر