موضوعات وبسایت : سلامت

فاصله زمانی جنب شدن

فاصله زمانی جنب شدن

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 08:06

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان فاصله زمانی جنب شدن را مطالعه خواهید کرد.

شما اینجا هستید

خانه » جنب شدن

1391/09/29 12:44 شناسه مطلب: 82728

سلام خدمت شما.من هفته ای 1یا 2 بار در خواب جنب میشم وافعا منو آزار میده این موضوع ممنون میشم راهنماییم کنین

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
اصولاً پديده احتلام شبانه يا جنب شدن و بيرون آمدن مايع مني به هنگام خواب يك فرآيند فيزيولوژيكي بدن است كه نشانه سلامت، بلوغ و رشد جسمي و رواني نوجوانان و جوانان و امرى كاملاً طبيعى است كه هر انسان سالمى با آن مواجه است. اصولاً از نشانه هاي سالم بودن يك جوان از نظر روحي و جسمي اين است كه در دوران نوجواني و جواني، هر از گاهي اين حالت را در خود مشاهده كند.
احتلام شبانه به صورت طبيعي، باعث دفع اسپرم هاي قديمي و جايگزيني آن با اسپرم هاي جديد مي گردد و اين سلامت دستگاه تناسلي را ارتقا مي بخشد و باعث رشد بيضه ها و توليد بيشتر مايع مني مي گردد و از آنجا كه مقداري از مني معمولاً جذب خون انسان مي شود و در ساختن سلول هاي مغزي و استخواني و ديگر لوازم بدن نقش دارد و در نهايت باعث رشد طبيعي بدن و سلامت كامل آن مي گردد. بخشي ديگر از مايع مني در كيسه هاي بيضه مردان براي توليد مثل و باروري ذخيره مي گردد. به طور طبيعي هر وقت كيسه هاي مني به حد كافي پر شوند، خود به خود پديده احتلام ايجاد مي شود و باعث مي شود كه در خواب از بدن فرد، مني خارج شود. از طرف ديگر، محتلم شدن يك فرايند كاملاً طبيعي براي اطفاي غريزه جنسي و كاهش تنش هاي جنسي ارضا نشده است، اين حركت يا مولود خواب هاي مهيج و يا تجسم سيماي جنس مخالف و يا انديشيدن در مسائل جنسي است و معمولاً بر اثر خواب ديدن در طول خواب شبانه حاصل مي گردد كه در اين صورت غسل جنابت بر فرد واجب مي گردد. اگر گاه گاهي خواب هايي ببينيد كه باعث دفع مني گردد براي سلامتي دستگاه تناسلي كافي است. معمولاً اگر هر هفته و يا دو هفته يك بار و يا حتي با فاصله يكي دو ماه احتلام صورت گيرد، اين روند كاملاً طبيعي و عادي است. ولي محتلم شدن در هر روز يا دو روز يك بار و در هر هفته چند بار غير عادي است كه در اين صورت، لازم است براي بررسي بيشتر و درمان نهايي به متخصصين، كليه و مجاري ادرار، روانشناس باليني، سكس تراپيست ها و درمانگران اختلالات جنسي مراجعه كنيد.
معمولاً پديده احتلام و جنب شدن به هنگام خواب، از زمان بيداري و آغاز آن همواره به يك شكل باقى نمى ماند و رفته رفته رو به افول مى گذارد و نوعى نظم و ترتيب در آن حاصل مى شود. مخصوصاً پس از ازدواج اين وضع كاملاً منظم مي گردد و واكنش هاى افراطى آن از بين مى رود و گاهي به ندرت و با فواصل زماني طولاني پديد مي آيد. البته بايد توجه داشت كه عواملي همچون تغذيه نامناسب و استفاده از غذاهاى مقوى، پر ادويه، چرب و شيرين خصوصاً هنگام شب؛ پر بودن مثانه و شكم در هنگام خواب؛ خيالپردازي هاي جنسي در طول روز و خصوصاً قبل از خواب؛ پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبيده و نيز لباس هاي پلاستيكي به بدن؛ گرم و نرم بودن رختخواب؛ گرم يا سرد بودن دماي اتاق و... در تشديد آن مؤثر است كه براي حل مشكل و كاهش احتلام شبانه راهكارهاي زير مفيد خواهد بود:
1. هنگام خواب با مثانه و شكم پر نخوابيد.
2. رختخواب و جاي استراحت خود را خيلي راحت و نرم نكنيد.
3. از عواملي كه در تشديد احتلام مؤثر هستند و ما به برخي از آنها اشاره كرديم دوري كنيد.
4. از فكر كردن و تصور و تخيل درباره جنس مخالف و مسائل جنسي خودداري كنيد.
5. از سخن گفتن درباره مسائل جنسي و شوخي هاي جنسي اجتناب ورزيد.
6. از نگاه كردن به تصاوير و فيلم هاي مهيج و تحريك كننده جنسي جداً پرهيز كنيد.
7. سعي كنيد قبل از خواب وضو بگيريد و آداب آن را انجام دهيد و برخي از دعاها و ذكرهاي آن را بخوانيد. خواندن اين دعا در كاهش احتلام شبانه مفيد است: «اللهُمَّ إنّي أعُوذُ بِكَ مِنَ الإحْتِلامِ ومِنْ سُوءِ الأحْلامِ ومِنْ أنْ يَتَلاعَبَ بِي الشّيْطانُ فِي اليَقْظَةِ والمَنام؛ خدا من پناه مي برم به تو از احتلام و از بدي خواب و از اين كه بازي كند با من شيطان در بيداري و خواب».
8. هر از چند گاهي با آب سرد استحمام كنيد و به هنگام شست و شوي ناحيه تناسلي از آب سرد استفاده كنيد.
9. اگر شرايط ازدواج را داريد، فرصت را مغتنم شماريد و ازدواج كنيد.
10. اين موضوع را طبيعي بدانيد و براي كاهش اذيت ناشي از احتلام سعي كنيد تمهيداتي را فراهم نمايد. بر فرض مثال، مي توانيد هميشه در مهماني ها و مسافرت ها لباس و ملافه اضافي به همراه خود داشته باشيد تا به هنگام بروز احتلام آماده باشيد.
موفق باشید.

tel.jpg

send.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر