موضوعات وبسایت : سلامت

ورزش کگل برای تنگی واژن

ورزش کگل برای تنگی واژن

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 27 شهریور 1400 ساعت 21:48

آیا ورزش کگل برای تنگی واژن موثر است ؟ آیا می توان با تمرینات کگل تنگی واژن را انجام داد ؟ تمرینات کگل چگونه است ؟ در این بخش به بیان نکات مهمی در خصوص تمرینات کگل می پردازیم .

دیواره واژن، خاصیت الاستیسیته دارد، بدین صورت که، زمانی که جسمی خارجی وارد واژن می شود، این ناحیه دچار کشیدگی می شود. اما به مرور زمان و با افزایش سن، و یا زایمان های متعدد، دیواره و عضلات واژن ضعیف می شوند، خاصیت الاستیسیته نیز کاهش می یابد، و اصطلاحا گفته می شود که واژن شل و گشاد شده است.

آیا می دانستید که کاهش وزن شدید یا افزایش وزن شدید سبب گشادی واژن می شود ، در ادامه با ما همراه باشید تا با تمرینات کگل که یکی از روش های تنگ کردن واژن است را بیان کنیم .

گشاد شدن واژن می تواند بر لذت حین رابطه جنسی تاثیر بگذارد، و اعتماد به نفس زنان را کاهش دهد. به همین خاطر، خانم ها به دنبال راهی برای رهایی از این مشکل هستند. خوش بختانه امروزه ورزش هایی برای تقویت عضلات کف لگن وجود دارد.

چه راهی برای تقویت عضلات و ماهیچه های واژن وجود دارد؟

تمرینات لگنی، یکی از موثرترین روش ها در تقویت عضلات واژن و کف لگن می باشد. از جمله:

  • مثانه
  • رکتوم
  • روده کوچک
  • رحم

در صورت تضعیف این ماهیچه ها، عوارض و مشکلات زیر ظاهر خواهد شد:

  • ترشح ادرار
  • احساس درد در نواحی لگن
  • درد حین رابطه جنسی

با این که تمرینات لگنی در درمان بی اختیاری ادرار موثر می باشد، اما در صورتی که خانمی ترشح ادرار شدید داشته باشد، این روش کمک چندانی نخواهد کرد.

مراحل انجام تمرینات کگل به شرح زیر می باشد:

  • جهت انجام این تمرین، بهتر است به پشت بخوابید.
  • عضلات لگنی را تنگ کنید، به این صورت که عضلات این ناحیه را به مدت 5 ثانیه منقبض کرده و سپس رها کنید.
  • این حرکت را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

بهتر است بدانید که اگر گشادی واژن زیاد باشد شخص نمی تواند با تمرینات کگل مشکل گشادی واژن را درمان نماید ، این تمرینات بیشتر برای اشخاصی موثر است که گشادی واژن اندکی دارند .

برای تقویت بیشتر عضلات می توانید این حرکت را تا ده ثانیه هم ادامه دهید، اما توجه داشته باشید که تمرکزتان تنها بر روی عضلات لگنی باشد. برای نتیجه بهتر، این تمرین را پنج تا ده مرتبه در روز، تکرار کنید.

گشادی واژن، اتفاقی است که برای تمامی خانم ها اتفاق می افتد، و شما نمی توانید از آن فرار کنید. اگر شما جزء آن دسته از خانم هایی هستید که نگران ظاهر ناحیه تناسلی و واژن خود هستید، بهتر آن را با متخصص زنان و زایمان در میان بگذارید. دکتر میترا بهمن پور، متخصص زنان و زایمان، بهترین مشاوره را در خصوص گشادی واژن، و روش های تنگ کردن آن در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

تنگ کردن واژن پس از زایمان

زمانی که شخص زایمان طبیعی داشته باشد ، اگر با گشادی واژن روبرو شود ، کاملا عادی است ، زیرا در اثر زایمان عضلات کف لگن با کشش روبرو می شوند که این امر سبب گشادی واژن می گردد ،  پس از زایمان به دلیل اینکه شخص با تغییرات مختلفی در واژن روبرو شده است ، ممکن است در زمان رابطه جنسی مشکل داشته باشد ، این امر سبب تحت تاثیر قرار گرفتن روابط زوجین می شود ، در صورتی که شخص اگر تنگ کردن واژن را انجام دهد به آسانی می تواند از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری نماید .

لازم به ذکر است به دلیل اینکه شخص ممکن است تا سه ماه پس از بارداری تورم داشته باشد ، برای انجام جراحی های زیبایی بهتر است تا سه ماه صبر نماید سپس جراحی زیبایی واژن را انجام دهد .

نکات پس از تنگ کردن واژن هم بسیار مهم می باشد که در مقاله مراقبت های پس از تنگ کردن واژن در همین سایت اطلاعات آن را قرار داده ایم .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر