موضوعات وبسایت : سلامت

آیا رابطه دهانی باعث بارداری میشود

آیا رابطه دهانی باعث بارداری میشود

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 16 بهمن 1400 ساعت 00:28

چکیده                                                        تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه

بارداری فقط در صورت تماس مایع منی با یک تخم رخ می دهد. بنابراین بسیار بعید است که زن از رابطه جنسی دهانی باردار شود. با این وجود ، ترکیب رابطه ی دهانی با سایر فعالیت های جنسی که مایع منی را با واژن در تماس می کند ممکن است منجر به بارداری شود.در این مقاله ،علاوه بر اینکه توضیح میدهد، چه رابطه هایی باعث حاملگی میشود، به این پرسش هم پاسخ می دهد که آیا رابطه دهانی باعث بارداری میشود؟ همچنین در ادامه به یک سری سوالات متداول در این خصوص پرداخته می شود.

 بارداری چجوری اتفاق می افتد؟

مایع منی سالم حاوی میلیون ها اسپرم است ، که سلول های تولید مثلی ریز هستند و می توانند به سمت تخمک شنا کنند. اگر یک اسپرم تخمک را بارور کند ، تخمک به رحم رفته تا خود را در آستر رحمی جاسازی کند. این فرایند ، به نام کاشت ، حاملگی را شروع می کند.همه تلاش های کاشت موفقیت آمیز نیستند. برای یک بارداری موفقیت آمیز ، اسپرم ها باید تخمک را بارور کنند ، و تخمک باید در رحم کاشته شود.در صورت بروز حاملگی ، تماس جنسی باید در زمان تخمک گذاری صورت گیرد. تخمک گذاری به طور معمول در حوالی نقطه میانی دوره ی زن رخ می دهد. زنان دارای چرخه معمول غالبا می توانند با انجام آزمایشات تخمک گذاری ، با استفاده از روش های شمارش و مانیتور کردن نشانه های باروری ، تخمک گذاری را تشخیص دهند.

چه رابطه هایی باعث حاملگی میشود ؟

برای وقوع حاملگی ، اسپرم باید مسیر قابل قبولی به سمت تخمک داشته باشد ، که نیاز به تماس با واژن دارد. اکثریت قریب به اتفاق زنانی که باردار می شوند، رابطه جنسی محافظت نشده داشته اند. با این وجود ، باردار شدن از سایر اشکال تماس جنسی ، مانند موارد زیر امکان پذیر است:

  • مقاربت جنسی که در صورت عدم تاثیر قرص های ضد بارداری
  • تماس جنسی دستی (با انگشتان) ، اگر شخص بعد از لمس مایع منی ، واژن را لمس کند
  • رابطه جنسی مقعد ، وقتی مایع منی نزدیک واژن می شود
  • رابطه جنسی دهانی ، اگر یک فرد در دهان خود مایع منی داشته باشد و سپس با واژن تماس برقرار کند
  • اگر روش طبیعی کنترل بارداری - بیرون کشیدن قبل از انزال - خطر بارداری را کاهش می دهد ، خیلی مؤثر نبوده و ممکن است منجر به بارداری شود.

                                                                                   rabetejensi-baraye-bardari.jpg

آیا رابطه دهانی باعث بارداری میشود؟

وقتی فرد مایع منی را بلع می کند ، مایع همان مسیر دستگاه گوارش را مانند هر چیز دیگری که فرد می خورد یا می نوشد ، دنبال می کند. این مسیر راهی برای اندام تولید مثل ندارد و منجر به بارداری نخواهد شد.مایع منی بلعیده شده با واژن ارتباط برقرار نمی کند .همچنین زمانی که زن ادرار می کند یا حرکات روده ای دارد که حاوی بقایای مایع منی است ، باردار شدن با این روش نیز برای او غیرممکن است.زنان فقط هنگام ورود مایع منی به واژن یا عضو دیگر تولید مثل می توانند از تماس آلت تناسلی و واژن باردار شوند.بنابراین ، زنانی که مایع منی را می بلعند و سپس مقاربت می کنند می توانند باردار شوند. در صورت عدم بلعیدن مایع منی ، باید آن را به روشی مناسب دور ریخت. هرگونه تماس اتفاقی بین مایع منی و مهبل ممکن است منجر به بارداری شود.مانند بسیاری از واقعیتهای بیولوژیکی دیگر ، استثناهای غیرمعمول در این قانون وجود دارد که شامل افرادی است که دچار ترومای قابل توجهی می شوند یا آناتومی آتیپیک دارند. با این حال ، این نمونه ها بسیار نادر هستند.

یک مطالعه موردی در سال 1988 داستان یک دختر 15 ساله را که واژن سالم نداشت و قادر به برقراری رابطه مقاربتی نبود ، شرح می دهد. او با یک مرد رابطه جنسی دهانی انجام داشت و بعد از آن در نتیجه ی درگیری با همسر قبلی خود با ضربه ی چاقو زخمی در ناحیه شکمش ایجاد شد.وی پس از شکایت از درد در ناحیه تحتانی شکم ، 9 ماه بعد نوزاد خود را از طریق سزارین به دنیا آورد.نویسنده این مطالعه مشکوک است که زخم چاقو به دستگاه گوارش آسیب وارد کرده و اجازه داده است که مایع منی بلعیده تخم را بارور کند و این دختر را قادر به بارداری کند. با این حال ، برای زنانی که چنین آسیب هایی را تجربه نمی کنند ، مایع منی نمی تواند یک تخمک را فقط از رابطه جنسی دهان بارور کند.

 rabetedahani-va-bardari.jpg

چه فعالیت های جنسی منجر به بارداری نمی شود

در صورت تماس مایع منی با مهبل ، هر نوع تماس جنسی می تواند منجر به بارداری شود. با این حال ، برخی از اعمال جنسی که بسیار کمتر باعث ایجاد حاملگی می شوند عبارتند از:

 رابطه جنسی دهانی ، اگر هیچ یک از شرکاء در هنگام تماس با واژن مایع منی در دهانی خود نداشته باشند

رابطه جنسی مقعد ، به خصوص با کاندوم یا روش های مانع شونده ی دیگر

رابطه جنسی دستی با دستهای تمیز که منی را لمس نکرده است

سکس واژن هنگام استفاده مناسب روش های کنترل تولد

 rabetejensi3.jpg

چگونه رابطه ی جنسی ایمن تری داشته باشیم

هیچ رابطه جنسی کاملاً بی خطر نیست. روش های مانع شونده مثل کاندوم می توانند از کار بیفتند ، و وسایل خوراکی جلوگیری از بارداری نمی توانند از بروز عفونت های مقاربتی جلوگیری کنند (STI).

افراد می توانند با استفاده از روش های مانع مانند کاندوم ، به همراه روش های پشتیبان ، مانند دستگاه داخل رحمی (IUD) یا کنترل هورمونی ، احتمال بارداری و عفونت را کاهش دهند. افرادی که مایل به کاهش بیشتر خطر رابطه های جنسی خود هستند می توانند:

روش های خود داری یا رابطه ی جنسی بیرونی را در نظر بگیرید ، این موارد نوعی از رابطه جنسی هستند که مستلزم نفوذ به واژن نیستند. افراد ممکن است رابطه جنسی دهانی ، تحریک دستی ، استمناء متقابل یا رابطه جنسی از راه دور ( تلفنی ) را امتحان کنند.

هنگام مشارکت در رابطه جنسی دهانی از روش های مانع مانند کاندوم یا سد دندان استفاده کنید

در مورد آزمایش مکرر در مورد STI ( عفونت های مقاربتی )ها از پزشک سؤال کنید

تا حد امکان تعدد شرکای رابطه ی جنسی نداشته باشید

sex-imen.jpg

برای باردار نشدن چه باید کرد؟

نظارت بر علائم باروری: این روش‌ به افراد کمک می کند تا زمان تخمک گذاری احتمالی را مشخص کرده و در مواقع باروری از رابطه جنسی خودداری کنند. زنان ممکن است هنگام باروی دارای مایع گردن رحم غلیظ ، آبکی حاصلخیز ، دارای نتیجه مثبت تخمک گذاری و نزدیک به میانه چرخه خود باشند. افراد می توانند از برنامه ها و اپلیکیشن های متفاوت برای ردیابی باروری استفاده کنند

پیگیری دوره های قاعدگی: اگر دوره ها منظم باشند ، یک زن در حین ، و دقیقا قبل از دوره عادت ماهانه خود معمولاً بارور نیست. اپلیکیشن های مختلفی برای کمک به ردیابی این دوره ها در دسترس هستند.

استفاده از روش های کنترل تولد: کاندوم ، قرص ضد بارداری و IUD می توانند با استفاده صحیح، از بارداری جلوگیری کنند. برای کسب بهترین نتیجه ، افراد باید از یک روش پشتیبان نیز استفاده کنند. به عنوان مثال می توانند از کاندوم حاوی اسپرم کش استفاده کنند.

jelogiriazbardari.jpg

سوالات متداول

بعضی دیگر از سوتفاهم های مرتبط با سلامت جنسی شامل موارد زیر هستند:

  • آیا شستن واژن مانع بارداری میشود؟

خیر، پس از ورود اسپرم به واژن هیچ روش اثبات شده ی علمی برای از بین بردن آن وجود ندارد .

  •  آیا ایستادن در حین یا بعد از رابطه ی جنسی از بارداری جلوگیری می کند؟

خیر ، یک روش ثابت برای از بین بردن مایع منی پس از ورود به مهبل وجود ندارد و گرانش مانع از بارور شدن اسپرم نمی شود. دانشمندان همچنین ثابت نکرده اند که پوزیشن خاصی در دوران رابطه جنسی احتمال بارداری را افزایش می دهد.

  •  آیا استفاده از دو کاندوم در حین رابطه ی جنسی بهتر از یک کاندوم است؟

خیر. استفاده از دو کاندوم به طور همزمان محافظت کمتری را ارائه می دهد زیرا باعث ایجاد اصطکاک و ضعف ماده ی سازنده ی کاندوم می شود. در نتیجه ، احتمال بیشتری برای خراب شدن کاندوم وجود دارد ، که می تواند منجر به حاملگی بدون برنامه ریزی یا STI شود.

  •  آیا استمنا یا خود ارضایی قبل از رابطه ی جنسی در عدم بارداری نقش دارد؟

با توجه به کتاب والدینی برنامه ریزی شده ، خودارضایی تعداد اسپرم را کاهش نمی دهد. بنابراین ، راهی مؤثر برای جلوگیری از بارداری نیست.

  •   آیا قرص های ضد بارداری به صورت فوری شروع به کار می کنند؟

خیر. پس از شروع مصرف قرص های ضد بارداری ، مؤثر بودن این قرص ها ، ممکن است تا 7 روز طول بکشد. افراد هنوز هم باید از روش های ضد بارداری پشتیبان مانند کاندوم استفاده کنند ، زیرا این امر نه تنها از بارداری جلوگیری می کند بلکه از STI نیز محافظت می کند.

avarezeghorse-zedebardari.jpg 

 کلام آخر

انجام رابطه جنسی دهانی و خوردن منی ممکن است خطر ابتلا به برخی عفونت ها مانند STI ها را افزایش دهد. در شرایط عادی ، اما این امر باعث ایجاد حاملگی نمی شود.هیچ شکلی از رابطه جنسی بدون خطر نیست. افراد می توانند با استفاده از روش های کنترل تولد مانند کاندوم ، رابطه جنسی ایمن تری داشته باشند.هرکسی که نگران خطرات رابطه جنسی دهانی است یا نیاز به کمک برای جلوگیری از بارداری دارد ، باید با پزشک ، ماما یا کلینیک تنظیم خانواده مشورت کند.




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر