موضوعات وبسایت : سلامت

پیگیری اظهارنامه قضایی الکترونیکی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 27 مرداد 1400 ساعت 10:38

امکـان پیگیـری دادخـواست، شکـواییه، لایحـه و یا اظهـارنامه بصـورت حضـوری یا غیرحضـوری

 از تاریخ ۲-۸-۱۳۹۵ برای پیگیری پرونده ، ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید.راهنمای ثبت نام در سامانه ثنا کلیک کنید.)

۱- پیگیری پرونده قضایی (اطلاع از آخرین وضعیت پرونده در شعبه رسیدگی کننده) :

 الف. درصورتی که کد ملی شما در پرونده ثبت شده باشد:

برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده در شعبه رسیدگی کننده، با ورود به سایت عدل ایران adliran.ir بر روی ”اطلاع رسانی برای اشخاص” کلیک کنید. با کد ملی و رمز شخصی(رمز ده رقمی) که هنگام ثبت نام دریافت کرده اید، وارد شده و پس از وارد نمودن رمز موقت، تیک گزینه مختومه شده و مختومه نشده را بزنید و بر روی بازیابی(جستجو) کلیک کنید. کلیه پرونده های شما در بازه زمانی مورد جستجو نمایش داده می شود که با کلیک بر روی هر کدام می توانید از آخرین وضعیت آن مطلع شوید.

ب. در صورتی که کدملی شما در پرونده ثبت نشده باشد:

 اگر کدملی شما در پرونده ثبت نشده باشد(بعنوان خوانده در پرونده باشید یا در پرونده های شورای حل اختلاف و دادسرا): برای پیگیری پرونده قضایی در شعبه رسیدگی کننده با ورود به سایت عدلیران adliran.ir بر روی “اطلاع رسانی با رمز پرونده” کلیک کنید. برای ورود با کد ملی و رمز سامانه ابلاغ(رمز شخصی ده رقمی) که هنگام ثبت نام دریافت کرده اید، وارد شوید و پس از ورود با وارد کردن شماره پرونده و رمز شخصی(۵ رقمی) مربوط به آن پرونده، از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوید.

» لازم به ذکر است هر پرونده رمز ۵ رقمی مربوط به خود را دارد ولی رمز سامانه ثنا (۱۰رقمی) یک رمز است و ارتباطی به رمز مربوط به هر پرونده ندارد).

(رمز مربوط به هر پرونده قضایی: برای پیگیری هر پرونده قضایی، شماره پرونده مربوطه و رمز ۵رقمی آن پرونده برای شما ارسال می شود که با رمز سامانه ابلاغ متفاوت است و ارتباطی به یکدیگر ندارند. اگر رمز مربوط به پرونده برای شما پیامک نشده، باید به شعبه مربوطه مراجعه و رمز را از شعبه دادگاه دریافت نمایید یا عدد صفر را به شماره ۵۰۰۰۴۹ یا ۱۰۰۰۴۹۳ پیامک نمایید. در صورتی که شماره همراه شما توسط شعبه در پرونده قید شده باشد رمز پرونده ارسال می گردد.)

(برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده در شعبه رسیدگی کننده اینجا کلیک کنید)

۲- پیگیری اظهارنامه و اطلاع از کیفیت ابلاغ، از طریق مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و یا مراجعه به سایت adliran.ir امکان پذیر است. لازم به ذکر است گواهی ابلاغ می بایست ممهور به مهر دفتر خدمات قضایی باشد. (برای پیگیری آخرین وضعیت اظهارنامه اینجا کلیک کنید)

۳- پیگیری آخرین وضعیت دادخواست(قبل از ارجاع به شعبه) از طریق مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و یا مراجعه به سایت adliran.ir امکان پذیر است.(برای پیگیری آخرین وضعیت دادخواست اینجا کلیک کنید)

*********************

رمز شخصی مربوط به هر پرونده:

در هر پرونده قضایی، به تمامی اشخاص ذی سمت و مرتبط آن پرونده رمزی ۵ رقمی با عنوان رمز شخصی تخصیص داده می شود. پس از ارجاع پرونده به شعبه، در صورتی که شماره فرد در پرونده موجود باشد، رمز به خواهان پیامک می شود. فقط با داشتن این رمز است که یک شخص می‌تواند از خلاصه پرونده و روند کار پرونده ( اتفاقات و تصمیمات اخذ شده ) مطلع شود. در حال حاضر با ورود از طریق گزینه “اطلاع رسانی برای اشخاص” نیاز به داشتن رمز شخصی برای هر پرونده ندارید و بدون رمز شخصی پرونده ها هم می توانید آن ها را پیگیری کنیدرمز شخصی را می‌توان به دو بدست آورد:

۱- مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده به پرونده

۲- ارسال پیامک به شماره راهنمای پیام کوتاه  ۵۰۰۰۴۹  (در صورتی که شماره همراه شما توسط شعبه در پرونده قید شده باشد)

(برای مشاهده راهنمای سامانه پیام کوتاه خدمات الکترونیک قضاییاینجا کلیک کنید )

همچنین به دلایل امنیتی و قضایی، اطلاع رسانی در پرونده‌های مدنی فقط به خواهان، خوانده و وکلای آن‌ها و در پرونده‌های کیفری فقط به شاکی، متهم و وکلای آنها انجام می‌شود.

اطلاع رسانی (شامل خلاصه پرونده و روند کار) بر اساس اطلاعاتی است که توسط کارمندان شعبه در سیستم کامپیوتری شعبه ثبت شده است. در صورتی که در ثبت اطلاعات اشتباهی رخ داده باشد، اطلاع رسانی نیز همان را منعکس می‌کند.

این سامانه الکترونیکی ( که توسط مرکز آمار و فن آوری قوه قضاییه طراحی و راه اندازی شده است)، فقط در حد اطلاع رسانی به اطلاعات پرونده‌ها دسترسی دارد و به هیچ وجه امکان تغییر در اطلاعات از این طریق وجود ندارد. برای اصلاح و یا تکمیل اطلاعات پرونده باید حضورا به شعبه مراجعه شود و یا از طریق دفاتر خدمات قضایی اقدام به ارائه لایحه شود.

وقتی پیام (اطلاع رسانی در این پرونده فقط به اشخاص ذی‌سمت و نمایندگان قانونی مجاز است) نمایش داده می‌شود که رمز وارد شده مربوط به شخصی باشد که هیچ یک از سمت‌های فوق را در پرونده نداشته باشد و یا سمت وی توسط شعبه اشتباه ثبت شده باشد. بنابراین اگر ذی سمت هستید جهت ایجاد دسترسی می بایست به شعبه رسیدگی کننده مراجعه شود.

ردیف فرعی و نحوه بدست آوردن آن چیست؟

چون ممکن است در رسیدگی به یک پرونده قضایی، پرونده از یک شعبه به شعبه دیگری ارسال شود، علاوه بر شماره ۱۶ رقمی پرونده، یک ردیف فرعی نیز تخصیص داده می‌شود که نشان می‌دهد این پرونده مربوط به کدام شعبه است. اولین بار ردیف فرعی یک (۱) به پرونده تخصیص داده می‌شود و اگر پرونده به شعبه دیگری ارسال شد، ردیف فرعی دو (۲) تخصیص داده می‌شود و به همین ترتیب ردیف‌های بعدی ( ۳، ۴، ۵ و …)

  • هر جا در اطلاع رسانی، نیاز به ردیف فرعی باشد فقط باید عدد مربوط به آن ( مثلا ۱) وارد شود.
  • در صفحه اطلاع‌رسانی، گزینه‌ای با عنوان مشاهده ردیف‌های فرعی در نظر گرفته شده است که تمامی ردیف‌های فرعی مربوط به یک شماره پرونده را نشان می‌دهد.

***

» مطالب مرتبط:

  1. راهنمای ثبت نام در سامانه ثنا
  2. راهنمای مشاهده ابلاغ الکترونیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر