موضوعات وبسایت : سلامت

علت سوزش ادرار بعد از نزديكي در مردان

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 06:17

سوزش ادرار بعد از نزدیکی در مردان و سوزش ادرار بعد از نزدیکی در زنان به دلایل مختلفی از جمله عفونت ممکن است به وجود آید .

سوزش ادرار بعد از نزدیکی در مردان و سوزش ادرار بعد از نزدیکی در زنان به دلایل مختلفی از جمله عفونت ممکن است به وجود آید. اگر علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی کردن تان را نمی دانید درادامه مهترین علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی در مردان و زنان بیان شده است. همچنین روشهای درمان سوزش ادرار بعد از نزدیکی را در پایین بخوانید.

سوزش ادرار با کاندوم بعد از نزدیکی

کاندوم نیز ممکن است موجب خارش و سوزش واژن در خانم‌هایی شود که به لاتکس، پلاستیکی که برای ساخت کاندوم‌ها استفاده می‌شود، حساسیت داشته باشند. افرادیکه به لاتکس حساسیت دارند، معمولاً با قرار گرفتن در معرض آن پی به حساسیت خود می‌برند. از آنجا که حساسیت به لاتکس مسئله‌ای کاملاً جدی است، که حتی ممکن است علائم کشنده و بسیار پرخطری مثل ایجاد مشکل تنفسی داشته باشد، به خانم‌هایی که این مشکل را دارند توصیه می‌شود از کاندوم‌های بدون لاتکس یا وسایل جلوگیری دیگر استفاده کنند.

معمولا پس از هربار رابطه ی جنسی توصیه هایی بهداشتی برای جلوگیری از هرنوع عفونتی باید رعایت شود ، در غیر این صورت این عفونت ها از طریق مجاری ادرار به نواحی بالاتر حرکت کرده و عوارض جبران ناپذیری همانند نارسایی کلیه را نیز به همراه خواهد داشت. برخی از افراد پس از هربار رابطه ی جنسی خود با سوزش ادرار بعد از نزدیکی روبه رو هستند. برخی نسبت به این علامت بی توجه هستند اما برخی دیگر به خوبی می دانند که سوزش ادرار بعد از نزدیکی اتفاق طبیعی نیست.

سوزش ادرار بعد از نزدیکی در زنان

سوزش ادرار بعد از نزدیکی در حقیقت به علت وجود یک عامل میکروبی در نواحی اطراف نیز خواهد بود. این موضوع زنگ خطری برای شما محسوب می شود تا به بررسی دقیق تر این علت بپردازید. معمولا پزشکان متخصص به خانم ها و آقایان توصیه می کنند که پیش و پس از هربار سوزش ادرار بعد از نزدیکی ناحیه ی تناسلی خود را به خوبی مراقبت نمایند و برای اطمینان ادرار کنند. ادرار به خودی خود عمل ضد عفونی کنندگی دارد ، اما زمانی که در مجاری ادراری عاملی عفونی وجود داشته باشد این مایع به یک مایع خطرناک تبدیل خواهد شد.

در برخی از مواقع زخم های ناشی از بیماری های مقاربتی بر سر راه ادرار قرار دارند و به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی سوزش ادرار بعد از نزدیکی و درد همراه خواهد بود. باکتری ها و عوامل میکروبی در ابتدا در ابتدای مجرای ادراری قرار دارند اما رفته رفته می توانند به نواحی بالاتر همچون مثانه و در آخرین مرحله به کلیه های شما حمله ور شوند و در نتیجه عفونت هایی را پدید آورند.

درمان سوزش ادرار بعد از نزدیکی

بهترین راه برای تشخیص و درمان به موقع در موارد عفونت ادراری و همچنین سوزش ادرار بعد از نزدیکی تکیه بر آزمایش های پزشکی می باشد. آزمایشی همچون کشت ادرار می تواند نوع باکتری موجود در ادرار را به راحتی تشخیص دهد. پزشک بر اساس نوع باکتری نزدیک دارو برای درمان را انتخاب می کند. البته سوزش ادرار بعد از نزدیکی در خانم ها بیشتر دیده می شود ، به همین دلیل باید به مسائل بهداشت جنسی نیز توجه داشته باشند. 

سوزش ادرار بعد از نزدیکی در زمره ی اولین علائم مربوط به عفونت های ادراری قرار دارد در صورت تشدید علائم همچون بروز تب های شدید ، تعریق ، تکرر ادرار و . . . هرچه سریع تر به مرکز درمانی مراجعه نمایید. در موارد حادتر بیمار از دردهای ناحیه ی کلیه رنج می برد که قطعا علامتی از آسیب به کلیه ها خواهد بود.

سوزش ادرار به دلیل حساسیت بعد از نزدیکی

 این مشکل که نسبت به عفونت تداول کمتری دارد نیز می‌تواند موجب خارش و سوزش ادرار بعد از نزدیکی و بعد از رابطه‌ جنسی شود. خانم‌ها ممکن است گاهی نسبت به مایع منی مرد آلرژی داشته باشند که برحسب پروتئین‌های موجود در هر مایع منی، ممکن است نسبت به هر شریک‌ جنسی متفاوت باشد. تشخیص آلرژی‌های مایع‌ منی بخاطر علائم بسیار شخصی که دارند و ممکن است خانم‌ها با پزشک خود درمیان نگذارند، بسیار دشوار است. بعد از تشخیص عفونت، خانم‌هایی که متوجه می‌شوند دچار آلرژی به مایع‌ منی هستند، ممکن است از همسر خود درخواست کنند که از کاندوم استفاده کند. اگر بعد از استفاده از کاندوم علائم قبلی از بین رفت، احتمالاً مشکل حساسیت بوده است.

سوزش ادرار بعد از نزدیکی در مردان

عوامل مربوط به رابطه‌ جنسی که ممکن است موجب سوزش ادرار بعد از نزدیکی و خارش واژن شوند شامل استفاده از کرم‌ها و ژل‌های اسپرم‌کش یا سایر وسایل جلوگیری از بارداری است. همچنین خانم‌های یائسه، که سطح پایین استروژن در بدنشان گاهی موجب خشک شدن رطوبت واژن‌شان می‌شود، رابطه‌ جنسی برایشان ناراحت‌کننده خواهد بود. کرم‌های واژن که بدون نسخه از داروخانه قابل تهیه هستند و می‌توانند رطوبت واژن را حین رابطه‌ جنسی افزایش دهند، برای این مشکل مفید هستند.

سوزش ادرار واژینیت بعد از نزدیکی

به معنای التهاب واژن است. واژینیت درنتیجه رابطه‌ جنسی یا هر عامل دیگری که توازن عادی واژن را که حاوی باکتری‌هایی که به تمیز کردن واژن و حفظ رطوبت عادی آن کمک می‌کند، اخلال ایجاد می‌کند.

سوزش ادرار با تریکوموناسیس بعد از نزدیکی

یک انگل تک‌سلولی که می‌تواند در غده پروستات مردها نیز زندگی کند می‌تواند موجب بروز ترشحات کف ‌مانند زرد-سبز رنگ و همچنین خارش شود. این مشکل با داروهای بدون نسخه قابل درمان نیست و نیاز است به پزشک مراجعه کنید.

سوزش ادرار به دلیل عفونت قارچی بعد از نزدیکی

خارش و سوزش ادرار بعد از نزدیکی دو نشانه از نشانه‌ های بسیار زیاد عفونت قارچی هستند که کاندیدیاز نیز نامیده می‌شود و بسیار متداول است. علائم دیگر عبارتند از ترشحات غلیظ و سفید رنگ کشک مانند و تورم لب‌های واژن. عفونت قارچی گاهی ممکن است از طریق رابطه‌ جنسی سرایت کند، اما نه همیشه، زیرا دخترهایی که رابطه‌ جنسی ندارند هم ممکن است دچار عفونت قارچی شوند. اگر تصور می‌کنید دچار عفونت قارچی شده‌اید اما تابحال این مشکل را نداشته‌اید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. آنهایی که مکرراً دچار عفونت قارچی می‌شوند از داروهای بدون نسخه موجود در داروخانه‌ها که کرم‌های ضدقارچ هستند یا از درمان‌‌های شیاف واژن استفاده می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر